LANGUAGE
HU
EN
HU
EN
LANGUAGE
Hírek
Szalay harmadik, de az elsõ helyet célozza!
Vérbeli, kõkemény terepralis pályák voltak. Hepehupásak, technikásak, és helyenként egy-egy vizesárok gondoskodott arról, hogy a versenyzõknek még feljebb szökjön az adrenalin-szintjük az országos bajnokság gyulai futamán. 

Az élen ráadásul rendkívül kiélezett küzdelem zajlott: a Szalay Balázs, Bunkoczi László kettõs végig a dobogós helyezésekért küzdött, s öt szakasz után a harmadik helyrõl várja a verseny zárónapját. 



Betudhatóan többek között a pilóta péntek esti választásának. 
„Idén elõször választhat rajtpozíciót a szuperspeciális után a legjobb öt pilóta, s nekem nem volt tapasztalatom ezzel kapcsolatban, nem láttam át a módszert. Most már tudom, ha a második helyet választom, talán másként alakul az egész verseny, de erre mondják, hogy késõ bánat. Történt ugyanis, hogy az elsõ és a második szakaszon is utolértük Fazekas Karcsit, és mivel nem mûködött a sentinelje, szerintem nem is tudta, hogy ott jövünk mögötte, úgyhogy feltartott minket. Ezzel azért egy-két percet biztosan veszítettünk.”



Az elsõ kör után Szalay azt mondta, a pályának szinte minden részén lehet még gyorsulni, és meg is fogja próbálni. Nos, sikerült. Még úgy is, hogy az utolsó szakasz felénél tönkrement az átbeszélõ a pilóta és a navigátor között. 
„Kiestem a ritmusból, amikor elment a hangosítás, fogalmam sem volt, mi következik, csak egyik kanyarból estünk be a másikba” – mondta Szalay. 
„Üvöltöttem és mutogattam, de nem tudtam, Balázs mit kódol ebbõl – tette hozzá Bunkoczi. – Nehezítõ körülmény ilyenkor, hogy csak az egyik kezét tudja használni az ember, hiszen a másikban ott az itiner, közben pedig még számolnia is kell. A gödörnek és az ároknak is megvan a kódjele, úgyhogy ezzel nem volt gond, de azért így is eléggé kalandos volt.”
Az Opel Dakar Team párosa tehát a harmadik helyrõl várja a folytatást, de aki ismeri Szalay Balázst, az tudja, õ nem elégszik meg ennyivel. 
„Minden versenyen úgy állunk rajthoz, hogy nyerni szeretnénk, s ezen nem változtat a jelenlegi helyezésünk sem. A meccs még nincs lefutva, vasárnap támadunk” – mondta Szalay, s ezt veheti bárki ígéretnek is. 



A csapat másik versenyzõje, Apáthy Zoltán egy év kihagyás után ült újra versenyautóban, úgyhogy folyamatosan gyorsult. 
„Nagyon meleg volt, nagyon elfáradtam – mondta Apáthy. – Hosszú volt a táv, nagyon kellett koncentrálni, de összességében jól sikerült a napunk, érzésre folyamatosan javultunk. Voltak túlcsúszásaink, akadtak kisebb hibáink, de összességében jól éreztük magunkat.”
A verseny vasárnap 3 szelektív szakasszal ér véget.  



GYULAI VÁRFÜRDÕ-KUPA, AZ OB 3. FUTAMA
Abszolút sorrend 5 szelektív szakasz után: 1. Miroslav Zapletal, Maciej Marton (cseh, Hummer H3) 1:57:24, 2. Fekete, Tóth Gy. (Cargo Racing, Toyota Hilux) 2:56 perc hátrány, 3. Szalay, Bunkoczi (Opel Dakar Team, Opel Mokka) 4:09 p h., …14. Apáthy, Erõs (Opel Dakar Team, Nissan Pickup) 26:45 p h. 

Dakar 2019 összetett állás
Frissítve: 2019-01-17
20.
helyezés
Szalay Balázs
Bunkoczi László
Élő időeredmények: dakar.com
AFRICA ECO RACE – A 16. AFRICA ECO RACE DIADALMAS LEZÁRÁSA LAC ROSE-NÁL
A 16. Africa Eco Race látványos módon ért véget a Lac Rose ikonikus partjánál, folytatva Thierry Sabine által ihletett afrikai rally hagyományát. A szimbolikus utolsó szakaszon a versenyzők a tengerparton haladtak végig, tömeges rajtokkal egymást követő hullámokban (a végső eredményeket már az előző napi, Mpal szakasz vége lezárta). A célba érkezőket lelkes tömeg fogadta, ünnepelve […]
Olvasd tovább
2025-01-14
AFRICA ECO RACE – A 16. AFRICA ECO RACE GYŐZTESEI
Az Africa Eco Race újabb izgalmas különlegessége: A 11. szakasz a mezőnyt Szenegálba vezeti, ahol egy egyedülálló speciális szakasz vár rájuk a szahéli szavannán. Ez a szakasz várhatóan döntő lesz a végső eredmények szempontjából. A homokos terep egy szafarihoz hasonló élményt nyújt, tele kihívásokkal, amelyek a baobabok és akáciák között kanyarog. A mauritániai szakaszokhoz képest […]
Olvasd tovább
2025-01-13
AFRICA ECO RACE – TIZEDIK SZAKASZ: CERUTTI MEGNYERI AZ UTOLSÓ MAURITÁN SZAKASZT, ÉS 9 MÁSODPERCRE CSÖKKENTI HÁTRÁNYÁT!
A 10. szakasz Nouakchottba, Mauritánia fővárosába vezette a versenyzőket, ahol az ország utolsó speciális szakaszát teljesítették. A nap teljes hossza 474 km volt, ebből 409 km volt időmérő szakasz. Az útvonal nehéz navigációs kihívásokkal és rengeteg homokkal várta a résztvevőket, a dűnék már a szakasz első kilométerein megjelentek. Homokos ösvények vezettek az Africa Eco Race […]
Olvasd tovább
2025-01-13