LANGUAGE
HU
EN
HU
EN
LANGUAGE
Hírek
Szalay: Jól kis verseny volt, mentünk volna még!

A Szalay Balázs, Bunkoczi László kettős az összetettben a 29. helyen végzett a tereprali világbajnokság marokkói viadalán, amelynek csütörtökön zajlott az utolsó napja. Eredendően 290 kilométeresre tervezték a mért szakaszt, ám végül az utolsó 25 kilométert versenyen kívül teljesítette a mezőny, mert fújt a szél és köd (!) volt a sivatagban.

„Jó napunk volt, élveztem a terepet, és az autó is remekül működött – nyilatkozta Szalay Balázs. – Huszonöt kilométerrel a cél előtt azután feltámadt a szél, köd lett, amelyben nem tudtak felszállni a helikopterek, így biztonsági okokból törölték a szakasz végét, mondták, hogy szép lassan guruljon be mindenki a célba. Összességében jó, változatos terepű versenyen vagyunk túl rengeteg kővel és némi dűnével, nagy öröm számunkra, hogy egyetlen T1.1-es autó sem vert meg minket, és a T1-esek között is top tízbe kerültünk. A fejlesztések jól sikerültek, az autó nem túrja a homokot, amikor egy meredek dűnéről lecsapódunk, és egyéb paramétereiben is jobb lett – elértük a változtatásokkal, amit szerettünk volna. Holnap tudnánk folytatni a versenyt, ha kellene…”

Ezzel Bunkoczi László is egyetértett, sőt, bizonyos szempontból sajnálta, hogy vége lett a Marokkó ralinak.

„Nagyon nehéz verseny volt, de ha valaki felajánlja ezt a kategória-eredményt a rajt előtt, simán elfogadtam volna, hiszen az autónk, bár átesett fejlesztéseken, azért nem mai darab – mondta Bunkoczi. – Most először használtam digitális roadbookot, sokat tanultam, és azt mondom, ha a technika megbízhatóan működik, és van vétel, akkor ez egy nagyon remek találmány. Élveztük a versenyt, bizonyos szempontból sajnálom, hogy vége, mennék még.”

Ami az élmezőnyt illeti: Sébastien Loeb volt a leggyorsabb csütörtökön, ez jelenthetett egy kis szépségtapaszt az előző napi fájdalmas technikai gondok után. A versenyt Guerlain Chicherit kiegyensúlyozott teljesítménnyel nyerte meg, de nehéz megmondani, hogy ő volt-e boldogabb, vagy Nasszer al-Attijah, aki harmadik helyével átvette a vezetést a világbajnoki pontversenyben, 22 pont előnnyel Loeb előtt.

MAROKKÓ RALI, VB-FUTAM

5. szakasz, Tan Tan–Agadir (össztáv: 379 km, ebből szelektív szakasz: 290 km). Autósok: 1. Sébastien Loeb, Fabien Lurquin (francia, belga, Hunter) 1:31:46, 2. Chicherit, Winocq (francia, Hunter) 1:08 perc hátrány, 3. Van Loon, Delaunay (holland, francia, Toyota Hilux) 1:40 p h.., …40. Lónyai Pál, Somfai Mátyás (magyar, Can-Am) 36:43 p h., …49. Szalay Balázs, Bunkoczi László (magyar, Opel Grandland X) 58:24 p h.

A végeredmény. Autósok: 1. Guerlain Chicherit, Alexandre Winocq 14:47:29, 2. Terranova, Haro (argentin, spanyol, Hunter) 10:55 p h., 3. Al-Attijah, Baumel 29:24 p h., …29. Szalay, Bunkoczi 5:19:01 ó h., …40. Lónyai, Somfai 7:03:11 ó h.

Dakar 2019 összetett állás
Frissítve: 2019-01-17
20.
helyezés
Szalay Balázs
Bunkoczi László
Élő időeredmények: dakar.com
AFRICA ECO RACE – A 16. AFRICA ECO RACE DIADALMAS LEZÁRÁSA LAC ROSE-NÁL
A 16. Africa Eco Race látványos módon ért véget a Lac Rose ikonikus partjánál, folytatva Thierry Sabine által ihletett afrikai rally hagyományát. A szimbolikus utolsó szakaszon a versenyzők a tengerparton haladtak végig, tömeges rajtokkal egymást követő hullámokban (a végső eredményeket már az előző napi, Mpal szakasz vége lezárta). A célba érkezőket lelkes tömeg fogadta, ünnepelve […]
Olvasd tovább
2025-01-14
AFRICA ECO RACE – A 16. AFRICA ECO RACE GYŐZTESEI
Az Africa Eco Race újabb izgalmas különlegessége: A 11. szakasz a mezőnyt Szenegálba vezeti, ahol egy egyedülálló speciális szakasz vár rájuk a szahéli szavannán. Ez a szakasz várhatóan döntő lesz a végső eredmények szempontjából. A homokos terep egy szafarihoz hasonló élményt nyújt, tele kihívásokkal, amelyek a baobabok és akáciák között kanyarog. A mauritániai szakaszokhoz képest […]
Olvasd tovább
2025-01-13
AFRICA ECO RACE – TIZEDIK SZAKASZ: CERUTTI MEGNYERI AZ UTOLSÓ MAURITÁN SZAKASZT, ÉS 9 MÁSODPERCRE CSÖKKENTI HÁTRÁNYÁT!
A 10. szakasz Nouakchottba, Mauritánia fővárosába vezette a versenyzőket, ahol az ország utolsó speciális szakaszát teljesítették. A nap teljes hossza 474 km volt, ebből 409 km volt időmérő szakasz. Az útvonal nehéz navigációs kihívásokkal és rengeteg homokkal várta a résztvevőket, a dűnék már a szakasz első kilométerein megjelentek. Homokos ösvények vezettek az Africa Eco Race […]
Olvasd tovább
2025-01-13