Immár hetedik alkalommal tartották meg a Nagy Futamot, amelyre ezúttal is több tízezer ember volt kíváncsi Budapest gyönyörű, történelmi belvárosában. Hosszú, tömött sorokban álltak a szurkolók az Andrássy út két oldalán, valamint az Erzsébet téren, és aki csak villanásnyi képeket látott a hátsó sorokból, az is megérezte az utcai parádé hangulatát – méghozzá az elképesztő hanghatások miatt. Az Opel Dakar Team terepjárójának dörmögésére is mindenki felkapta a fejét – Szalay Balázs már évek óta állandó résztvevője a május 1-jei utcai parádénak, és minden egyes alkalommal nagyon élvezi a bemutatót.
Már az is mozgalmas volt, amikor délelőtt megnyitották a paddockot a nézők előtt, hiszen elképesztő mennyiségű ember tódult be a versenyautók közé, több ezernyi fotó készült mindenkiről. A valódi show azonban csak ezután, 14 órakor következett a belvárosi aszfalton – a versenyzők számára ez mindig afféle örömautózás, hiszen nincs tét, nincs rajtuk nyomás, lehet trükközni. Igen, még az Opel Grandland X-szel is – annak ellenére, hogy ezt az autót nem erre a terepre tervezték.
„Jó volt látni, hogy a versenyzők nagyon élvezték a bemutatót, még a Formula–1-es Max Verstappen is, mert legyen szó bármilyen szakágról, viszonylag ritkán fordul elő, hogy ennyire közel lehetnek hozzánk a szurkolóink – mondta Szalay Balázs, aki 14 alkalommal állt rajthoz a Dakar ralin, és kilencszer ért célba. – Nagyon jó, hogy évről évre ilyen sok ember előtt tudjuk megmutatni, miről is szól az autósport, s bár a Grandland X-et nem kifejezetten aszfaltra tervezték, azért mindig nagyon élvezzük a Nagy Futamot. Az idén javasoltam a rendezőknek, hogy építsünk egy ugratót a pályára, mert úgy még látványosabb lenne, de persze ez csak tréfa, az F1-es autó aligha venné könnyedén az akadályt.”
A július 12-14 között tartandó Hungaroring Classicra hangolva a klasszikus autók is részt vettek a felvonuláson. Ők teljesen más korszakot és hangulatot képviseltek – de ugyanakkora sikert arattak.