„Gyorsan kell menni – ennyire egyszerû.” Szalay Balázs röviden és velõsen meghatározta a siker titkát a hétvégi 3. Admiral Rábaköz-kupa elõtt, amelyen természetesen Bunkoczi Lászlóval indul, s amelyen a magyar párosok mellett cseh, szlovák, lengyel és olasz versenyzõk is megméretik magukat.
Mivel a viadal beleszámít a Közép-európai Zóna Trófea (CEZ) értékelésébe. Az össztáv 500 kilométer, ebbõl a szelektív, vagyis mért szakaszok hossza: 390 km.
„Levontuk a tanulságot az idénynyitón történtekbõl, ezután nagy vízben lassabban megyünk majd – utalt az elsõ futamon történtekre Szalay, aki legutóbb azért veszítette el a vezetõ pozícióját, mert egy vizesárokban megindult az Opel Antara és egy árokban kötött ki, ahonnan nehéz volt kikecmeregni. – Kétszeresen is fontos, hogy megnyerjük ezt a verseny, egyrészt a magyar bajnokság miatt, másrészt azért, mert az eredménye beleszámít a Közép-európai Zóna Trófea értékelésébe, s ebben a sorozatban is szeretnénk jól szerepelni. Ami a hétvégét illeti, sok múlik majd az idõjáráson, hiszen ha jól emlékszem, Kapuvár környékén füves pályák vannak, amelyeken teljesen máshogy kell autózni a reggeli dérben, a délelõtti nedvességben és ha száraz a fû. És akkor arról még nem beszéltünk, mi van, ha esik az esõ…? A lényeg: nem szabad hibázni, hiszen egy-egy apró gond az egész versenyre kihat: sûrû lesz a mezõny a külföldi indulókkal, úgyhogy állni kell a gázon.”
Ezúttal sem hiányozhat a rajttól az Opel Dakar Team és az egész terepralimezõny egyetlen elsõ osztályú nõi pilótája, Várkonyi Andrea, aki a legutóbbi viadalon a szenzációs abszolút hatodik helyen végzett Laklóth Aladárral. „Felspannolt az a hatodik hely, de azért ebbõl nem az következik, hogy hûbelebalázs módjára, ész nélkül megyünk majd Kapuváron. A hétvégén is az lesz a legfontosabb, hogy önmagamhoz képest javuljak, gyorsuljak, hogy a váratlan bukkanók ne lepjenek meg annyira, hogy minél tudatosabban és technikásabban autózzak és ezzel kiváltsam Aladár elismerését. Ha azt mondja: oké, ez most pasis volt, az nekem már elég, az eredményekkel igyekszem direkt nem foglalkozni. Úgy volt, hogy tesztelünk a múlt héten, de lebetegedtem: elkaptam valami vírusfertõzést kötõhártya-gyulladással ötvözve, úgyhogy kibírtam nevetés nélkül. De legalább a verseny elõtt letudtam, ez is valami” – mondta Várkonyi Andrea.
Érdekesség a versennyel kapcsolatban, hogy ezúttal lesz kamionos mezõny is, amelyen elindul a Dakaron már számtalanszor bizonyító Darázsi Zsolt is a brutális MAN volánja mögött, amely nemcsak új motort kapott (a 2009-es Dakaron tönkrement helyett), hanem új váltót is.
„Régen versenyeztem kamionnal, õszintén szólva már nagyon hiányzott. Külön örülök, hogy egy régi csapattársam személyében új navigátort is kapok” – vallotta be Darázsi, akinek ezen a futamon nem más, mint az Opel Dakar Team csapatfõnöke, Németh Ottó diktálja az itinert.
„Különleges kaland lesz a kamionban navigálni, mert ezek a monstrumok teljesen másként viselkednek a pályán, mint a jóval kisebb versenyautóink – már eleve az üléspozícióból adódóan is. Izgatottan várom a rajtot, hiszen számomra ez egy új kihívás de úgy érzem, hogy készen állok” – mondta Németh Ottó.
A nézõknek rég nem látott élményt jelent majd az MAN a versenypályán, hiszen hazánkban legutóbb a 2008-as Central Europe-ralin láthatta a közönség versenykörülmények között Darázsit a kamionnal.