Folytatódik az együttmûködés a Szalay Dakar Team és az Opel Magyarország között: kedden délután bemutatták az Opel Antarát, amelynek alapjaira december elejére elkészül majd az új versenyautó.
Megyeri György, a General Motors Magyarország igazgatója elmondta: az Antara fontos fejezet a négykerék meghajtású szegmensben, és hazánkban akkor kezdik majd értékesíteni, amikor Szalay Balázs és Bunkoczi László várhatóan áthalad majd a Dakar-rali céldobogóján – vagyis 2007 januárjában.
Csak egy adalék az együttmûködés sikerességéhez: Szalay Balázs a nyolc Dakar-ralija közül az utóbbi hármon indult Opel Fronterával, és mindháromszor sikerrel teljesítette az embertpróbáló távot. (Ezzel egyébként az Opel az egyetlen márka a Dakarok történetében, amely mindig célba ért, ami ékes bizonyítéka az autó megbízhatóságának.)
De visszatérve az Antarára!
A típusból mindössze egyetlenegy van Magyarországon (egyébként egész Európában sincs sokkal több, hiszen ez az autó az egyike volt azoknak, amelyek elõször legurultak a gyártószalagról), és azt a Szalay Dakar Team kapta meg, hogy december elejére elkészülhessen a versenyautó, amely részt vesz a világ legnehezebb tereprali versenyén.
Chris Lacey, a General Motors közép-európai igazgatója elmondta, nagy autósport rajongó lévén (õ már akkor is versenyzõ volt, amikor Szalay talán még meg sem született) örül az együttmûködésnek.
„Minden autós cég számára nagyon fontos, hogy a termékét sportos közegben is bemutathassa, és erre kiváló alkalmat nyújt, a Szalayékkal való három-négy éve tartó együttmûködés. Örülök, hogy ez folytatódik, és remélem, a csapat sikeres lesz az Antarával – mondta Chris Lacey. – Balázs profizmusa, és az a jófajta izgalom, amely körülveszi a versenyt, jó környezetet teremt a terepjárónknak a bemutatkozásra. Mert hát adott a világ legkeményebb tereprali versenye, egy profi csapat és egy remek autó – ez szerintem jó recept a sikerhez. Mert remélem, sikeres lesz az együttmûködés a Dakaron.”
Szalay Balázs, a csapat fõnöke és egyben pilótája számára is nagy örömet jelent, hogy egy új típussal állhat rajthoz a Dakaron.
„Meggyõzõdésem, hogy nagyon sok van ebben az autóban, és a csapatunk azért dolgozik, hogy a lehetõ legtöbbet ki is hozza belõle – mondta Szalay Balázs. – Mert a Dakar-rali távjának teljesítése az utóbbi években már kisebbik cél, most már a jó eredmény elérése is fontos. Az Antarán nagyobb átalakításra lesz szükség, ahhoz, hogy igazi versenyautó váljon belõle, de decemberre mindennel kész leszünk.”
A csapat kedd estére már darabokra szedi az Antarát, hogy a lehetõ leghamarabb elkezdhesse versenyautóvá építeni. Húsz ember, két hónapig biztosan azzal foglalkozik majd, hogy a 2007. január 6-i rajtra már a teszteken, és minden egyéb elõkészületen túl legyen a páros.