Precízen, pontosan autóztak, egyetlen megingásuk sem volt. És ez kellett is, mivel a tereprali országos bajnokság bugaci nyitó futamának szombati napjára kijelölt 110 kilométeres pálya (amelyet kétszer teljesítettek az indulók) minden hibát súlyosan büntetett.
A Szalay Balázs, Bunkoczi László kettõs azonban annak ellenére nem hibázott, hogy most elõször jár ezen a környéken, miközben a mezõny többi tagja tavaly is itt kezdte a szezont, tehát ha a pontos útvonallal nem is, legalább a pályák jellegével tisztában volt.
Az Opel Dakar Team kettõse a második körben négy és fél percet javult az elsõhöz képest – ez mutatja, hogy sikeresen ismerkedett a pályával.
„Már az elsõ körben is nagyon élveztem az autózást, talán azért, mert alapvetõen homokos volt a pálya, amit én nagyon szeretek, ezen felül pedig még a ritmusa is jó volt, sikerült ráhangolódni. Ezért aztán némiképp csalódást jelentett, amikor a célban megláttam, hogy a többiek mennyivel gyorsabbak voltak. A második körre azonban sikerült négy és fél másodpercet javulni magunkhoz képest, és így már a többiek elõnye is sokkal kisebb volt. Érezhetõen javultunk, úgyhogy ha lenne még egy ilyen hosszú nap, pariban lennénk az éllovasokkal” – mondta Szalay Balázs, aki az abszolútban a hatodik helyrõl várja a viadal zárónapját, a magyarok közül pedig a második leggyorsabb.
„Szakmailag hatalmas kihívást jelentett ez a 110 kilométeres szakasz: több jel volt az itinerben, mint Afrikában ötszáz kilométeren, úgyhogy nem unatkoztam – tette hozzá Bunkoczi. – És annak dacára, hogy mennyit javultunk a második körben, szerintem még mindig hagytunk bent néhány másodpercet, ezért bízom benne, hogy tovább tudunk javulni. Szakmailag nagy kihívás volt ez a szakasz, életem egyik legjobb navigálásának tartom – nagyon élveztem. Ez a hosszú nap azt a tanulságot hozta számunkra, hogy az elsõtõl az utolsó méterig nagyon oda kell tenni magunkat, mert egyre gyorsul mindenki, egyre jobb technikai háttérrel jönnek a magyar bajnoki futamokra is, szóval észnél kell lenni.”
A bugaci idénynyitó vasárnap egy 110 kilométeres szakasszal ér véget – a szombati pályát teljesíti a mezõny, csak ellenkezõ irányból.
Fotok: Cseke Tamas
DUNA ASZFALT-KUPA, AZ OB 1. FUTAMA, BUGAC
Abszolút sorrend 3 szelektív szakasz után: 1. Miroslav Zapletal, Bartosz Momot (cseh, Hummer H3) 2:29:19, 2. Lukaszewsky, Duhanik-Persson (lengyel, BMW) 56 mp h., 3. Korda, Csató (Korda Racing, HRX Ford) 2:51 p h., …6. Szalay, Bunkoczi (Opel Dakar Team, Opel Mokka) 10:40 p h
Az Africa Eco Race 2026 még izgalmasabb kalandot ígér. Miután előzetes hozzáférést biztosítottunk a 2025-ös kiadás versenyzőinek, most elérkezett az idő, hogy a szélesebb közönség számára is megnyissuk az előregisztrációt. 🚨 Figyelem! A helyek száma erősen korlátozott, és néhány kategória már majdnem betelt! IRÁNY 2026: EGY ÚJ KORSZAK KEZDETE Sok újítás a 17. Africa Eco […]
A 16. Africa Eco Race látványos módon ért véget a Lac Rose ikonikus partjánál, folytatva Thierry Sabine által ihletett afrikai rally hagyományát. A szimbolikus utolsó szakaszon a versenyzők a tengerparton haladtak végig, tömeges rajtokkal egymást követő hullámokban (a végső eredményeket már az előző napi, Mpal szakasz vége lezárta). A célba érkezőket lelkes tömeg fogadta, ünnepelve […]
Az Africa Eco Race újabb izgalmas különlegessége: A 11. szakasz a mezőnyt Szenegálba vezeti, ahol egy egyedülálló speciális szakasz vár rájuk a szahéli szavannán. Ez a szakasz várhatóan döntő lesz a végső eredmények szempontjából. A homokos terep egy szafarihoz hasonló élményt nyújt, tele kihívásokkal, amelyek a baobabok és akáciák között kanyarog. A mauritániai szakaszokhoz képest […]