Gigantikus homokdûnék, keleti kényelem a táborban, kõkemény verseny.
Röviden így lehetne jellemezni az Abu-Dhabi Desert Challenge-et, amely a tereprali világkupa-sorozat idei második viadala, s amelyen az idén Szalay Balázs is rajthoz áll.
Az Opel Dakar Team pilótája pontosan tudja, milyen kihívások várnak rá, hiszen korábban kétszer is indult ezen a sivatagi viadalon, s most újra rajtra kész – az Opel Mokka már egy hatalmas komp gyomrában hajózik Abu-Dhabi irányába, a pilóta pedig itthon készül.
„A Mokka elejét teljesen leamortizáltuk az Africa Race-en, úgyhogy újjá kellett építeni. És ha már belefogtunk, át is alakítottuk egy kicsit – az újratervezés után nyerte el végleges formáját a versenygép. Ami az abu-dhabi versenyt illeti, kétszer indultam rajta, és ami elõször eszembe jut, hogy a versenyt szervezõ sejk olyan fogadtatásban részesített minket, amilyet sehol máshol nem tapasztaltunk: a születésnapjára ötszáz szeletes tortát hoztak a mezõnynek, és ott állítottak fel elõször felfújható medencét a tábor kellõs közepén” – mondta Szalay Balázs, aki ezúttal kifejezetten örül neki, hogy a március 27. és április 2. között zajló viadal hurokszakaszokból áll – vagyis egy tábor lesz, onnan rajtol el és oda érkezik vissza minden nap a mezõny, miközben minden nap más szegletét járja be a sivatagnak.
„Azért jó, hogy csak egy tábor lesz, mert erre a versenyre nem tudtunk szervizkamiont küldeni, így egy kisbuszból szervizel a csapat, amivel viszont nem lehetne bemenni a dûnék közé – szerencsére nem is kell. Legutóbb, amikor Abu-Dhabiban versenyeztünk, egy gigantikus dûne aljában jelölték ki a tábort. De az a dûne akkora volt, hogy amikor egy motoros felment a tetejére, apró pontocskának tûnt csupán lentrõl. Más kérdés, hogy nem sokan tudtak felmenni, mert speciális technika kellett hozzá. A Dakar-gyõztes motorosok megpróbálták, de a felénél visszafordultak, aztán amikor jött egy helyi srác, papucsban, valami rozzant verdával, és gond nélkül felnyargalt a csúcsra, a gyári versenyzõk többé nem próbálkoztak. De itt éltem át elõször azt az érzést is egy dûnérõl lefelé jövet, hogy féltem, átbillenünk az autó orrán, annyira meredek volt a lejtõ” – elevenítette fel az emlékeit az Opel Dakar Team pilótája, aki a hatalmas marokkói bukás után hetekig csak rehabilitációs gyakorlatokat végzett, néhány hete azonban elkezdte az edzéseket – személyi edzõ irányításával,