Szalay Balázs és Bunkoczi László szép emlékeket õriz a gyulai országos bajnoki futamról, hiszen az elmúlt két évben nem talált itt legyõzõre, úgyhogy ennek megfelelõen alaposan bekezdett a bemelegítõ szakasznak szánt pénteki 15 kilométeren.
A magyar bajnoki címvédõ és a bajnokság összetett pontversenyében jelenleg is vezetõ Szalay a legjobb idõeredményt autózta az Opel Antarával. (Persze õ is tudja, a neheze még hátravan…)
„Gyors pályát jelöltek ki a rendezõk, ami kockázatokat is rejtett magában, hiszen a felkiáltójeles részeknél nem tudtuk, mekkora gödör, vagy ugrató lesz elõttünk – mondta az Opel Dakar Team pilótája, Szalay. – De bevállaltuk és szerintem jól is mentünk, én legalábbis jól éreztem magam az autóban. Mindössze egy apró hiba csúszott be, amikor a földes útról füvesre váltott a talaj, túl gyorsan érkeztünk a kanyarba, úgyhogy szétnéztünk egy kicsit a mezõn, ellenõriztük, hogy minden rendben van-e… A viccet félretéve a kis >kirándulással< szerencsére csak néhány másodpercet veszítettünk és még így is meglett az elsõ hely…”
No igen, Szalayék lendületben vannak, hiszen csak néhány napja tértek haza az oroszországi Selyemút-raliról, ahol körülbelül öt magyar bajnoki futam távját tették meg.
Az Opel Dakar Team ezúttal négy autóval képviselteti magát a viadalon, közülük két hazai párossal, a Vörös Ferenc, Boros László Attila, valamint a Piskolty Tibor, Piskolty Gyõzõ kettõssel.
A nap végén Vörösék örülhettek jobban – pontosan nekik az egyik szemük sírt, a másik nevetett. Ugyanis egy év után ültek újra versenyautóban, ehhez képest az abszolút negyedik idõeredményt autózták, ami fantasztikus! Viszont korai rajtot vettek (egy másodperccel korábban indultak, mint kellett volna), ami miatt büntetést kapnak majd. Az idõeredmény azonban több mint biztató!
„Nagyon tetszett a pálya, hamar visszarázódtunk, mintha nem is telt volna el egy év azóta, hogy versenyeztünk – mondta Vörös, akinek nagyon sokan szurkoltak „otthon”, a csapat egyik legnépszerûbb tagja volt. – Remek ez az autó, élvezet volt vele menni…”
Piskolty kevésbé élvezte a szakaszt – no nem az autóval volt baja, hanem sajnos defektet kapott. Nem mûködött az átbeszélõ, így nem hallotta pontosan, hogy hány kilométer van még vissza a szakaszból, és egyébként is fura hangokat adott az autó bal hátulja (a lyukas kerék miatt), úgyhogy jobbnak látta, ha megáll.
„Kicseréltük a kereket, aztán mentünk tovább. Sajnálom, hogy így történt, de lesz még idõnk javítani” – bizakodott Piskolty, aki természetesen szintén bizonyítani akar hazai közönség elõtt.
Apáthy Zoltánnak és Erõs Gábornak is ez volt az elsõ versenye az idén, szóval vissza kellett rázódni. Fel kellett újra venni a versenytempót, s egymásra hangolódni, ami a terepraliban (ahol titkos az útvonal) nagyon fontos.
„Jó volt visszatérni a tereprali világába, de persze ez azért nem könnyû mûfaj, nem megy döccenõk nélkül. Elõ is fordult, hogy a navigátorom azt mondta menjek balra, én meg kanyarodtam jobbra, vagy hogy azt mondta, kerüljek ki egy gödröt, én meg megkerültem egy fát. Arra azért jó volt ez a tíz perc, hogy megizzadjunk, és hogy az adrenalinszintünk felszökjön. Az igazi küzdelem azonban csak most következik!” – mondta Apáthy, és mélységesen igaza volt, a bemelegítõ szakaszon ugyanis nem múlik túl sok minden, inkább veszíteni lehet rajta, mint nyerni.
Nagyobb különbségeket kovácsolni majd a szombati és vasárnapi hosszabb szakaszokon lehet a Gyula környéki pályákon.
GYULAI VÁRFÜRDÕ-KUPA, AZ OB 4. FUTAMA, GYULA
Abszolút sorrend 1 szelektív szakasz után: 1. Szalay Balázs, Bunkoczi László (Opel Dakar Team, Opel Antara RR) 8:25, 2. Fazekas, Horn (4×4 Off Road Club, BMW X5) 2 másodperc hátrány, 3. Korda, Tóth Gy. (GarZone Motorsport, Nissan Pickup) 6 mp h., 4. Vörös, Boros (Opel Dakar Team, Opel Antara) 29 mp h. …16. Apáthy, Erõs (Opel Dakar Team, Nissan Pickup) 1:44 p h., …20. Piskolty T., Piskolty Gy. (Opel Dakar Team, Opel Antara) 10:39 p h.