Szalay Balázs és Tóth Dénes két kisebb kicsúszástól eltekintve remek napot zárt szombaton az országos bajnokság harmadik futamán: az Opel Antarával autózó kettõs a hatodik helyrõl várja a folytatást a rendkívül sûrû magyar mezõnyben.
Négy szelektív szakaszt írtak elõ a rendezõk szombatra, és bár magyar viszonylatban elég hosszú pályák is szerepeltek a programban, a különbségek nagyon kicsik voltak az élmezõny tagjai között. A verseny szoros és nagyon izgalmas – és ha eddig még nem tudtuk volna, most tényleg mindenki számára nyilvánvalóvá vált, hogy aki itt nem fejleszt, az lemarad. A mezõny ugyanis nagyon felgyorsult – fõleg a cseh vendégpilótákkal kiegészülve.
„Reggel még csúszósak voltak a pályák, két kanyarban mi is túlcsúsztunk, de szerencsére nem lett belõle nagyobb baj – mondta Szalay. – Aztán jöttek az ugratós, rázós szakaszok. Ezeket mindenkinek ajánlom, akinek veseköve van, mert ha a mezõnyben bárkinek is volt, az tutira távozott. De a viccet félretéve, ki kell emelnem Tóth Dénes teljesítményét: navigátoromnak köszönhetõen még apró eltévedésünk sem volt, ebbõl a szempontból tökéletes volt a nap.”
Az Antara motorgondjaira egyelõre nem sikerült megoldást találni (már péntek óta gyengélkedik az erõforrás), ennek tudatában viszont a hatodik hely nem rossz, sõt…
A csapat másik autós párosa, a zöld Opel Fronterával induló Tamás László, Tagai Róbert kettõs nem volt túl szerencsés ezen a napon. Elõször defektet kapott az elsõ szakaszon (muszáj volt a pályán kicserélni, nehogy nagyobb károkat okozzon), majd a szervizparkba tartván egy hatalmas csattanással leesett a kardán. A csapat visszatette a helyére, de a következõ szakaszon meg a kuplung ment tönkre, úgyhogy nem volt más választás, a páros úgy döntött, hogy él a for fait-szabály adta lehetõséggel, vagyis kihagy két szelektív szakaszt és vasárnap újjávarázsolt autóval folytatja a küzdelmet.