Mindjárt következett is a meglepetés, ugyanis a Korda-Tóth páros átvette a vezetést a nemzetközi mezõnyben, amit összetettben az elsõ két szakasz erejéig meg is tartott. Délutánra azonban Gadasin megtáltosodott és estére 05:40 mp-et vert a mögötte állókra. A magyarok nagyon szépen teljesítettek , az orosz mögött Korda, Szalay és Fazekas sorakozott fel az összetett tabellán. A lengyel Holowczycz elkövette a nap legnagyobb ugrását, melyet egy fa állított meg. Olyan mértékben károsodott az autója, hogy fel is kellett adnia a küzdelmet.
Szalay Balázs és Bunkoczi László már az elsõ szakaszon felkerült a harmadik helyre, ami ritkaszámba megy náluk a Hungarian Baja futamain, ugyanis valamiért állandó balszerencse éri a párost a szokásos augusztusi megmérettetésen. „Nagyon örülök a harmadik helynek, még soha nem sikerült dobogóra állnunk, de ez nagyon bíztató jel. – kezdte beszámolóját a dakaros pilóta – Holnap még lesz három gyorsasági, ott még sokat változhat az állás, hiszen egy apró technikai gond is alaposan megváltoztathatja a végeredményt. A reggeli esõ után a délutáni kör nagyon tetszett, nagyon lendületesen tudtunk menni, úgy éreztem, hogy belejöttünk a versenyzésbe, lendületesen tudtunk menni, ezért kicsit bántam is, hogy ma már nincs több szakasz. A reggeli elsõ szakaszon egyébként benéztünk egy bukkanót, ahol egy óriásit ugrattunk. A Laci már úgy érezte, hogy borulunk is, még az itinert is eldobta és keresztbe rakott kézzel várta, hogy mi fog történni. Visszanézve a videót, tényleg nagy bravúr volt úgy tekergetni a kormányt, hogy ne boruljon fel az autó.”
A csapat többi egységének is kijutott a napból, mindenki megküzdött az elemekkel. Várkonyiéknak az elsõ szakaszon akadt technikai problémájuk: „Délelõtt a 90 km-es szakasz felénél eltört az elsõ diffink, mert rosszul érkeztünk egy bukkanónál, és onnan már csak hátsókerék meghajtással mentünk. Ahhoz tudnám hasonlítani az élményt, mintha egy befagyott tavon próbáltunk volna nyári gumival menni. A diffit a szervizben kicserélték, és nagyon jól mentünk a délutáni szakaszokon, a tegnapi 6 km-es pályán ma már 50 mp-cet hoztunk az idõnkön, aminek nagyon örülök, mert nagy fejlõdésnek érzem.”
Rónaiéknak mindkét ékszíja elszakadt, az utolsó szakaszt szervó nélkül kellett megtenniük. Emiatt visszaestek az értékelésben, holnap a magyar mezõny harmadik párosaként indulnak a rajtban.
Apáthyék remekeltek ma, több autót megelõzve elõrébb jutott a tabellán, ugyanis a magyar indulók között az élen állnak, a közös értékelésben pedig a hetedik helyen tartózkodnak. „Nem volt semmi technikai problémánk, inkább a tereppel küzdöttünk, mert az elsõ szelektív elején nagyon szûk kanyarok között haladt a pálya. Délutánra ez a probléma megoldódott, mert addigra már a kamionok is végigmentek azon a szakaszon és valóságos autópálya lett az útvonalból. Nagyon sok hullámos szakasz volt, ami nem a kedvencünk, de a többi pálya már feküdt nekünk is.” – mesélte a pilóta.
A csapat újoncaként versenyzõ Csejtei Tamás-Csökõ Zoltán páros remekül teljesített ma, nagyon tetszik nekik a tereprali. Élvezték a szakaszokat, a technikai gondok is elkerülték õket, így volt alkalmuk összeszokni az Antarával.
Holnapra már csak három szakasz maradt, mindegyik pályát egyszer írták elõ. Az esõ délután elállt, remélhetõleg holnapra száradnak a pályák és a versenyzõk izgalmas küzdelemmel fejezik be a futamot. Ha Szalayéknak sikerül megtartaniuk az elsõ helyüket, bebiztosíthatják magukat a bajnokság élén és felkerülhet az i-re a pont.
Nem hivatalos eredmény:
1. Gadasin 02:58:23, 2. Korda +00:05:40, 3. Szalay +00:06:43