Igaz a mondás, hogy minden jó, ha jó a vége – ám ennek a napnak sajnos egyáltalán nem volt jó a vége, legalábbis a Szalay Balázs, Tagai Róbert, Opel Frontera trió számára biztosan nem.
Pedig biztatóan kezdõdött…
Szalayék az elõzõ napi orra esés után a mezõny hátsó fertályából rajtoltak, az összetettben viszont a tizedik helyen álltak (egy rendezõi döntés után, amelyben a szerdai szakaszt az ötös ellenõrzõ pont eredménye alapján értékelték, egy hellyel hátrébb csúsztak az eredeti pozíciójukhoz képest). És ezen mindenképpen javítani szerettek volna.
Noha rizikómentesen, 24 kilométerrel a cél elõtt mégis megtörtént a baj. Nem tehettek róla, õk is szenvedõ alanyok voltak. Történt ugyanis, hogy a Nissannal autózó Sukovenko, Koroljev kettõs az egyik meredek dûne aljában szinte beleállt a homokba, és óriási mázlija volt, hogy Kis Sándor még ki tudta kerülni. A versenyzõk éppen hogy ki tudtak szállni a kocsiból, amikor nagy tempóval érkezett Szalay Balázs. Elugratott, és majdnem ugyanabban a pillanatban, amikor földet ért, bele is csapódott a Nissan oldalába.
„Esélyem sem volt, hogy kikerüljem – vallotta be Szalay. – Még az a szerencse, hogy addigra már kiszálltak és nem miattam sérültek meg. Sajnálom, mert jó ütemben haladtunk, a szakasz elején, a homokos részen több autót is megelõztünk, sõt, még a jóval elõttünk induló Kis Sanyit is utolértük már, amikor a baleset történt. Pedig javíthattunk volna…”
Az Opel-párosnak az volt a szerencséje, hogy közel volt a cél, mert így el tudott vergõdni addig a komplett elejét elveszítõ Fronterával. A hûtõ kilyukadt, úgyhogy Szalayéknak így is jó néhányszor meg kellett állniuk, mert melegedett a kocsi, de azért valahogy csak elérték Sitra Roadot.
Szerencse a szerencsétlenségben, hogy sem az olaj, sem pedig a szervórendszer nem sérült meg, no és hogy a versenyzõk is épségben maradtak. A szervizcsapatot pedig az dicséri, hogy a futómû egy ilyen erejû becsapódás ellenére egyben maradt.
A Szalay, Tagai páros ma a 15. helyen zárta a szakaszt, az összetettben pedig a 14. pozícióba csúszott vissza.
A másik két magyar páros közül Palik László az összetettben a harmadik, Kis Sándor pedig a kilencedik.
Fáraó-rali, Vk-futam
4. nap, Siva-Sitra Road (össztáv: 407.92 km, ebbõl szelektív szakasz: 400.84 km) Autósok (nem hivatalos): 1. Jordan, Lurquin (francia, belga, Nissan Pathfinder) 4:20:14, 2. Heymann, Segal (izraeli, Mitsubishi Pajero) 2:14 perc hátrány, 3. Henrard, de Roissard (belga, francia, Volkswagen Buggy) 2:48 p h., …7. Palik, Darázsi G. (magyar, Nissan Pick-Up) 21:55 p h., …11. Kis, Czeglédi (magyar, Nissan Pick-Up) 39:00 p h., …15. Szalay, Tagai R. (magyar, Opel Frontera) 2:05:56 ó h. Motorosok: 1. Casteu (francia, KTM) 4:22:38, 2. Coma (spanyol, KTM) 2:03 p h., 3. Duran (spanyol, KTM) 4:04 p h.
Az összetettben. Autósok: 1. Henrard, de Roissard 14:40:49, 2. Ivanov, Demjanyenko (orosz, Nissan Pathfinder) 35:59 p h., 3. Palik, Darázsi G. 1:00:26 ó h., …9. Kis, Czeglédi 3:01:04 ó h., …14. Szalay, Tagai R. 4:17:52 ó h. Motorosok: 1. Coma 14:48:16, 2. Casteu 3:34 p h., 3. de Gavardo (chilei, KTM) 17:15 p h.