Aki járt már Szalay Balázs irodájában, vagy éttermében, bizonyára találkozott az Opel Dakar Team pilótájának kupagyûjteményével. A csapatfõnök az elmúlt 15 év alatt szorgalmasan gyûjtögette a relikviákat, ám egy a mai napig hiányzik a sorból, mégpedig a magyar bajnoki címmel járó trófea.
Szalay ilyen közel, mint most, még soha nem volt ehhez a célhoz, és mint pályafutásának jubileumi évére, méltán tenné fel a koronát eme cím elnyerése.
A bajnokságból már csak egy megmérettetés van hátra, mégpedig a november 12-14. között megrendezésre kerülõ Raid of the Champions futama, melyet gyõri központtal és csattanóként budapesti befutóval és bajnokavatással álmodott meg a szervezõ. A verseny nagyon izgalmasnak ígérkezik, mert ugyan a Szalay Balázs-Bunkoczi László kettõs 31,5 ponttal vezeti a ranglistát, egy aprócska hiba folytán még az utolsó pillanatig borulhat ez a pozíció. A második helyen álló Korda Erik és Tóth György egész biztos, hogy nem hagyja majd könnyen nyerni a dakaros párost. Az õ céljuk is a bajnoki cím, és amíg egy halvány remény is van arra, hogy megkaparinthatják, keményen fognak érte küzdeni. Az Opelben és a Nissanban is elszánt versenyzõk ülnek, hisz az elmúlt év statisztikája azt mutatja, hogy a párosok kiegyensúlyozottan versenyeztek a futamokon, és amikor nem jött közbe egyéb technikai tényezõ, akkor a futamok utolsó szelektívjén általában egy „defektnyi” idõ sem volt köztük, tehát az utolsó métereken dõlhetett el az állás. Az eddigi hat futamból Szalay három, Korda pedig két alkalommal ünnepelt a dobogó legfelsõ fokán. Így Uraim, nincs más hátra, fel kell kötni a gatyát és az utolsó vérig küzdeni kell!
A gyõri verseny ismeretlen pályákon zajlik majd, hiszen évek óta nem volt erre tereprali verseny, ezért elmondható, hogy senkinek nem származhat elõnye abból, hogy esetleg emlékezne egy korábbi futam útvonalára. Összesen 777 km megtétele vár a mezõnyre, mely 357,26 versenykilométert és kilenc szelektív szakaszt rejt magában. Ebbõl pénteken csupán 8,7 km-t tesznek meg a résztvevõk, a verseny érdekessége pedig, hogy a budapesti Hungexpo területén jelölték ki az utolsó két 4,6 km-es szakaszt, mely minden bizonnyal látványos lesz és rengeteg nézõt odavonz majd, hiszen a vásárterületen négy kiállítás kap helyet a hétvégén.
Az Opel Dakar Team négy versenyzõpárossal sorakozik fel a rajtvonalnál. Szalay és Bunkoczi mellett Rónai Péter és Galambos Tamás, Morvai Zoltán és Erõs Gábor, valamint új szerepkörben a csapat vezetõ szerelõje , Darázsi Zsolt is bizonyíthat Tóth Dénessel az oldalán. Õk még nem versenyeztek együtt, ráadásul Darázsit eddig a csapat versenykamionjának pilótájaként ismerhettük meg, amivel a Dakaron legjobb eredményeként a 16. helyen végzett. Tóth Dénes utoljára Szalay Balázsnak diktálta az itinert még 2007-ben, azóta nem versenyzett a csapatban. A helyzet pikantériáját pedig az adja, hogy Dénes a rivális csapatban versenyzõ Korda-Tóth páros navigátorának testvére. De láttunk már ilyet, ugyanis Darázsi Zsolt pedig Darázsi Gábor fivére, aki évek óta Palik Lászlónak navigál. Viszont ettõl lesz olyan kellemes és családias a légkör a tereprali szakág versenyein, mondhatni „szurkolni bárkinek lehet, úgyis a családban marad”.