A Szalay Balázs, Bunkoczi László kettõs az idei legjobb részeredményét érte el a Dakar-ralin (ráadásként azon a napon, amelyet elõzetesen az elsõ hét legnehezebbjének tituláltak a rendezõk), s ez a keddi 19. hely egyben azt is jelenti, hogy az Opel Dakar Team kettõse az összetettben is nagy lépést tett elõre – felzárkózott a 21. pozícióba.
Ez aztán a remek hír magyar szempontból!
Ezer és egy dûnén át. Így jellemezték a rendezõk röviden és velõsen a keddi szakaszt, amelyet elõzõleg a hét egyik legnehezebbjének tituláltak. Szedte is az „áldozatait” bõven. Csak az éllovasok közül problémája volt Carlos Sainznak (elektronikai), Lucio Alvareznek (eltört a felfüggesztése) és Robby Gordonnak (jó, mondjuk õ fejre állt).
Az Opel Mokkával autózó magyar páros azonban szinte gond nélkül ment végig a dûnéken. Na jó, az elején ásott egy kicsit Szalay és Bunkoczi – de ez lassan már benne van a napi rutinjukban, afféle bemelegítésnek is tekinthetik. Az „ásó szakkör” ezúttal tíz percig tartott.
„Már menetrend szerint ástuk el magunkat az elsõ dûnesoron, jöhetett az ásószakkör, utána viszont nagyon megfontoltan és az autót beosztva mentünk végig ezen a rendkívül nehéz szakaszon. Intõ jelként szolgált, hogy Carlos Sainzot is láttuk állni a pályán, aztán Robby Gordont és az egyik Minit is. Úgyhogy a síugró világbajnok Adam Malysz-szal együtt autózva jöttünk ki errõl a hosszú szakaszról, amelynek még a vége is tartogatott meglepetést – amikor már azt hittük, túl vagyunk a nehezén, olyan magas dûnék közé érkeztünk, hogy a tetejüket is alig lehetett látni, és megkezdõdött a végeláthatatlan dûnemászás – kettes sebességi fokozatban. Nagyon nagyon nehéz szakasz volt, csak remélem, hogy a többi magyar is át tudja küzdeni magát rajtuk. Ami minket illet, ha így folytatjuk, minden rendben lesz… – értékelt közvetlenül a szakasz után Bunkoczi László, miközben Szalay Balázs éppen visszafújta a kerekeket, hogy meg tudják tenni még a táborig azt a több mint négyszáz kilométert, ami hátravolt. 288 kilométer szelektív szakasz után ez már nemigen hiányzott nekik.
„Nagyon szép, de nehéz pályán vagyunk túl, amely során megint sokat autóztunk a tengerparton, ami nagyszerû élményt jelentett. A szakazs eleje emberpróbáló volt, nem csupán a homok miatt, hanem azért is, mert tele volt hatalmas sziklákkal, amelyeket kerülgetni kellett, ha az ember nem akart kárt tenni a gumijaiban. Nagyon élveztem az egész szakaszt, de tény, hogy eddig ez volt a legnehezebb eddig. Az viszont jó, hogy elõtte hagytak minket egy kicsit belelendülni” – mondta Szalay Balázs, aki azt is hozzátette: elégedett az eredménnyel, de természetesen tovább szeretne haladni a fejlõdés útján.
4. nap, Nazca–Arequipa (össztáv: 717 km, ebbõl szelektív szakasz: 288 km). Autósok: Nasszer al-Attijah, Lucas Cruz (katari, spanyol, Buggy) 3:28:46, 2. Chicherit, Garcin (francia, Buggy) 36 másodperc hátrány, 3. Peterhansel, Cottret (francia, Mini All4) 1:17 p h., …19. Szalay Balázs, Bunkoczi László (magyar, Opel Mokka) 1:02:50 óra h.
Motorosok: 1. Joan Barreda Bort (spanyol, Husqvarna) 3:41:09, 2. Pain (francia, Yamaha) 8:23 p h., 3. Casteu (francia, Yamaha) 10:42 p h.
Kamionosok: 1. Ajrat Margyejev, Ajdar Beljajev, Anton Mirnij (orosz, Kamaz) 4:04:59, 2. Karginov, Devjatkin, Mokejev (orosz, Kamaz) 3:33 p h., 3. Stacey, Detlef, Der Kinderen (holland, Iveco) 6:22 p h, …30. Darázsi, Vörös, Szalai (magyar, MAN) 2:22:17 p h.
Az összetettben. Autósok: Stéphane Peterhansel, Jean-Paul Cottret 9:04:29, 2. Al-Attijah, Cruz 5:16 p h., 3. De Villiers, Von Zitzewitz (dél-afrikai, német, Toyota Hilux) 33:22 p h., …21. Szalay, Bunkoczi 2:51:10 ó h.
Motorosok: 1. Olivier Pain 10:10:38, 2. Casteu 2:24 p h., 3. Despres (francia, KTM) 3:09 p h.
Kamionosok: 1. Ales Loprais, Serge Bruynkens, Radim Pustejovsky (cseh, Tatra) 10:53:41, 2. De Rooy, Colsoul, Rodewald (holland, Iveco) 56 mp h., 3. Nyikolajev, Szavosztyin, Ribakov (orosz, Kamaz) 7:08 p h.