Két 250 kilométeres szelektív szakasz volt a penzum a versenyzõk számára a spanyol Európa-kupa viadal elsõ igazi versenynapján, ami bizony nemcsak az autókat, hanem a terepralisokat is megviselte – testileg és lelkileg egyaránt.
A nem hivatalos eredmény szerint a Szalay Balázs, Noszály Sándor kettõs a 11. helyen áll a pokoli erõltetett menet végén, amelyet már-már sivatagihoz hasonlító körülmények között tettek meg. Egyrészt a meleg is szörnyen megviselte a versenyzõket, másrészt az is, hogy rendkívül puha, porhomokban kellett autózniuk, amivel szemük-szájuk tele volt és alig kaptak levegõt.
„Egyetlen apró problémánk volt a nap során: rámentünk egy nagy sziklára és elszakadt a féltengely gumiharangja – mondta a zöld Opel Frontera pilótája. – Ebbõl szerencsére nem lett nagyobb baj, az már kellemetlenebb volt, hogy a végére a gumijaink teljesen elkoptak, úgyhogy össze-vissza csúszkáltunk a pályán. Érdekes, hogy a Dakaron ennél sokkal többet is szoktunk menni, de ezt valahogy jóval megerõltetõbbnek éreztem. Mindkét vállam bedurrant.”
A korábbi kiváló teniszezõ, Noszály Sándor remekül debütált navigátor-szerepben, bár volt egy kisebb eltévedése, összességében nagyon élvezte a száguldást.
„Nagyon kemény volt, fizikailag és pszichikailag is megviselt minket – vallotta be Noszály. – Úgy érzem magam, mintha húsz ötszettes teniszmeccset játszottam volna le egymás után. Szerintem ezt a fajta fáradtságot nem is tudja elképzelni az, aki még sohasem próbálta ki a terepralit. Nagyon nagy élmény volt, amelynek köszönhetõen teljesen másképp látom a sportágat, mint korábban. Le a kalappal az összes terepralis elõtt.”
A Baja Aragón vasárnap egy 120 kilométeres szelektív szakasszal ér véget.
Baja Aragón, Ek-futam, Spanyolország
Az állás 2 szelektív szakasz után.
Autósok:
1. Roma, Magne (spanyol, francia, Mitsubishi Pajero Evo) 6:14:22,
2. Peterhansel, Cottret (francia, Mitsubishi Pajero Evo) +2:36 p h.,
3. Blazquez, Salvador (spanyol, Nissan Pick-Up) +5:57 p h.,
…
11. Szalay, Noszály (magyar, Opel Frontera) +51:41 p h.