Hatalmas tömeget vonzott az észak-lengyelországi Szczecinben megrendezett Baja Poland futam. A jó idõ is közrejátszott ebben, de láthatóan rajonganak a helyiek a terepraliért, a nyilvános szervizpark egy falusi vásár hangulatát idézte ma délután.
A város fõterén felállított rajtpódiumon zajlott a hivatalos megnyitó, majd a szervizpark melletti prológgal folytatódott, illetve kezdõdött az igazi küzdelem.
A lengyel Holowczyc volt a helyiek reménysége a Baja Poland elsõ futamán, aki a 2009-es Dakar Rallyn az ötödik helyen végzett. Ám a mai prológon minden bizonnyal elveszett számára ez a viadal, mert a 6,7 km-es szakasz 2,5 km-énél tönkrement a turbója. A problémát holnapra orvosolják a szervizben, de közel fél óra büntetéssel már nem nyeri meg a versenyt.
Az Opel Antara RR-rel versenyzõ Szalay Balázs-Bunkoczi László azonban formában van, csont nélkül nyerték a szakaszt, 9 mp-et adva a második Wasiaknak (Mitsubishi Pajero, PL) és 15 mp-et a harmadik Grajeknek (Mitsubishi Pajero, PL).
„Nagyon vártam ezt a küzdelmet, mert még soha nem versenyeztem Lengyelországban, és nagyon szeretem, amikor a világ egy új szegletét fedezhetem fel versenyzés közben. A gyorsasági nagyon meglepett, mert amikor elõször kimentünk és ránéztünk a pályára, úgy láttam, hogy egy lendületes és gyors szakasz vár ránk. Ennek ellenére egy igazi tankpályával szembesültünk, ahol olyan bukkanók és árkok voltak, ahol néha teljesen le kellett lassítani. A pálya második fele már olyan volt, amire számítottam, mély homokos, lendületes, ritmusos részekkel és ez már jobban tetszett. – összegezte a mai tapasztalatait Szalay Balázs. – Nagyon tetszik a lengyelek vendégszeretete és a rendezõség elsõ osztályú szervezése, nagyon örülök, hogy ilyen sok nézõ kijött a pályára. Úgy gondolom, hogy minden magyar versenyszervezõnek elõnyére válna, ha látná ezt a szervezést, mert itt azt érzem, hogy a verseny valóban a versenyzõkért van.”
Ezt az útvonalat jó, ha megjegyzik a verseny résztvevõi, mert holnap még háromszor, vasárnap pedig még két alkalommal kerül terítékre a másik két (33,1 km és 39,7 km) pálya mellett. Holnapra már ködöt ígérnek az idõjósok, ami talán még rosszabb lehet, mint az állandó porfelhõk.