LANGUAGE
HU
EN
HU
EN
LANGUAGE
Hírek
Szalayék a második helyen

Az Opel Antara csak repült, repült a levegõben és az utastérben megült a csend. Ez történik olyankor, amikor egy váratlan ugratóról emelkedik el az ember – esetünkben a bajnoki címvédõ Szalay Balázs, Bunkoczi László kettõssel történt ez a gyulai országos bajnoki futam szombati napján.

(„Olyan hosszasan voltunk a levegõben, hogy volt idõm beírni az ugratót az itinerbe” – mondta Bunkoczi, és nem tûnt úgy, hogy viccel.)

„A két bal oldali kerékre érkeztünk és az ugrató bedobott minket a bokrok alá, de szerencsére nem lett bajunk. Mint ahogy vigyázott ránk a védõangyalunk akkor is, amikor egy jobbos kanyarban az Antara hátulja félig az árokba csúszott, de szerencsére ki tudtunk jönni belõle. Szóval voltak kalandjaink, ám mindezek ellenére az elsõ kört, amely három szelektív szakaszból állt, még így is az élen zártuk” – mondta Szalay.

Az Opel Dakar Team párosára délután további két szakasz várt ugyanazokon a pályákon, s rögtön az elsõ szelektíven izgalmasra fordult a helyzet: Fazekas Károly négy másodperccel átvette a vezetést, amit a záró szakaszon még megfejelt több mint fél perccel, úgyhogy üldözöttbõl üldözõvé vált Szalay, aki azonban nem az a fajta, aki visszariad a kihívásoktól, vagy megfutamodik a nehéz feladatok elõl.

És vasárnap lesz még ideje, valamint lehetõsége javítani.
„Le kell dolgozni a hátrányt, nincs mese! – jelentette ki ellentmondást nem tûrõen a bajnokság összetett éllovasa, Szalay. – A kocsi ma ennyit tudott, 160 km/óra a végsebességünk, a Selyemút-ralin tönkrement motor helyett azt raktuk be, amelyet a Dakaron szoktunk használni. Ez valamivel gyengébb, viszont hosszú távon jól bírja a megpróbáltatásokat. De most ennyit bírt. Vasárnap megpróbálunk rátenni még egy lapáttal.”

A csapat két gyulai versenyzõpárosa számára izgalmasan alakult a hazai verseny második napja.
Vörös Ferenc és Boros László Attila remek részeredményeket produkált – amikor éppen nem történt vis major. De általában történt.
Például a kötegyáni szakaszon össze-vissza csúszkáltak az Opellel, mert az út felsõ rétege sáros volt, míg az alja száraz. A napi második szakaszon aztán Vörösék becsúsztak a fák közé és a bal elsõ felnirõl lefordult a gumi – kereket kellett cserélni, ami idõbe került.
S ezzel még nem volt vége…
„Délután nagyon jó lendületben voltunk, igaz, amikor az egyik ugrató megdobott, hirtelen felindulásból kiütöttünk három karót – ellenkezõ esetben felborultunk volna -, de ezt leszámítva nagyon tetszettek a pályák, amelyeken másodszorra már sikerült is jó tempót diktálni” – mondta Vörös.

A Piskolty Tibor, Piskolty Gyõzõ kettõs kalandokat keresett – és meg is találta õket. A leglátványosabb akciót az újkígyósi szakaszon, az autókrosszpályán mutatta be: elõtte beporolt egy Toyota, nem látta a féktávot, így azután nemes egyszerûséggel átesett a kis földhányáson, ami az egyik utat a másiktól elválasztotta. Nem volt nagy tempó, de az Antara átfordult a tetején – elrepedt a szélvédõ, megsérült a külsõ héj és elhagyták a hátsó lámpát (azt utóbb egy lelkes nézõ visszahozta), de nagyobb gond nem volt, tudták folytatni a száguldást.
Olyannyira, hogy meg is néztek maguknak még vagy két árkot…
„A defekt miatti hátsó rajtpozíciónak az az átka, hogy a többiek porában kell közlekedni, ez pedig érdekes helyzetekhez vezet. Az utolsó szakaszon például szembõl belementünk egy árokba, aztán amikor kitolattunk, háttal belementünk egy másikba. Úgyhogy elmatekoztunk ott egy ideig, de még mindig kevesebbet, mint amennyi idõt az ellenfelek porában töltöttünk. Elõzgettünk mi, de volt ahol egyszerûen nem lehetett. De azért toltuk neki, amennyire tudtuk, s élveztük a versenyt” – mondta Piskolty.

Az Apáthy Zoltán, Erõs Gábor kettõs az idén elõször ül versenyautóban, s folyamatosan rázódik vissza a versenytempóba. „A kezdeti vezetéstechnikai nehézségek az elsõ kör után semmivé váltak, de tény, hogy vissza kellett rázódni. Ugyanis ahogy ez a Pickup kanyarodik az valóságos tanulmány – úgy fordul, mint  a hetes busz, egyszer túl is csúsztunk és tolatni kellett. De nagyon élveztük!” – mondta Apáthy, aki délutánra jelentõsen felgyorsult, viszont ennek meg az lett a következménye, hogy a kötegyáni pálya egyik nagyobb ugratójánál alaposan orra estek, amit a navigátor nyaka megsínylett.
„Gábor háta és nyaka nagy ütést kapott, az ugratás után két percig nemigen tudtunk kommunikálni, utána pedig nyilvánvalóan óvatosabbak voltunk. De folytatjuk a versenyt és ez a lényeg” – mondta Apáthy.
A verseny vasárnap négy szelektív szakasszal ér véget.

GYULAI VÁRFÜRDÕ-KUPA, AZ OB 4. FUTAMA, GYULA
Abszolút sorrend 6 szelektív szakasz után (a magyar értékelésben): 1. Fazekas Károly, Horn Albert (4×4 Off Road Club, BMW X5) 1:47:31, 2. Szalay, Bunkoczi (Opel Dakar Team, Opel Antara RR) 35 másodperc hátrány, 3. Korda, Tóth Gy. (GarZone Motorsport, Nissan Pickup) 4:23 perc h., …7. Vörös, Boros (Opel Dakar Team, Opel Antara) 22:05 p h., …8. Apáthy, Erõs (Opel Dakar Team, Nissan Pickup) 25:39 p h., …10. Piskolty T., Piskolty Gy. (Opel Dakar Team, Opel Antara) 42:23 p h.

Dakar 2019 összetett állás
Frissítve: 2019-01-17
20.
helyezés
Szalay Balázs
Bunkoczi László
Élő időeredmények: dakar.com
Szalay Balázs, Bunkoczi László kettős visszatér a Szaharába!
A Szalay Balázs, Bunkoczi László kettős visszatér a Szaharába! A magyar páros, amely számtalanszor bizonyított a világ különböző sivatagjaiban, ezúttal az Africa Race-en áll rajthoz, méghozzá a raid kategóriában. A mezőny december 28-án rajtol Monacóban, és a klasszikus Dakar-útvonalat követve Marokkót és Mauritániát átszelve január 12-én érkezik meg Szenegál fővárosába, vagyis Dakarba. A raid kategória […]
Olvasd tovább
2024-12-20
Új helyszínen a regisztráció!
A szervezők nagy örömmel jelentik be, hogy a 16. Africa Eco Race regisztrációja új helyszínre költözik. Nem is akárhova Bordighera, Vallecrosia és Camporosso városába. 2024. december 27-től 28-ig Liguria először fogadja a rally-raid kategória előkészítő folyamatait. Bordighera, egy bájos város a liguriai parton, amely világszerte ismert és szeretett csodálatos történelmi központja miatt, Vallecrosia a gyönyörű […]
Olvasd tovább
2024-08-08
Ilyen volt a Monaco-Dakar Rally Raid kalandunk!
15. alkalommal rendezték meg a klasszikus Dakar-rali útvonalon haladó Africa Race sivatagi tereprali versenyt. Az Africa Race mezőnye 2023. december 30-án Monacóból rajtolt, és január 14-én Dakarban ért célba – a klasszikus Dakarok útvonalán haladt, bejárva a Szahara legnagyobb kihívást jelentő tájait.  Újdonság volt, hogy már a Classic és a Rally Raid kategória is képviseltette […]
Olvasd tovább
2024-03-20