LANGUAGE
HU
EN
HU
EN
LANGUAGE
Hírek
Szalayék a második helyen

Az Opel Antara csak repült, repült a levegõben és az utastérben megült a csend. Ez történik olyankor, amikor egy váratlan ugratóról emelkedik el az ember – esetünkben a bajnoki címvédõ Szalay Balázs, Bunkoczi László kettõssel történt ez a gyulai országos bajnoki futam szombati napján.

(„Olyan hosszasan voltunk a levegõben, hogy volt idõm beírni az ugratót az itinerbe” – mondta Bunkoczi, és nem tûnt úgy, hogy viccel.)

„A két bal oldali kerékre érkeztünk és az ugrató bedobott minket a bokrok alá, de szerencsére nem lett bajunk. Mint ahogy vigyázott ránk a védõangyalunk akkor is, amikor egy jobbos kanyarban az Antara hátulja félig az árokba csúszott, de szerencsére ki tudtunk jönni belõle. Szóval voltak kalandjaink, ám mindezek ellenére az elsõ kört, amely három szelektív szakaszból állt, még így is az élen zártuk” – mondta Szalay.

Az Opel Dakar Team párosára délután további két szakasz várt ugyanazokon a pályákon, s rögtön az elsõ szelektíven izgalmasra fordult a helyzet: Fazekas Károly négy másodperccel átvette a vezetést, amit a záró szakaszon még megfejelt több mint fél perccel, úgyhogy üldözöttbõl üldözõvé vált Szalay, aki azonban nem az a fajta, aki visszariad a kihívásoktól, vagy megfutamodik a nehéz feladatok elõl.

És vasárnap lesz még ideje, valamint lehetõsége javítani.
„Le kell dolgozni a hátrányt, nincs mese! – jelentette ki ellentmondást nem tûrõen a bajnokság összetett éllovasa, Szalay. – A kocsi ma ennyit tudott, 160 km/óra a végsebességünk, a Selyemút-ralin tönkrement motor helyett azt raktuk be, amelyet a Dakaron szoktunk használni. Ez valamivel gyengébb, viszont hosszú távon jól bírja a megpróbáltatásokat. De most ennyit bírt. Vasárnap megpróbálunk rátenni még egy lapáttal.”

A csapat két gyulai versenyzõpárosa számára izgalmasan alakult a hazai verseny második napja.
Vörös Ferenc és Boros László Attila remek részeredményeket produkált – amikor éppen nem történt vis major. De általában történt.
Például a kötegyáni szakaszon össze-vissza csúszkáltak az Opellel, mert az út felsõ rétege sáros volt, míg az alja száraz. A napi második szakaszon aztán Vörösék becsúsztak a fák közé és a bal elsõ felnirõl lefordult a gumi – kereket kellett cserélni, ami idõbe került.
S ezzel még nem volt vége…
„Délután nagyon jó lendületben voltunk, igaz, amikor az egyik ugrató megdobott, hirtelen felindulásból kiütöttünk három karót – ellenkezõ esetben felborultunk volna -, de ezt leszámítva nagyon tetszettek a pályák, amelyeken másodszorra már sikerült is jó tempót diktálni” – mondta Vörös.

A Piskolty Tibor, Piskolty Gyõzõ kettõs kalandokat keresett – és meg is találta õket. A leglátványosabb akciót az újkígyósi szakaszon, az autókrosszpályán mutatta be: elõtte beporolt egy Toyota, nem látta a féktávot, így azután nemes egyszerûséggel átesett a kis földhányáson, ami az egyik utat a másiktól elválasztotta. Nem volt nagy tempó, de az Antara átfordult a tetején – elrepedt a szélvédõ, megsérült a külsõ héj és elhagyták a hátsó lámpát (azt utóbb egy lelkes nézõ visszahozta), de nagyobb gond nem volt, tudták folytatni a száguldást.
Olyannyira, hogy meg is néztek maguknak még vagy két árkot…
„A defekt miatti hátsó rajtpozíciónak az az átka, hogy a többiek porában kell közlekedni, ez pedig érdekes helyzetekhez vezet. Az utolsó szakaszon például szembõl belementünk egy árokba, aztán amikor kitolattunk, háttal belementünk egy másikba. Úgyhogy elmatekoztunk ott egy ideig, de még mindig kevesebbet, mint amennyi idõt az ellenfelek porában töltöttünk. Elõzgettünk mi, de volt ahol egyszerûen nem lehetett. De azért toltuk neki, amennyire tudtuk, s élveztük a versenyt” – mondta Piskolty.

Az Apáthy Zoltán, Erõs Gábor kettõs az idén elõször ül versenyautóban, s folyamatosan rázódik vissza a versenytempóba. „A kezdeti vezetéstechnikai nehézségek az elsõ kör után semmivé váltak, de tény, hogy vissza kellett rázódni. Ugyanis ahogy ez a Pickup kanyarodik az valóságos tanulmány – úgy fordul, mint  a hetes busz, egyszer túl is csúsztunk és tolatni kellett. De nagyon élveztük!” – mondta Apáthy, aki délutánra jelentõsen felgyorsult, viszont ennek meg az lett a következménye, hogy a kötegyáni pálya egyik nagyobb ugratójánál alaposan orra estek, amit a navigátor nyaka megsínylett.
„Gábor háta és nyaka nagy ütést kapott, az ugratás után két percig nemigen tudtunk kommunikálni, utána pedig nyilvánvalóan óvatosabbak voltunk. De folytatjuk a versenyt és ez a lényeg” – mondta Apáthy.
A verseny vasárnap négy szelektív szakasszal ér véget.

GYULAI VÁRFÜRDÕ-KUPA, AZ OB 4. FUTAMA, GYULA
Abszolút sorrend 6 szelektív szakasz után (a magyar értékelésben): 1. Fazekas Károly, Horn Albert (4×4 Off Road Club, BMW X5) 1:47:31, 2. Szalay, Bunkoczi (Opel Dakar Team, Opel Antara RR) 35 másodperc hátrány, 3. Korda, Tóth Gy. (GarZone Motorsport, Nissan Pickup) 4:23 perc h., …7. Vörös, Boros (Opel Dakar Team, Opel Antara) 22:05 p h., …8. Apáthy, Erõs (Opel Dakar Team, Nissan Pickup) 25:39 p h., …10. Piskolty T., Piskolty Gy. (Opel Dakar Team, Opel Antara) 42:23 p h.

Dakar 2019 összetett állás
Frissítve: 2019-01-17
20.
helyezés
Szalay Balázs
Bunkoczi László
Élő időeredmények: dakar.com
AFRICA ECO RACE – A 16. AFRICA ECO RACE DIADALMAS LEZÁRÁSA LAC ROSE-NÁL
A 16. Africa Eco Race látványos módon ért véget a Lac Rose ikonikus partjánál, folytatva Thierry Sabine által ihletett afrikai rally hagyományát. A szimbolikus utolsó szakaszon a versenyzők a tengerparton haladtak végig, tömeges rajtokkal egymást követő hullámokban (a végső eredményeket már az előző napi, Mpal szakasz vége lezárta). A célba érkezőket lelkes tömeg fogadta, ünnepelve […]
Olvasd tovább
2025-01-14
AFRICA ECO RACE – A 16. AFRICA ECO RACE GYŐZTESEI
Az Africa Eco Race újabb izgalmas különlegessége: A 11. szakasz a mezőnyt Szenegálba vezeti, ahol egy egyedülálló speciális szakasz vár rájuk a szahéli szavannán. Ez a szakasz várhatóan döntő lesz a végső eredmények szempontjából. A homokos terep egy szafarihoz hasonló élményt nyújt, tele kihívásokkal, amelyek a baobabok és akáciák között kanyarog. A mauritániai szakaszokhoz képest […]
Olvasd tovább
2025-01-13
AFRICA ECO RACE – TIZEDIK SZAKASZ: CERUTTI MEGNYERI AZ UTOLSÓ MAURITÁN SZAKASZT, ÉS 9 MÁSODPERCRE CSÖKKENTI HÁTRÁNYÁT!
A 10. szakasz Nouakchottba, Mauritánia fővárosába vezette a versenyzőket, ahol az ország utolsó speciális szakaszát teljesítették. A nap teljes hossza 474 km volt, ebből 409 km volt időmérő szakasz. Az útvonal nehéz navigációs kihívásokkal és rengeteg homokkal várta a résztvevőket, a dűnék már a szakasz első kilométerein megjelentek. Homokos ösvények vezettek az Africa Eco Race […]
Olvasd tovább
2025-01-13