Bevállalós pálya volt. Sok-sok sziklával az elején, aztán néhány trükkös navigációs ponttal, majd pedig dûnékkel, amelyek szinte az égig értek. Utóbbiakból nem volt túl sok, izgalmakból viszont annál inkább.
A egyiptomi világkupa-futam, a Fáraó-rali második napja is bõven tartogatott kihívást a versenyzõk számára – a Szalay Balázs, Laklóth Aladár kettõs is meglepõdött egyszer-kétszer, végül azonban tizedik helyen végzett a 343 kilométeres hurokszakaszon, és az összetettben is ebbõl a pozícióból várja a folytatást.
„Izgalmasan kezdõdött a szakasz, mert néhány kilométerrel a rajt után utolértük az elõttünk indulót, és egy kicsit el is lustultam a porában, ahelyett, hogy megpróbáltam volna hamarabb megelõzni, követtem egy ideig. Végül magunk mögött hagytuk, és attól kezdve jó iramot diktáltunk. Két kisebb gondunk volt a navigációval: nem találtunk két GPS-pontot, egyszer vissza is kellett fordulnunk és menni vagy két-három kilométert, de összességében nem lehetek elégedetlen” – mondta Szalay.
„Volt két trükkös pont, az egyik 181 kilométernél, nos, ott mindenki jött mindenfelõl, ment az össznépi keresgélés, de végül sikerrel jártunk. Másodszorra pedig három-négy motoros nyomát követtük, ami így utólag bonyolultabbnak bizonyult, mint az a párhuzamos út, amit a többiek választottak, de végül mi is visszakanyarodtunk az eredeti nyomra és megtaláltuk a GPS-pontot. Néhány percet veszítettünk csak, de azóta is pörög az agyam, hogy mit kellett volna másképp csinálnom” – mondta Laklóth Aladár, aki 2002-ben megnyerte a Fáraó-ralit Szalay Balázzsal. 13 éve nem versenyeztek együtt, de egyre jobban összerázódnak.
Szó szerint is, mert szerdán például kétszer is alaposan orra estek az Opel Mokkával. Az egyiptomi világkupa-verseny specialitásai a letört dûnék, ami azt jelenti, hogy a dûne az egyik oldalról szép ívesnek tûnik, a másik oldalon viszont szinte függõleges, szóval ha nem vigyáz az ember, alaposan odaütheti magát. Szalayék kétszer elkövették ezt a hibát.
„Két dûnérõl is leestünk, ami azt jelenti, hogy a Mokka orral érkezett a homokba. Az egyiknél alaposan meghúztam a hátamat és megütöttem a jobb könyökömet, ami az Africa Race-en is meghúzódott, úgyhogy most megint eléggé fáj. De amúgy rendben vagyunk, az autó megúszta sérülés nélkül, a top tízben vagyunk, várjuk a folytatást” – mondta Szalay, akire csütörtökön valamivel rövidebb mért szakasz (319 km), de sokkal több homokdûne vár.
FÁRAÓ-RALI, A VK 4. FUTAMA
2. szakasz, Tibnija–Szitra–Tibnija (össztáv: 457 km, ebbõl szelektív szakasz: 343.2 km). Autósok: 1. Vlagyimir Vasziljev, Konsztantyin Zsilcov (orosz, Mini All4) 3:17:43, 2. Al-Attijah, Baumel (katari, francia, Mini All4) 1:22 perc hátrány, 3. Malysz, Panseri (lengyel, francia, Mini All4) 2:07 p h. p h., …10. Szalay, Laklóth (magyar, Opel Mokka) 41.22 p h. Az összetettben: 1. Nasszer al-Attijah, Matthieu Baumel 5:06:38, 2. Vasziljev, Zsilcov 3:12 p h., 3. Al-Radzsi, Gottschalk (szaúd-