„A mai nappal elkezdjük a felkészülést a Dakarra” – mondta Szalay Balázs, majd hogy nyomatékot adjon a kijelentésének, gázt adott. A hajmáskéri kanyarokat és ugratókat ismerősként üdvözölte, s noha február óta nem ült az Opel Grandland X volánja mögött, hamar rátalált a ritmusra, s egy idő után már valódi versenytempót diktált a teszten.
„A februári, katari világkupaverseny óta nem ültünk az autóban, már nagyon hiányzott, hiszen korábban sohasem hagytunk ki ilyen hosszú időt – mondta Szalay, aki eddig 14 alkalommal állt rajthoz a Dakar ralin. – Az autónk külsőre teljesen megváltozott: hosszú évek után újra a magyar nemzeti színeket viseli. Kétezer-háromban egyszer már volt ilyen, most szerettünk volna visszatérni erre az útra, hogy az első pillanatban látszódjon az Opelen, honnan jöttünk. Úgy tervezzük, hogy mostantól két-háromhetente tartunk egy ilyen tesztet, s utána mindig szétszedjük az autó egy-egy részletét – a motort, a futóművet, a sebességváltót –, hogy a Dakarig mindent rendbe tegyünk.”
Navigátorának Bunkoczi Lászlónak is tetszett a látvány, azt mondta, azt szereti az autó „új ruhájában”, hogy letisztult és egyszerű, mégis mutatós. Amikor arról kérdezték, vajon szíve szerint melyik versenyen indulna legközelebb, azt válaszolja, neki tulajdonképpen mindegy, csak tartsák meg végre valamelyiket, ne csak a törlésekről lehessen olvasni.
Most elsősorban a Dakart célozták meg: persze az indulás nem csupán rajtuk, hanem a támogatókon is múlik.
„A gazdaság leállt, s abban a szektorban, amelyben mi versenyzünk nyomott hagyott a világjárvány, de bízunk benne, hogy sikerül összerakni a büdzsét. Eddig nem volt mire készülni, hiszen versenyek sem voltak, a Dakar ralit azonban úgy tűnik, megrendezik, s ez nekünk is új lendületet adott. Mindent megteszünk, hogy ott lehessünk a rajtnál. A tesztek jelentik az első lépést sportszakmai szempontból, hiszen ezek jelentik a tökéletes alkalmat arra, hogy közelebb kerülj az autóhoz, hogy felvedd a ritmust, s hogy kijöjjenek az apró technikai hibák” – tette hozzá Szalay.