Lendületbe jöttek. Erre utal az eredmény – 31. hely a szakaszon, 29. az összetettben –, no és az is, hogy az asztanai táborban széles mosollyal az arcán mesélte az élményeit az Opel Dakar Team párosa, Szalay Balázs és Bunkoczi László.
Izgalmas szakasz volt. Még a toppilóták is azt mondták, évek óta nem láttak ilyet, hogy egy pálya a sofõr szempontjából is élvezetes legyen, ugyanakkor a navigátor oldaláról is vérbeli kihívást jelentsen. Pedig ez az igazi tereprali…
„Sokkal lendületesebben autóztunk, mint hétfõn, viszont sokkal rázósabb is volt az út: a kemény földet éréseknél jó néhányszor éreztem, hogy még nem százas a vállam – mondta Szalay, akinek a bal válla két hónapja sérült meg, amikor az egyik hazai futamon hatalmasat estek. – Jó volt utolérni néhány autót, jó érzés volt csatázni velük, és jó érzés volt magunk mögé utasítani õket. Az egyikükkel hatalmas adok-kapok alakult ki: megelõztek, eltévedtek, megint megelõztek, megint eltévedtek, aztán amikor harmadszor kerültek elénk, sikerült annyira elkeveredniük, hogy megléptünk tõlük. Ezután utolértünk egy buggyt, amelyik nem engedett el, viszont százharmincnál gyorsabban nem volt hajlandó menni. Aztán amikor elnézett egy jelet és orral lefelé lógott a töltésrõl, végre ki tudtuk kerülni.”
Szalay Balázs még hozzátette, a magas fû (amelyre mindenki panaszkodott), õt a legkevésbé sem zavarta, otthon ugyanis hozzászoktak az efféle körülményekhez.
S hogy miként látta mindezt a navigátor a jobb oldali ülésbõl?
„Óvatosan kezdtünk, de azután ráéreztünk a pálya ízére, és elkezdtünk jó tempót diktálni. Az apróbb eltévedések után hamar megtaláltuk a megfelelõ nyomokat, érzésem szerint ha végig ilyen iramban tudnánk menni, abból a verseny végére valami jó eredmény is kisülhetne” – mondta Bunkoczi László.
Nos, szerdán rögtön jó nagy falat vár a mezõnyre, hiszen a viadal egyik leghosszabb mért szakaszát (568.24 km) teljesíti, immár várhatóan nagy hõségben.
SILK WAY-RALI
4. szakasz, Kosztanaj–Asztana (össztáv: 855.69 km, ebbõl szelektív szakasz: 223 km) Autósok: 1. Stéphane Peterhansel, Jean-Paul Cottret) 1:57:58, 2. Vasziljev, Zsilcov (orosz, Mini All4) 6:22 perc hátrány, 3. Loeb, Elena (francia, Peugeot 2008DKR) 7:33 p h., …31. Szalay Balázs, Bunkoczi László (magyar, Opel Mokka) 25:14 p h., …45. Liszi László, Liszi Norbert (magyar, Mitsubishi Pajero) 32:25 p h. Kamionosok: 1. Eduard Nyikolajev, Jevgenyij Jakovlev, Vladimir Ribakov (Kamaz) 2:14:13, 2. De Baar, Roesink, Rosegaar (holland, Renault) 4:33 p h., 3. Hongning, Xin, Mokejev (kínai, kínai, orosz, Kamaz) 5:59 p h.
Az összetettben. Autósok: 1. Stéphane Peterhansel 4:05:14, 2. Vasziljev 2:41 p h., 3. Loeb 2:51 p h., …29. Szalay 45:50 p h., …38. Liszi 52:50 p h. Kamionosok: 1. Nyikolajev 4:23:43, 2. Karginov, Kuprijanov, Leonov (orosz, Kamaz) 5:34 p h., 3. Szotnyikov, Ahmagyejev, Romanov (orosz, Kamaz) 8:35 p h.
Az Africa Eco Race 2025 karavánja december 31-én hajnalban érkezett meg Tangerbe. A Tanger Med csapatainak szívélyes fogadtatása és egy kiadós, hagyományos marokkói reggeli után a mezőny elindult az első szakaszra, amely Tardába vezetett. A megterhelő nap 755 kilométeres utat foglalt magában, beleértve egy 47 kilométeres speciális szakaszt. A különleges, teljes egészében homokos időmérő szektor […]
156 résztvevővel és 121 járművel Monacóból elstartolt a 16. Africa Eco Race! December 28-án hivatalosan elindították a 16. Africa Eco Race-t Monacói Hercegségéből. Diane Thierry-Mieg, Thierry Sabine (a Paris-Dakar alapítójának) felesége, valamint Jean-Louis Schlesser, az Africa Eco Race igazgatója adták meg a rajtjelet egy érzelmekkel és szenvedéllyel teli ceremónia keretében. Az Africa Eco Race átszelvi […]
A Szalay Balázs, Bunkoczi László kettős visszatér a Szaharába! A magyar páros, amely számtalanszor bizonyított a világ különböző sivatagjaiban, ezúttal az Africa Race-en áll rajthoz, méghozzá a raid kategóriában. A mezőny december 28-án rajtol Monacóban, és a klasszikus Dakar-útvonalat követve Marokkót és Mauritániát átszelve január 12-én érkezik meg Szenegál fővárosába, vagyis Dakarba. A raid kategória […]