A dûne mögött csak a quad égnek álló kerekeit látták, ám amikor felértek a homokdomb tetejére, megpillantották az alatta fekvõ motorost is. Természetesen azonnal félreálltak, és elkezdték a segítségnyújtást. Egyrészt mert segíteni kötelezõ (benne van a szabályban), másrészt mert így természetes. A sivatagi emberek tisztában vannak vele: az egyik nap õ, a másikon talán én – így nem haboznak, ha bárki bajba jut.
A Szalay Balázs, Laklóth Aladár kettõs sem tétovázott egyetlen pillanatig sem, amikor az egyiptomi világkupa-futam, a Fáraó-rali harmadik versenynapján meglátta maga elõtt a quadja alatt fekvõ spanyol versenyzõt, Eduardo Marcost.
„Eléggé ijesztõ volt a helyzet, mert a quados nem mozgott. Azonnal félreálltunk. Elõször lehúztuk a hátáról a quadot, majd a saját autónkban megnyomtuk a piros gombot, így hívtuk a mentõhelikoptert. Közben adtunk neki vizet, mire nagy nehezen magához tért. Eltámogattuk a quadjáig, akkor már viszonylag jól volt, annyira, hogy azt mondta, menjünk nyugodtan, õ most már rendben lesz” – mondta Szalay, aki az eset miatt körülbelül tizenkét percet veszített.
Este, a GPS ellenõrzése után ezt az idõkülönbséget valószínûleg jóváírják majd Szalayéknak, akik így a 11. helyen fejezték be a szakaszt, az összetettben azonban továbbra is a tizedikek.
Utóbb az is kiderült, hogy a quadosnak szerencsére nincs komolyabb baja: helikopterrel a táborba szállították, onnan pedig a kórházba, hogy megröntgenezzék a vállát és a kulcscsontját. Egyelõre nincs hír arról, hogy van-e törése, vagy csak zúzódott.
„A baleset egy kicsit visszavetett minket, de összességében jó napot zártunk ezen az elõzõ napihoz nagyon hasonló pályán, amelyen két keményebb dûnesorba is beküldtek minket a rendezõk. Nekünk ez semmi nehézséget nem jelentett, mert szeretünk homokon autózni, a köves, sziklás szakasz már annál inkább – szinte az autónak is fájt a sok ütés, amit kapott, az én jobb könyökömrõl (amit szerdán alaposan beütöttem) már nem is beszélve” – mondta Szalay, aki azt is hozzátette, egyre jobban összerázódnak régi-új navigátorával, Laklóth Aladárral, akivel 13 éve megnyerték a Fáraó-ralit, azóta azonban gyakorlatilag nem versenyeztek együtt.
„Navigációs szempontból viszonylag nehéz szakasz volt, mert amikor köves, sziklás terepre érkeztünk, egyáltalán nem láttunk magunk elõtt nyomokat. Ennek ellenére csak egyszer volt egy pici tévesztésünk, rögtön a szakasz elején, de az sem került sok idõnkbe. Összességében nehéz és a szó szoros értelmében rázós, de jó napunk volt” – nyilatkozta Laklóth.
A mezõnyre csütörtökön egy gyors, de trükkös, 343 kilométeres szelektív szakasz vár.
FÁRAÓ-RALI, A VK 4. FUTAMA
3. szakasz (Baharija–Baharija, össztáv: 346 km, ebbõl szelektív szakasz: 319 km). Autósok: 1. Jazid al-Radzsi, Timo Gottschalk (szaúd-arábiai, német, Toyota Hilux) 3:01:48, 2. Al-Attijah, Baumel (katari, francia, Mini All4) 1:28 perc hátrány, 3. Van Loon, Rosegaar (holland, Mini All4) 3:38 p h., …11. Szalay Balázs, Laklóth Aladár (magyar, Opel Mokka) 41:53 p h. Az összetettben: 1. Nasszer al-Attijah, Matthieu Baumel 8:09:51, 2. Al-Radzsi, Gottschalk 2:16 p h., 3. Vasziljev,