Két szelektív szakaszon a leggyorsabb volt, az összetettben azonban a második helyre csúszott vissza a Szalay Balázs, Tóth Dénes kettõs a Romanian Baja (a viadal kétszeres szorzóval számít bele a magyar bajnoki értékelésbe) második napján.
Az Opel Frontera legénysége nem volt felkészülve arra, hogy óriási vízmosások és tócsák kerülnek útjába, amelyek miatt folyamatosan párásodik majd a szélvédõ. A pénteki két sprintszakaszt az elsõ helyen záró, így az élrõl rajtoló Szalay 39 kilométert tett meg szinte félvakon, és eközben megelõzte a mögüle induló Gál István.
A több mint kétperces hátrányt annak ellenére sem tudta ledolgozni az opeles páros, hogy két szelektív szakaszt megnyert, a hátránya pontosan két perc a záró nap elõtt.
„A pályák köves, sziklás utakon, hegyi szerpentineken, egyszóval gyönyörû tájakon vezetnek – mondta Szalay. – A navigáció nem túl nehéz, egyrészt mert jó az itiner, másrészt mert a pálya mindig ugyanaz, aki elõször nem tévedt el, annak a továbbiakban már nem lehetett tájékozódási gondja. Teszteltük a gumikat, és a Pirelli abroncsai remekül vizsgáztak.”
A vasárnapi zárónapon ugyanezeken a pályákon autózik a mezõny, azzal a különbséggel, hogy szombat este iszonyú mennyiségû csapadék zúdult a területre, úgyhogy valószínûleg nagy sár lesz.
S hogy ki lehet a nyerõ ilyen körülmények között? Aki megtalálja azt a határt, ami még elég gyors, de nem túlzottan veszélyes. Szalayéknak a gyõzelem céljuk, de a pilótával a realitás azt mondatta: ha Gál nem hibázik, vagy nem babrál ki vele a technika ördöge, ezeken a gyors szakaszokon nincs túl sok esély ledolgozni a kétperces hátrányt.
Romanian Baja, az ob 5. futama
Abszolút sorrend 6 szelektív szakasz után: 1. Gál István, Oroszlán Tibor (Art Off Road SE, G. Baba Proto) 4:09:31, 2. Szalay, Tóth D. (Szalay Dakar Team, Opel Frontera) 2:00 perc hátrány, 3. Kis, Czeglédi (RTL Motorsport Klub, Nissan Pick-Up) 12:56 p h.