Az elsõ, amit megláttak, Franco Picco kamionja volt, és ez rögtön emlékek sorát indította el bennük. Tizenhárom éve, 2002-ben hatalmas csatát vívtak vele, amibõl végül gyõztesen kerültek ki – a Szalay Balázs, Laklóth Aladár kettõs akkor megnyerte a Fáraó-ralit.
„Volt olyan szakasz, amelyen egymástól ötven méterre, egymás mellett haladtunk egy hosszú dûnesoron. Egyikünk sem bírt a másik elé kerülni, s csak azért nem mentünk a célig így együtt, mert mi elakadtunk a homokban. Nem sokkal késõbb aztán õket láttuk ásni. Nagy csatát vívtunk, és nagyon boldogok voltunk, hogy megnyertük” – nyilatkozta a Laklóth Aladár, aki hosszú idõ után újra beül Szalay mellé, mivel a csapat állandó navigátora, Bunkoczi László továbbra is a rehabilitációját tölti decemberi gerincsérülése után.
Az idei Fáraó-ralin a hétfõ a papírmunkáé volt: az Opel Dakar Team részt vett az ilyenkor szokásos adminisztratív és technikai ellenõrzésen. „Mint a kötelezõ védõoltás a gyerekeknél – át kell esni rajta. De próbáljuk úgy felfogni, hogy ez az elsõ lépés a versenyzés felé” – mondta Laklóth.
Szalay közben versenyzõtársakkal beszélgetett, a régi ismerõsökkel, akik keddtõl ellenfelek lesznek. Olyan ez itt, mint egy nagy család, mindenki ismer mindenkit, és tudják, annak ellenére, hogy harcolnak egymással, ha baj van, számíthatnak a másikra.
„Az álom-eredmény és a valódi célkitûzés ezúttal nem egyezik, hiszen én mindig nyerni akarok, ez az álmom, de ennyi gyári pilótával a mezõnyben ez egyáltalán nem lesz könnyû, úgyhogy azzal is elégedett leszek, ha a dobogó, vagy a top öt közelébe kerülünk” – mondta Szalay, akinek többek között a kétszeres Dakar-gyõztes Nasszer al-Attijah, a világkupa-címvédõ Vlagyimir Vasziljev, a Dakaron újoncként több szakaszt is nyerõ Jazid al-Radzsi, vagy éppen a síugrásban világbajnok Adam Malysz lesz az ellenfele.
Az Opel Mokka egyébként természetesen átment a kötelezõ technikai ellenõrzésen, egyetlen megjegyzésük volt a technikai ellenõröknek, hogy fel kell frissíteni a bukócsõ homologizációs lapját, mert történt rajta két apróbb változtatás (rákerült például a fej- és nyakvédõ rendszer tartója).
„A versenyláz egyelõre nem kapott el, de felidézõdött bennem jó néhány emlék a piramisok láttán. Egyrészt az, amikor elõször célba értünk a Dakaron és alig tudtunk felmenni a céldobogóhoz vezetõ dombra, mert már annyira elfáradt az autónk. Másrészt a tizenhárom évvel ezelõtti gyõzelem, és az, hogy mennyire örültem akkor” – mondta Szalay, aki új, különleges dizájnelemmel ellátott tûzálló cipõben száguld. Bunkoczi Lászlótól kapta ajándékba az ötvenedik születésnapjára, s a hímzés rajta: Fast and Fifty. Vagyis: gyors, és ötven.
Elõbbinek igyekszik megfelelni ezen a héten is, utóbbi pedig tény, amelyen nem lehet és nem is kell változtatni.
A Fáraó-rali elsõ napján 548 km vár a mezõnyre, amibõl 228.76 km a mért szakasz hossza.