Az Opel Dakar Team a magyar bajnokság harmadik futamára készül, és immár elkészült a negyedik versenyautó is.
Benik Balázs és Lukács József már három versenyen mérte össze tudását a terepralis mezõnnyel és úgy tûnik, nagyon fekszik nekik a terep. A páros már a második viadalon bizonyította rátermettségét, hiszen több szakaszgyõzelmet is bezsebeltek a mohácsi futamon.
A csapat sztárpárosa, Várkonyi Andrea és Azurák Csaba profikat is megszégyenítõ magabiztossággal vitte be az Antarát a mohácsi célba. Mindenki szurkolt nekik, ennek ellenére, mikor a déli városkára rászakadt az ég és sártengerré változott a pálya, sokan aggódtak a TV2 híradósaiért és kezdték szervezni a mentésüket. Õk azonban átjutottak a dagonyán és a verseny végén még bajnoki pontokat is szereztek.
A május elején megrendezésre kerülõ Rábaköz Kupán újabb páros debütál a tereprali szakágban a csapat színeiben. A MotoGP világbajnoka, Talmácsi Gábor birkózik meg a számára még ismeretlen sportág útvesztõivel, akinek barátja és menedzsere, Stefano Favaro diktálja majd az itinert a jobb egyben.
Németh Ottó Henkel marketingvezetõ, csapatvezetõ:
Elsõ negyedévünket összeségében sikeresnek értékelem. Az év elején megfogalmazott stratégiai célok mentén teljesen új alapokra helyeztük a csapatmunkát. Büszkén mondhatom, hogy kivül-belül megújulva minden csapattagunk gõzerõvel dolgozik a közös sikerekért. A korábbi évekhez képest a 2010-es versenyévadot egy minden korábbinál átfogóbb kommunikációs támogatás is kíséri.
Autóinkkal versenyeztünk havas tájakon Oroszországban és a Dolomitok lábánál Olaszországban, dobogós és pontszerzõ helyeket szereztünk meg az országos bajnokságban is. Technika ördöge és némi balszerencse Benik Balázs esetében sajnos közbeszólt de mint pilóta, teljesítményével maximálisan elégedettek vagyunk. Biztos vagyok benne, hogy hamarosan õ is eredményes lesz és személyében a tereprali új csillaga születik meg.
Két állandó profi versenyzõ egységünk mellett a vendégpilótákat is üdvözlhettünk a terepen, elsõként Várkonyi Andrea és Azurák Csaba hajtotta az Antarát majd a májusban Talmácsi Gábor és Stefano Favaro kettõse vághat neki a küzdelemnek.
Összeségében elmondható, hogy ma az Opel Right Guard Dakar team elismerten Kelet-Európa egyik legnagyobb és legnevesebb tereprali csapata, célunk hogy a legsikeresebbek is mi legyünk.
Várkonyi Andrea:
Tudom, hogy közhelyesen hangzik, ha azt mondom, a mohácsi verseny fantasztikus élmèny volt, de tényleg az volt. Beleszerettem ebbe a sportágba, élmény volt a vezetés, az, hogy egy másik emberre kell bíznom magam, és az a tudat, hogy neki még jobban kell bíznia
bennem. Csabával megvolt ez a bizalom. Az élményt az is fokozta, hogy egy nagyon klassz csapatba kerültünk, az Opel Dakar Team szuper emberekbõl áll. És hogy még bajnoki pontszerzõk is lettünk, hát, ez már csak hab a tortán!
Azurák Csaba:
Minden várakozásomat felülmúlta a kis ralis kiruccanásunk. Azt tudtam, hogy az autósportokat úgy általában nagyon sokan szeretik, de azt álmomban sem gondoltam volna, hogy ilyen felhajtás van egy verseny körül. A szervizpark, a „boxutca”, a hangulat, a csapat,a szurkolók egészen fantasztikusak voltak. Utóbbiak pedig kis túlzással szétszedtek minket Andival. Elképesztõ volt, hogy milyen õszinte szeretettel fogadtak minket. Zavarbaejtõ volt, hogy órákat vártak ránk csak azért, hogy készíthessenek velünk egy közös fotót, vagy hogy szerezzenek egy autogramot a sapkájukra, pólójukra, kezükre!!! Nagyon hálás vagyok a mohácsiaknak a szívélyes fogadtatásért. A verseny pedig minden képzeletemet felülmúlta. Az hagyján, hogy végigmentünk minden szakaszon, de a végén pontszerzõ helyen értünk célba:) Igaz ugyan, hogy már a 10 km-es prológon is eltévedtünk, de kihúztunk két profi csapatot a sárból, akik így nekünk is köszönhetik az eredményüket. Én egész jól belejöttem a navigálásba, csak egyszer mondtam egy szigorú bal helyett szigorú jobbot, de túléltük… Igaz, egy másik alkalommal (amikor a szurkolóknak integettem, meg dudáltam), nem is mondtam semmit, pedig derékszögû bal jött:) Éppen meg tudtunk állni. A szurkolókról
még annyit, hogy még táblákat is gyártottak „Hajrá Várkonyi és Azurák” felirattal. Le a kalappal elõttük. Amitõl féltem (rosszullét), annak nyoma sem volt, elnyomott mindent az adrenalin:) Összegezve szuper volt. Lehet, hogy még egyszer beülök, de ugye tudjuk, hogy a csúcson kell abbahagyni:)
Benik Balázs:
„Az elsõ, mohácsi verseny a körülményekhez képest jól sikerült, mert találkoztunk esõvel, sárral. Derecskén sajnos mûszaki hiba miatt kiálltunk, de nem csüggedünk és elõre tekintünk a Rábaköz Kupát már nagyon várjuk és remélem, hogy egy jó versenyt kezdhetünk majd el. Nagyon tetszik a tereprali szakág és nagyon szeretnénk ezt már kamatoztatni is.”
Lukács József:
„Büszke vagyok és örölük, hogy a tereprali versenysorozatban navigálhatok Balázsnak. Három versenyen vagyunk túl, kezdünk belerázódni és megismerni a fortélyokat. Érzem, hogy folyamatosan egyre jobbak és jobbak vagyunk, ami a következõ versenyeken már az eredményeinken is látszani fog.”
Szalay Balázs:
„Amikor csapatvezetõnkkel, Németh Ottóval beszélgettünk az év elején arról, hogy bõvítsük a teamet, álmomban sem gondoltam, hogy ekkora és ilyen jó csapatot állít majd össze. Elõször Balázs és Josi került be hozzánk, akik – be kell valljam – feladták a leckét. A raliban már letettek valamit az asztalra, várható volt, hogy itt a terepraliban is az élmezõnyben lesznek. Arra viszont nem készültem fel, hogy ilyen hamar asszimilálódnak és elverik a mezõnyt. Szakaszgyõzelmeik már vannak és eddig csak a technika ördöge választotta el õket attól, hogy versenyt is nyerjenek, de ami késik, nem múlik. Bízom a tehetségükben és nagyon örülök, hogy a csapatunkat erõsítik. Méltó ellenfelek a pályán, megtiszteltetés velük felvenni a harcot és a magyar mezõnynek is jól jön az ilyen vérfrissítés.
Várkonyi Andi és Azurák Csabi egy színfoltja a csapatnak, hiszen mindketten fantasztikus emberek. Andi elõtt külön emelem kalapom, mert nagyon aggódtam érte, hogy esetleg nem sikerül végigcsinálnia a versenyt. Nehéz pálya volt a mohácsi, mégis kihozta az Antarát. A csapat minden tagja és magam nevében is mondhatom, hogy õszintén remélem, fogunk még együtt versenyezni.
A csapatunkban üdvözölhetek egy újabb párost, Talmát és Stefanot, akik – Benik Balázsékhoz hasonlóan – már bizonyítottak a motorsport más területén. Nagyon kíváncsi vagyok rá, milyen pilóta válik belõle a tereprali pályán, fõleg, ha nem a saját feje után megy, hanem más navigációja alapján kell tájékozódnia. Izgalmas lesz velük versenyezni. A teszteken jól szerepeltek, meglátjuk, hogy élesben hogyan teljesítenek.”
Talmácsi Gábor:
„Örömmel vettem, amikor stratégia együttmûködõ partnerem, a Right Guard megkeresett azzal, hogy induljak el egy terep rally országos bajnoki futamon az Opel Dakar Team-ben. Külön megtisztelõ és különleges érzés, hogy olyan pilótákkal versenyezhetek majd együtt, mint Szalay és Benik Balázs akik a rali bajnokai, és akikkel jó viszonyban vagyok. Nincsenek igazi elvárásaim magammal szemben a versennyel kapcsolatban, hiszen még nem próbáltam a terep rally szakágat. A lehetõ legjobb eredmény érdekében azonban egy profi, a Dakar rally-kon edzõdött navigátort szerzõdtettem magam mellé managerem Stefano Favaro személyében. Biztos vagyok benne, hogy Stefivel most is jó csapatot alkotunk majd.”
Stefano Favaro:
„Megtisztelõ volt Németh Ottó csapatvezetõ felajánlása, hogy Opel Dakar Team színeiben elindulhatunk egy tereprali versenyen, a versenyautó kormányánál Talmával és velem a jobb egyben. Nyugodt szívvel hagyatkozom Talmára, mert tudom, hogy autóban is remekelni fog. Azt mondta õ is, bízik az én navigátori tapasztalataimban, és abban, hogy félszavakból is értjük egymást. Furcsa lesz számomra ennyi idõ elteltével ismét navigálni, ráadásul versenykörülmények között, de õszintén szólva hatalmas izgalommal várom már a rajtot, hiszen tudom, életreszóló élményben lesz részünk.”