A rajtsorrendet meghatározó 7 kilométeres szuperspeciálissal kezdõdött el csütörtökön a Baja Transibérico, a tereprali Világkupa-sorozat elsõ futama, amely Portugáliában és Spanyolországban zajlik a hét végén.
A viadal egyetlen magyar indulója, a Szalay Balázs, Bunkoczi László kettõs a 61. helyen rajtolt és a 40. helyezettként teljesítette a szakaszt, amelyen nyerni semmit sem lehetett, veszíteni viszont annál többet.
Errõl akkor bizonyosodtak csak meg igazán Opel Antarával száguldó páros tagjai, amikor néhány méterrel a rajt után azt látták, hogy az egyik riválisuk orral lefelé egy árokban vesztegel. A pilóta akkor el is döntötte, hogy ez a hét kilométer nem ér annyit (pláne, hogy 2200 kilométer az össztáv és ebbõl 1200 kilométer a szelektív szakaszok hossza), hogy kockáztassa az autója épségét.
„Délelõtt robogóval bejártuk a pályát, és megállapítottuk, hogy bizony rejt veszélyeket magában – mondta Szalay. – Ezért aztán úgy döntöttünk, megpróbálunk felvenni egy olyan tempót, ami biztonságos, de azért eredményes is. Utóbbi azért is volt különösen fontos, mert ezen a versenyen minél elõrébb rajtolsz, annál kevesebben porolnak elõtted a pályán. Tartottuk magunkat a taktikához, és jól tettük, mert többen borultak fel feleslegesen.”
A pálya szélén egyébként remek volt a hangulat: a lelkes nézõk ünnepelték az autósokat, malacot sütöttek, jól érezték magukat. Ez várható a hátralévõ napokon is, hiszen a portugálok és a spanyolok imádják az autósportot, a versenyzõknek viszont nehezebb dolguk lesz. Pénteken például 300 kilométeres összekötõ szakasz után két 200 kilométeres szelektív vár rájuk…