Elkezdõdött a magyar tereprali bajnokság harmadik futama, ami elsõként vesz részt a magyar versenyek kötött a Közép-Európa Zóna Trófeában, valamint kétszeres szorzójú versenynek számít, így rekordszámú nevezõvel büszkélkedhet. Összesen 32 autós és 6 motoros egység nevezett be.
Szalay csapata öt egységet sorakoztatott fel a rajtnál, köztük a tereprali újoncát, a gyorsasági motoros világbajnok Talmácsi Gábort, akinek barátja és menedzsere, Stefano Favaro diktálja az itinert. Mellettük ismét a csapatban üdvözölhetjük a Benik Balázs-Lukács József kettõst, Rónai Pétert és Rónai Zoltánt, valamint az Apáthy Zoltán-Erõs Gábor duót. Utóbbi két egységnek új navigátora van, ugyanis mindkét pilóta navigátora lábsérüléssel kényszerpihenõn van. Természetesen Szalay Balázs és Bunkoczi László is kiveszi a részét a küzdelembõl, akik ezzel a futammal kezdik címvédésüket a Zóna Trófea Kupában.
Gyorsan lezajlott a kapuvári futam 4 km-es prológja, ami nagyon nem úgy alakult, ahogy azt a versenyzõk szerették volna. A pálya utolsó 500 méterén egy flikk-flakkos szakaszon kellett végigevickélniük a résztvevõknek, ám ahogy elérték a pályának ezt a részét, néhány kivételtõl eltekintve mindenki eltévesztette az irányt. Ez óriási kavalkádot szült, a mezõny vége már csak a nézõk segítségének köszönhetõen nem tévedt el.
A prológ útvonala közvetlenül a verseny szervizparkja mellett húzódott, ami Kapuváron a termálfürdõ melletti hatalmas területen kapott helyet. Ez nagyon jó választás volt a szervezõség részérõl, hiszen emiatt rengetegen kilátogattak a versenyre és óriási nézõsereg fogadta a verseny résztvevõit.
Az Opel Dakar Team egységei is sorra a rossz irányt választották, így nem a várt eredményt produkálták. A versenyzõk azt mondják, rossz volt az itiner, de valószínûleg az is közrejátszott, hogy az elsõ helyrõl rajtoló Korda-Tóth páros kiütötte a terelõ szalagot és ez is megtévesztette a játékosokat. Mindez persze nagyon jó látványt nyújtott, a pálya szélén álló szurkolóknak, akik hiába mutogatták a helyes irányt, a versenyzõk inkább az itinernek hittek, mint a szemüknek.
A leggyorsabbak ma Kordáék voltak, akik összeszedtek jó néhány méter szalagot és begyûjtöttek néhány karót, így utánuk pedig elszabadult a pokol a pályán, mert az itiner pontatlan volt. A mögöttük érkezõ Palikék és Szalayék már elrontották az irányt és mindketten nekicsapódtak egy hatalmas tuskónak, ami miatt defekttel folytatták útjukat. „Nagyon nem vagyok elégedett az eredményünkkel, hiszen a 17. helyen végeztünk. Eltévedtünk, aztán defektet kaptunk, nehézre sikerült az utolsó néhány száz méter. A verseny biztonsága és a bajnoki állásunkért járó prioritásunk miatt kérvényeztük, hogy holnap elõrébb rajtolhassunk, egyelõre várjuk a döntést.” – nyilatkozta a nap végén Szalay.
Benikék a tévedés ellenére viszonylag jó helyen végeztek, az ötödik helyen zárták a napot. „A csapatvezetõi utasítás szerint a harmadik-negyedik hely volt a cél, ez pedig nincs tõle messze és jó rajtpozíciót jelent holnapra. Szerencsére más gondunk nem volt, annyi csak, hogy a kerekeket megütöttük, azokat át is nézték a fiúk, de kárt nem okoztunk” – mondta Benik Balázs.
Talma élete elsõ tereprali versenyén vett részt, de még messze nem autózta ki magát. „Gyakorlatilag vakon vezettem, ugyanis Stefano nem dugta be az átbeszélõjét és semmit nem hallottam abból, amit mondott. Ennek ellenére nagyon tetszett, de igazából holnap tudom majd letesztelni, milyen az igazi tereprali.” – mesélte Talma a célban.
A csapat Rónai Péter-Rónai Zoltán, valamint az Apáthy-Erõs párosa elégedett az eredményével. Elõbbiek még nem versenyeztek együtt, utóbbiak pedig azon kevesek közé tartoznak, akik nem tévesztették el az útirányt a nyomok ellenére sem.
Holnap négy szakasz vár a mezõnyre, melyet egy Kapuvártól délre, illetve egy északra található pályán jelöltek ki. Az idõjárás ma nagyon kegyes volt a szervezõkhöz és a résztvevõkhöz, reméljük, kitart vasárnap estig.
Nem hivatalos napi eredmény:
1. Korda, 2. Fazekas, 3. Porizek, … 5. Benik, … 8. Talmácsi, … 11. Apáthy, … 14. Rónai, … 17. Szalay