A versenyek előtti utolsó nap mindig az ördögé. Kötelező végigmenni a feladatokon, egymás után kipipálni mindegyiket, de igazándiból senki sem szereti.
Még úgy sem, hogy Szalay Balázsnak és Bunkoczi Lászlónak már van rutinja ebben, hiszen az Opel Dakar Team pilótájának ez már a tizennegyedik Dakar ralija lesz, míg Bunkoczival közösen a kilencedik. Ráadásul az adminisztratív és technikai ellenőrzés nem csupán a Dakaron kötelező, hanem az összes többi terepraliverseny előtt is… Igaz, azért számításba kell venni, hogy itt vannak a legtöbben, vagyis itt tart a legtovább a papírmunka. Noha magyar idő szerint szombaton 21 órakor még nem értek véget a átvételek, azt már most lehet látni, hogy nagyságrendileg 130 autós páros nevezett az idei versenyre, ami az utóbbi négy év legmagasabb indulólétszámát sejteti a kategóriában. Úgyhogy Szalayéknak nem lesz könnyű dolguk, ha jó eredményt akarnak elérni. Eddigi legjobbjuk egy 20. hely, ezen szeretnének lehetőség szerint javítani.
Egyelőre azonban az adminisztratív teendőkön kellett átlendülni, amelyet hiába igyekeznek évről évre egyre inkább megkönnyíteni a szervezők, így is minden csapatnak órákon keresztül tartó elfoglaltságot jelentett a katonai légierő limai bázisán, ahol egyébként nyáron a Pánamerikai játékok sportlövő versenyeit is megtartják majd.
Szalay és Bunkoczi türelmesen várt (mást nem is nagyon tehetett) az Opel Grandland X mellett ácsorogva, még szerencse, hogy közben rég nem látott ismerősökkel is találkozott, akikkel egyrészt fel tudta eleveníteni a régi sztorikat, másrészt eszmét tudott cserélni az előtte álló nagy feladatról, arról az 5000 kilométerről, amely az elkövetkező napokban, Peruban vár a mezőnyre.
A 41. Dakar rali vasárnap az ünnepélyes rajtceremóniával kezdődik, hétfőn pedig már az első mért szakaszt teljesíti a mezőny.