Szalay Balázs és Tagai Róbert Opel Fronterája sikeresen túlesett a technikai és adminisztratív gépátvételen a Szardínián ma kezdõdõ tereprali Európa-kupa viadalon, sõt, a bemelegítésnek szánt, 8.1 kilométeres szuperspeciálison is.
A technikai gépátvétel elhúzódása miatt egy órát csúszott a rajt, ez azonban nem okozott gondot a pilótáknak. Az már inkább, hogy nem volt pontos az itiner, a kanyargós pályán, sokszor csak minden harmadik fordulót jelezték, így viszonylag nehezen lehetett tudni, hogy mikor mi következik.
„Az Opel Frontera kiválóan mûködött, de az az igazság, hogy én nem nagyon éreztem sem az autót, sem a terepet. Lehet, hogy ez azért volt, mert túl rövid volt a szakasz ahhoz, hogy felvegyem a ritmust, de az is rettentõen zavart, hogy itiner nem volt pontos. Szegény Robi hiába diktálta, hogy ötszáz méter múlva jobbkanyar, ha közben még volt két balforduló.”
A nyitószakaszon a portugál Rui Sousa gyõzedelmeskedett – Szalayék pontos helyezésérõl eddig nem érkezett információ.
A motorosokkal kapcsolatos hír, hogy Varga Ákos motorja is megfelelt az ellenõrzésen, csakúgy, mint Szilvási Péter KTM-je, utóbbi pilóta azonban nem tudott elrajtolni a versenyen, mert a gépátvétel után nem sokkal tönkrement a motorja, így õ a pálya szélére kényszerült. A gyér motoros mezõnyben (végül összesen hárman rajtoltak el) Varga remekül kezdett – két másodperccel megelõzve az olasz Morasuttit, megnyerte a szakaszt.
„Csúszós, poros volt az út, nem lehetett hibázni, mert akkor leesett volna az ember a szakadékba” – mondta Varga a szakasz után.
Eredmények:
Autósok:
1. R. Sousa, Silva (portugál, Nissan Pick-Up) 6:42.0
2. Henrard, Roissard (francia, Volkswagen Buggy) 7:06.0
3. Micuhasi, Lurquin (japán, francia, Nissan Pick-Up) 7:06.9
…
18. Szalay, Tagai (magyar, Opel Frontera) 7:25.9
Motorosok:
1. Varga Ákos (magyar, KTM) 7:22.0
2. Morrasutti (olasz, Husqvarna) 7:24.5
3. Kasta (cseh, KTM) 8:16.1