Három szelektív szakaszt írtak elõ a mai napra a szervezõk a Hungarian Baja résztvevõinek – ez a három szakasz viszont a hazánkban megszokottnál jóval hosszabb: két 120 kilométeres és egy 230 kilométeres.
Már az elsõ körben ritkult a mezõny: jó néhány versenyzõnek gondja akadt a szûk utak mentén a fákkal, és hát a technika ördöge sem kímélte az indulókat.
A Szalay Dakar Team 11 tagú csapata töretlenül száguld: szerencsére nagyobb gondoktól mentesen úszta meg az elsõ kört. Az autósok mezõnyében induló Szalay Balázs, Bunkoczy László kettõs a prológ és az elsõ szakasz eredménye alapján a hatodik helyen áll az összetettben, de hátránya nem jelentõs, fõleg ha figyelembe vesszük, hogy milyen sok van még hátra a versenybõl.
„Jó ritmusban, lendületesen kezdtük a szakaszt, bár egyáltalán nem siettünk -mondta Szalay. – Eltévedtünk egy kicsit, és bár nem veszítettünk túl sok idõt emiatt, én valahogy kiestem a ritmusból, amit már nem is éreztem meg a szakasz végéig. A pályák egyébként tetszenek, murvásak, de tele vannak sáros szakaszokkal, amelyek szerezhetnek meglepetéseket.”
A motorosoknál összetartott a csapat: az elsõként rajtoló Varga Ákost a korábbi enduróvilágbajnok Jaroslav Katrinak és a magyar banok Kátai Péter is utolérte, de egyiknek sem akaródzott megelõzni. Nem csoda, hiszen õk nem túl sokszor használták eddig a roadbookot, úgyhogy Vargára bízták a tájékozódást. A szakasz végén egy kicsit mindannyian elkeveredtek, de mivel egy csapatban motoroztak, senki sem került emiatt se elõnybe, se hátrányba.
Az eredménylistából az derült ki, hogy Kátai Péter volt a leggyorsabb, ami nem csoda, hiszen õ rajtolt az éllovasok közül a legkésõbb. Varga a veséjét fájlalta (a néhány héttel ezelõtti romániai viadalon ütötte meg egy esés során). A csapattagok közül Katrinak végzett a legelõkelõbb pozícióban (a 4. helyen), õt követte Szilveszter Zsolt és Varga Ákos. De mindannyian úgy vannak vele – messze még a vége.
A kamionosok közül ahogyan az várható volt, a Darázsi Zsolt, Laklóth Aladár duó volt a leggyorsabb a nyitó szakazson, amely ezen a napon a MOL marketing igazgatójával, Szalay Zsolttal egészült ki, aki az elsõ szakasz után csak annyit mondott: minden elismerése a fiúké, akik végigcsinálják a MAN-kamionnal az egész Dakar-ralit. Maga a pilóta annyit mondott: ettõl sokkal gyorsabban már nem tudna menni, úgyhogy reméli, ez elég lesz a gyõzelemhez.
Gaál József a felpuhult váltóra panaszkodott egy kicsit, pontosabban annak hatásaira (,,minden bukkanót a gerincemen éreztem”), ettõl eltekintve azonban tetszett neki a szakasz, bár néhány helyen ezzel a böhöm nagy kamionnal azért nem volt könnyû gyorsan menni.
Ebben a kamionban vendégként a híradós Varga Edit ült, aki bár nagyon élvezte a száguldást, és örült, hogy életében elõször részt vehetett egy tereprali versenyen, de majdnem biztos benne, hogy nemigen lesz belõle versenyzõ.
„Rázós volt, fõleg az elsõ néhány kilométer – mondta a híradós. – Utána már fel tudtam készülni arra, hogy mi fog történni. Érdekesség, hogy egyáltalán nem féltem, mert nagyon masszív ez a kamion, viszont a belsõ szerveim valószínûleg átrendezõdtek egy kicsit…”
Hungarian Baja
A verseny állása az elsõ szelektív szakasz után.
Autósok: 1. Kis, Czeglédi (RTL Motorsport Klub, Nissan Pick-Up) 1:44:42, 2. Gál, Oroszlán (Art Off Road SE, G. Baba Proto) 1:45:24, 3. Saukans, Uldis (lett, Oscar) 1:46:38, …6. Szalay, Bunkoczi (Szalay Dakar Team, Opel Frontera) 1:51:1o
Motorosok: 1. Kátai (KTM) 55:o1, 2. Lichstensteiger ( KTM) 56:26, 3. Randysek (Yamaha) 57:43, 4. Katrinak (KTM) 59:45, 5. Varga (KTM) 1:o1:29, 6. Szilveszter (KTM) 1:o1:58
Kamionosok: 1. Darázsi, Szalay Zs., Laklóth (Szalay Dakar Team, MAN) 2:o7:29, 2. Szobi, Éder, Jobbágy (Flex Dakar Team, MAN) 2:23:24, 3. G. Walcher, Niemz, M. Walcher (német, Unimog) 2:3o:4o, 4. Gaál, Varga E., Rack (Szalay Dakar Team, MAN) 2:34:28