A Dakar második napja ugyan a leghosszabb versenynap, mégis a versenyzõk gyorsan túl voltak a nehezén, hiszen a szervízparkból etap nélkül ugrottak bele a szelektív szakaszba, ami 237 km hosszú volt. Igaz, utána még várt rájuk egy 600 km-es etap, de azt már stresszmentesen vezethetik le, túl lévén a nehezén.
A szervezõk ígéretükhöz híven ma már belecsempésztek a programba technikásabb szakaszokat is, mind a pilótákat, mind a navigátorokat érintõ kérdésekben. A szakasz eleje még murvásabb volt, de az utolsó 20 km már nagyon finom porhomok, amibe sokan bele is ragadtak rengeteg idõt elvesztegetve.
A Szalay Dakar Team jármûvei rutinosan teljesítettek a mai napon, elsõként az Opel Antara RR-rel versenyzõ Szalay-Bunkoczi kettõs ért el a célig és nagy örömükre sikerült megtartaniuk az elõkelõ 15. helyüket. „A mai nap már sokkal technikásabb és lassabb volt, mint a tegnapi, ráadásul igen navigációigényes helyeken jártunk, sajnos egyszer el is tévedtünk, amivel 5 perces idõhátrányba kerültünk. Más problémánk azonban nem volt, mentünk, ahogy illik. Az Opel százszázalékos, azzal végképp nincs semmi gond.” – nyilatkozta Szalay Balázs.
Sajnos a Darázsi-Bahor-Kis trió már nem ilyen lelkes, ugyanis a CP2 idõellenõrzõ állomás elõtt 40 km-rel ismét szembesülniük kellett a tegnapi motorhibával, de még súlyosabbnak tûnik a probléma, mint tegnap. „Jelenleg itt állunk a pályán, még 40 km hátravan a CP2-ig, a motorolaj viszont ömlik a karterbõl, a gázcsövön át.” – vázolta letaglózva a helyzetet Darázsi Zsolt, az MAN pilótája. Egyelõre állnak és várják a mentést, melyet a Gaál József vezette szervízkamion nyújt nekik.
A pályán túl a 600 km azonban még ott vár a mezõnyre, sajnos a csapat ismét éjszakai szerelésre lesz ítélve.