A Dakar rallynak körülbelül a felén vagyunk túl, máris nagyon sokan búcsúztak: a péntek délelõtti adatok szerint az 510 rajtoló közül 125 kiesett a versenybõl (68 motor, 42 autó és 15 kamion). Bizony eddig sem volt könnyû ez a verseny, és botorság lenne azt hinni, hogy az elkövetkezõ nyolc nap már sétagalopp lesz. A versenyzõk szerint még legalább három rendkívül nehéz szakasz vár a mezõnyre, ezek ráadásul egymás után következnek. Az autósoknak például maratoni szakaszuk lesz vasárnap és hétfõn, ez azt jelenti, hogy a szervizalakulatok nem jöhetnek Tichitbe. Így aztán nem csoda, hogy a szervizesek darabokra szedték a Szalay Balázs- Bunkoczi László kettõs Opel Antaráját a szünnapon. Megpróbálták kiküszöbölni, hogy bármi baja történjen az autónak.
„Az autón igazából semmi sem romlott el, de mivel félidõ van, jó néhány alkatrészt kicserélünk – mondta Szalay Balázs, aki tudja, mirõl beszél, hiszen ez a kilencedik Dakar rallyja. – Új elsõ és hátsó differenciálmû, új váltó, új osztómû és kormánymû kerül az Antarába, valósággal újjávarázsolják a fiúk, hogy a lehetõ legkevesebb gondunk legyen vele. Délután átjön Robby Gordon mérnöke, aki az elsõ napokban újraprogramozta a motor vezérlõ számítógépét, és tovább javít rajta. Jól állunk, estére készen leszünk.”
S hogy az eddigi napok voltak könnyebbek, vagy a következõek lesznek?
Szalay erre azt mondja, a pénteki dûnék között volt egy tízkilométeres rész, ami pokoli nehéz volt. Ott szinte mindenki ásott, még a nagymenõk is. Nem örülne neki, ha még sok ilyen lenne a hátralévõ napokon. De mindenre fel kell készülni, hiszen az elkövetkezõ három napon valószínûleg még jó néhány próbatétel vár a csapatra a Szaharában.
A motorosok közül Kátai Péter és Dési János is igyekezett mindent megtenni annak érdekében, hogy a lehetõ legversenyképesebb állapotba hozza a KTM-jét, és mindketten nagyon fogadkoznak, ha a szünnapig eljutottak, akkor már megpróbálják befejezni a Dakar rallyt. Az õ helyzetük annyiban más, mint Szalayé (aki eddig már négyszer teljesítette a sivatagi show távját és ezzel csúcstartó a magyarok közül), hogy egyikük sem érte még el a Rózsaszín tó partján felállított céldobogót. Kátai azért, mert tavaly balesetet szenvedett, Dési azért, mert most indult elõször.