Varga Ákos két évvel ezelõtt megfogadta, nem indul többé a Dakaron. Azért döntött így, mert a balesetek ráébresztették, mennyire veszélyes is a sivatagi show a motorosok számára. Pedig abszolút sikertörténet az övé: kétszer rajtolt, és kétszer célba is ért a világ legnehezebb terepraliversenyén. Annak idején Szalay Balázs (akinek csapata a szervizhátteret biztosította számára), megmosolyogta a kijelentést. Mert pontosan tudta: ha valaki egyszer beleszeret a Szaharába, többé nem menekülhet.
Varga kihagyott egy évet, de rájött, hogy a tévében nézni a Dakart még sokkal rosszabb, mint teljesíteni a távot, ezért az idén visszatér. „Az a legfõbb célom, hogy továbbra is hibátlan legyen a mérlegem, vagyis, hogy harmadszor is beérjek a célba – mondta Varga, aki a január 5-én rajtoló viadalon is egy KTM-mel áll rajthoz. – Az eredmény mellékes, de szerintem, ha elérek a célig, akkor már az sem lehet nagyon rossz. A legutóbbi és a mostani versenyem között a legfõbb különbség, hogy most nincs sérülésem, 2006-ban ugyanis törött kézfejjel versenyeztem végig a Dakart.” Az útvonallal kapcsolatban Varga elmondta: egyelõre meg se nézte, pontosan merre halad majd a mezõny, így is rémisztgetik elegen a bennfenntesek közül. Nem stresszeli magát, az igazság pillanata úgyis a Szaharában jön el, ott dõl el, hogy végig tud-e menni, vagy sem.
A biztonsági elõkészületekkel kapcsolatban Varga elmondta: szinte a piacra dobása pillanatában megrendelte a nyakvédõt, amelyet a komplett gyári csapat számára már korábban kötelezõvé tett a KTM. „A nyakmerevítõ lényege, hogy ha nagy tempónál elesel, akkor sem elõre, sem hátra nem engedi megfeszülni a nyakadat. Így nem törik el sem a kulcscsontod, sem a gerinced…”