Eseménydús napon vagyunk túl, a PROHUN500 elsõ versenynapja nagyon sûrûre sikeredett, pedig a futam java még hátravan.
Talán az idõjárás is közrejátszik az események alakulásában, hiszen elmondhatatlanul meleg volt ma, a pályákon és a szervizparkban egyaránt elviselhetetlen hõség uralkodott. Az Opel Dakar Team versenyzõi rekordot állítottak ma fel, talán ilyen hamar még senki nem esett ki versenybõl, ahogy a csapat Várkonyi Andrea-Laklóth Aladár kettõse. Szinte alig rajtolt el a páros, amikor egy mélyebb nyomvonal annyira megdobta az autót, hogy az annyira kilendült, hogy már képtelenség volt kordában tartani és Andiék kettõt borultak vele, mire egy fa megállította õket. Szerencsére nem esett semmi bajuk, mindketten épségben szálltak ki az autóból és az elsõ sokk után már csak mosolyognak a történteken. Azonban nem járt ilyen jól a Palik-Darázsi kettõs, aki szintén borult, de a pilóta az orvosnál kötött ki, mert eltört két bordája, így nekik is fel kellett adniuk a küzdelmet.
A csapat többi autója szerencsére épségben beért a napi célba. A legeredményesebben Szalay Balázs és Bunkoczi László zárták a napot, akik az elsõ szakaszok után az átbeszélõ hibája miatt még csak a harmadik helyen tartózkodtak, majd késõbb sikerült elõre kerülniük.
„Meleg napon vagyunk túl, bár így estére már egész jól lehûlt az idõ. Napközben viszont az autóban több mint 40 fokot mértünk, a sebváltókar viszont közel 70 fokig melegedett fel, emiatt a váltások nagyon gyorsak voltak, mivel nagyon forró volt a kar. – mesélte Szalay – A reggeli problémákat sikerült a második körre kiküszöbölni, mint a fék beállításait és az átbeszélõnket. Az átbeszélõ miatt nagyon sokat veszítettünk a két reggeli gyorson. Mivel többször nem értettük meg egymást, Laci mutogatott, ezért néha az 1 km helyett 100 métert értettem, ezért többször megálltam a pályán, keresve a befordulási lehetõséget, ami természetesen nem ott volt. Ennek ellenére a második körben mindent beleadtunk és sikerült az élre állni, amit a nap végéig meg is tartottunk. Mindent meg fogunk tenni, hogy holnap is megtartsuk a pozíciónkat.”
Rónai visszakapta navigátorát, aki lábtörés miatt hagyott ki két futamot, és újra a régi tempójukban autóztak. Egyenletesen, többnyire minden gond nélkül teljesítik a feladatot. A pilóta így nyilatkozott a napi célban: „Nem várt jó helyen vagyunk összetettben, ezért nagyon örülünk ennek az eredménynek. Próbálunk úgy menni, hogy maradjon energiánk, mert két nehéz nap még hátravan a versenybõl. A kocsit is kíméljük, próbáljuk beosztani az energiánkat. A meleg nagyon megterhelõ, nem is ez a kedvenc versenyidõszakunk… kissé szélsõséges az idõjárás, de hát ez van, tudomásul kell vennünk. Szeretnénk megtartani ezt a kedvezõ pozíciót, mindent meg is teszünk érte és bízunk az autóban, hogy bevisz minket a célba. Tamás jól viseli a megpróbáltatásokat, jól nyomta, még szerelõbe is átment, de megoldotta.”
A nap meglepetése mindenképp a Vörös Feri és barátja, Piskolty Tibi alkotta páros volt, akik életükben nem versenyeztek még, mégis frenetikus eredményt értek el, összetettben a negyedik idõt autózták. A képet azonban beárnyékolja, hogy gyorshajtás miatt minden bizonnyal bõven kapnak annyi idõbüntetést, hogy megint hátul találják magukat a tabella végén. „Kellemesen csalódtunk az autóban, nagyon megbízható, jól sikerültek a futómû beállításai. Nagyon meleg volt a kocsiban, ez elég fárasztó volt, rengeteg vizet megittunk útközben. Ennek ellenére nagyon jól mentünk, és szép eredménnyel zártunk volna ma, de gyorshajtás miatt elég sok idõbüntetést fogunk kapni, ami visszavet minket a mezõny végére. Szeretnénk bizonyítani a gyulaiaknak, hogy nem fogunk kiesni és eredményesen zárjuk a futamot. Még egy érdekes dolog is történt velünk a pályán: amikor egy derékszögû kanyar után egy pocsolyához értünk, az feldobott minket és a levegõben kb. 300 fokot fordultunk. Amikor leértünk, már csak egy picit rá kellett fordulnom és egyesbe kapcsolnom, aztán már mentünk is tovább. Érdekes élmény volt…” – így szólt a pilóta mai beszámolója.
Szombaton nagyon kemény munka vár a PROHUN résztvevõire, ugyanis a reggel 8 órai rajtot követõen nyolc szelektívet kell teljesíteniük és várhatóan este fél 8 körül érnek célba az elsõk. A mai két pályához kapnak még egyet, így egy 48, egy 17 és egy 32 km-es pálya áll a rendelkezésükre a bizonyításra