Szalay Balázs és Bunkoczi László számára a keddi volt az elsõ, igazán gondmentes nap az idei Dakar-ralin. Pontosabban ez volt az elsõ olyan nap, amikor az Opel Antara tényleg száz százalékosan mûködött.
S hogy minek köszönhetõ a hatalmas változás? Szalay segítséget kért egy régi barátjától, a Nascarban is érdekelt amerikai Robby Gordontól, aki kölcsönadta a mérnökét. A fiatalember egy laptop segítségével teljesen átprogramozta a motort, ami így már kiválóan mûködött.
A szakaszon ennek ellenére nem volt könnyû dolga a magyar kettõsnek, mivel elõzõ napi gondjai miatt hátulról (egészen pontosan a 81. helyrõl) kellett rajtolnia, sok lassúbb autó volt elõtte. Eleinte zavarta egy kicsit a por, de az elsõ dûnesorig 18-20 vetélytársát megelõzte, a homokban pedig már nem volt probléma.
Mindössze egyszer álltak meg, akkor is csak azért, hogy mielõtt ráhajtanak a puha homokos részre, leengedjék a gumikat – így ugyanis az autó nem süllyedt el a porhomokban.
Szalay azt mondja, ezen a napon aztán tényleg minden volt, ami egy versenyzõ számára élvezetessé teszi a terepralit: köves hegyvidék, sáros talaj, süppedõs porhomok, dûnék és egyenes plató, amin teligázzal lehetett közlekedni. „Változatos pálya volt, és végre tényleg olyan tempóban tudtunk autózni, amilyenben szerettünk volna már az elejétõl. Az Antara nagyon jól bírta a számára ismeretlen terepet” – mondta Szalay, aki a szakaszon a 40. helyet szerezte meg, az összetettben pedig a 44. helyrõl várja a folytatást.
A Mol által támogatott csapat motorversenyzõi közül ezen a napon is a szlovák Jaroslav Katrinak volt a leggyorsabb (18.) már-már azt gondolná az ember, hogy ez a férfi nem is ember, hanem gép, olyan precizitással kezeli a motorját. És az összetettben a 15., ami azt jelzi, hogy a gyorsasága állandó.
Kátai Péter ezen a napon nem volt túl boldog a célban, pedig a 39. helyen végzett. Addig semmi gondja sem volt, amíg el nem érték a dûnéket, a puha homokban azonban legalább tízszer feldõlt. Az ok: túl nagy neki ez a KTM, nem ér le róla a lába, márpedig ez elég nagy hátrány a homokdûnék között. Nem is az esések miatt, azok mind viszonylag alacsony sebességnél történtek, hanem inkább azért, mert utána mindig nagyon hosszú ideig tartott kihúzni a versenygépet a homokból. Kátai ráadásul egyébként is elég nehezen viselte a napot: jó néhány nagy esést látott, és elment annak a dél-afrikai versenyzõnek, Elmer Symonsnak a motorja mellett is, aki a keddi szakaszon versenybalesetben az életét vesztette.
Folytatás szerdán az utolsó marokkói szakasszal.