Egy apró csavar azért bekerült a nevezésekbe: Szalay és Benik navigátort cseréltek, így Lukács Józsi a Dakar magyarjának, míg Bunkoczi Laci a ralibajnoknak navigál majd az olaszoknál.
Azonban még egy páros csatlakozik a csapathoz. Az elsõ magyar tereprali bajnoki futamon a TV2 különítménye is benevezett az Opel Dakar Team színeiben: Dr. Várkonyi Andrea a csapat legújabb pilótája, és kollégája, Azurák Csaba diktálja neki az itinert a jobb egyben. A Tényekben nagyon jó csapatot alkotnak, reményeink szerint a pályán is hasonlóképp megállják a helyüket!
Németh Ottó Henkel marketingvezetõ, csapatvezetõ:
„Az idei évben a csapat élete tele lesz érdekességekkel és kihívásokkal melyek leküzdése hatalmas erõfeszítéseket fog igényelni, de biztos vagyok benne, hogy ezáltal az idei 15 éves versenyévadunk lesz az egyik legemlékezetesebb. Az orosz télben tett kirándulásunk volt az elsõ nagy kaland melyet terveink szerint további számos hasonló fog követni.
Az esztendõ különleges pillanatai lesznek, amikor is vendégpilótákat üdvözölhetek majd a csapatban.
Elsõként örömmel és büszkeséggel jelenthetem be, hogy meghívásomat elfogadva Benik Balázs többszörös magyar ralibajnok kipróbálja magát a soron következõ nemzetközi tereprali futamon az Italian Baján egy Opel Dakar Teames versenyautó pilótaülésében. A Szalay Balázzsal egyezõ keresztnevek miatt új becenévvel is rendelkezõ BB (Benik Balázs) köztudottan egy szélvész gyors, kellõen felkészült és tapasztalt, sikerre éhes autóversenyzõ.
Csapatvezetõként és szurkolóként is kíváncsian várom, hogy immáron kettõ egységünk közül melyik páros lesz eredményesebb Olaszországban a neves hazai és külföldi versenyzõket felvonultató versenyen.
Március további érdekességeket is hoz számunkra, hiszen vendégpilótáink körét már ebben a hónapban is tovább bõvítjük, ezúttal egy csodaszép és szintén kellõen gyors hölgy személyével. Várkonyi Andrea a sebesség, a technikai sportok és az autók nagy rajongójának hírében áll.
A csapatban elõször õ fogja majd autóversenyzõnõként a kormányt és terelgeti az autót árkon-bokron keresztül, mindezt ráadásul versenykörülmények között. A híradósból autóversenyzõvé avanzsált Andrea a mohácsi futamon áll majd rajthoz és ezen a hétvégén Bochkor Gábor féltõ aggódása mellett, ahogy munkájában is, a pályán is hû társra fog találni Azurák Csabában, hiszen a navigátori teendõket õ fogja majd ellátni.”
Várkonyi Andrea:
„Örömmel vállaltam a felkérést, hogy az Opel Dakar Team pilótájaként részt vegyek a magyar futamokon. Kollégáim aggódnak csak, mert tudják, hogy mindig gyõzni akarok. De én tisztában vagyok a magam korlátaival és igyekszem majd az ésszerûség határain belül megbirkózni a feladattal, és annak tudatában csinálom, hogy azért hétfõn épségben beülhessünk a Tények stúdiójába. Örülök, hogy Azu fog nekem navigálni, biztos, hogy rengeteget fogunk nevetni. Ha pedig gondjaink adódnának az itinerrel, azért a telefon ott lesz nálunk, így nagy baj nem érhet minket.”
Azurák Csaba:
„Szó szerint rázós kaland elé nézek, de nagyon várom már. Különösen arra vagyok kíváncsi, hogy le-fel nézõ navigátorként hogyan bírom majd rosszullét nélkül , mert kiskoromban is mindig rosszul viseltem az autókat. Ezért dupla kihívás lesz számomra a versenyzés. Egyszer már repültem egy szubszónikus repülõvel, akkor jól megcsavartak a levegõben…. na azt az érzést várom viszont a földön is. Andi mellett a stúdióban abszolút biztonságban érzem magam, kíváncsi vagyok, ez az autóban is így marad-e. Úgy érzem, most vagy megerõsödik a kapcsolatunk, vagy meggyengül, de bízom benne, hogy az elsõ verzió következik be.”
Benik Balázs:
„Elõször is megköszönném a lehetõséget az Opel Dakar Teamnek, hogy egy ilyen gyári csapatba bekerülhetünk és Olaszországban az Európa Kupa futamon részt vehetünk velük, ahol azt gondolom, hogy rögtön a mélyvízbe kerülünk.
Egyelõre fogalmam sincs, mirõl szól ez a szakág, majd csak az Italian Bajan fog kikristályosodni. Az viszont biztos, hogy a versenyen nem lesznek olyan elvárásaim, mint a raliban. Ezen a futamon csak ismerkedük a szakággal, egyelõre a túlélés a cél, aztán kiderül, mit hoz a jövõ.”
Lukács József:
„Nagyon szerencsésnek érzem magunkat, hogy kaptuk ezt a felkérést, és természetesen nagyon készülünk, hogy helyt tudjunk állni. Ez a versenyág nekünk teljesen új, még nem versenyeztünk ebben a sportban, ez egy óriási kihívás, és remélem, hogy a raliban elért sikerek itt is jelentkeznek majd.”
Ugron Gáspár (MVM Partner):
„Az MVM Partner, mint magyar kereskedõ vállalat a villamos energia versenypiacon pontosan tudja mit jelent küzdeni a konkurenciával, versenytársakkal, hogy élmezõnybe kerüljön, így nagy örömmel támogatjuk a magyar versenyzõkbõl álló Opel Dakar Team csapatot.”
Takáts Kristóf (Hewlett-Packard):
„A teljesítmény, a dinamizmus és a fejlõdés mindkettõnk számára fontos. A HP és Szalay Balázs csapatának kapcsolata nem új keletû, az elmúlt években mindkét félnek volt alkalma megismerni a másik erõsségeit és lehetõségeit. Így az újonnan létrejött megállapodás értelmében a Hewlett-Packard Magyarország lesz a Németh Ottó által vezetett Opel Dakar Team hivatalos informatikai partnere, és olyan eszközökkel is támogatja a csapatot, amelyek már sok esetben bizonyították, hogy szélsõséges körülmények között is megbízhatóan mûködnek. Balázsék esetében a szélsõséges idõjárás vagy a sivatagi homok, amelyek leginkább próbára teszi készülékeinket. Ám mégsem ez keltette fel érdeklõdésünket, hanem az Opel Dakar Team megújult koncepciója, a csapat és a támogatói által képviselt profizmus, és az elkötelezett törekvés a teljesítmény mellett. A leggyorsabbnak lenni nagyon nehéz feladat, de az élen maradni még nehezebb, csakúgy, mint egy iparági vezetõnek. Mindkettõnknek sok sikert kívánok, és bízom benne, hogy a jövõ eredményei igazolni fogják döntésünket.”
Sarkadi Dániel (Generali-Providencia):
„A Generali-Providencia Biztosító Zrt. immár második éve támogatja a Szalay Dakar Team-et. Az autósportban a siker eléréséhez nélkülözhetetlen a folyamatos felkészültség, a váratlan helyzetek gyors és szakértõ kezelése, az innovatív megoldások alkalmazása és a csapatmunka. Ezek azok az értékek, amelyek összekötik a Generalit és a Szalay Dakar Teamet.
A közel 180 éves tradícióval rendelkezõ nemzetközi Generali Csoporthoz tartozó hazai biztosító a rendszerváltás óta eltelt 20 évben töretlen, dinamikus fejlõdés mutatott, folyamatosan erõsítve pozícióját a magyarországi piacon. Munkatársai innováció iránti elkötelezettségének, dinamizmusának, a piaci igényekre választ adó biztosítási konstrukcióknak, a biztosító kiváló partnerkapcsolatainak és szakértõ kár-szolgáltatásainak köszönhetõen a Generali széles körben elismerést vívott ki magának. Értékeink megbecsülése, a tudás, a folyamatos alkalmazkodás mind a Generali, mind a mind a Szalay Dakar Team életében nélkülözhetetlen. A siker kulcsa ebben a szaktudásban, az alkalmazkodóképességben és a célok elérése érdekében tett erõfeszítésekben rejlik.Közösen számos olyan értéket képviselünk, melyek alapjait képezik egy sikeres, önmagáért és másokért is felelõsséget vállaló társadalomnak. Ezen értékek képviseletéhez kívánunk sok sikert a Szalay Dakar Team-nek!”
Szalay Balázs:
„Életem egyik legnagyobb élménye volt, hogy Oroszországban szöges gumival, hóban, jégben versenyezhettem. Teljesen extrém körülmények között próbáltuk ki az Opel Antara RR-t, hiszen ilyen körülmények között még soha nem versenyeztünk, sõt, még nem is teszteltük a versenyautót. Óriási vezetéstechnikai tapasztalatot lehet szerezni az ilyen csúszós terepen való versenyzéssel, hiszen minden egyes pillanatban koncentrálni kell arra, hogy ne hibázzon az ember, mert egy pici hiba is végzetes lehet. Az elsõ gyorsasági végén egy pici hiba miatt felcsúsztunk a hófalra, ahonnan mintegy 50 perc múltán tudtunk – egy métert hátra haladva – kiszabadulni. Mindenképpen megpróbálok a jövõ téli szezonban is havas, jeges terepen tesztelni és ezzel fejleszteni a vezetési tudásomat. Ha tehetem, mindenképpen megpróbálok a jövõ évi oroszországi Northern-Forest versenyen részt venni.
Egy teljesen új kihívás elé néz az Opel Dakar Team azáltal, hogy a csapat immár négy versenyautóval indul a magyar bajnokságban. Különösen érdekes feladat az számomra, hogy Várkonyi Andreát, akinek még semmilyen autóversenyzési tapasztalata nincs, beavassuk a terepralizás titkaiba. Biztos vagyok benne, hogy nem tudja, mit vállalt, remélem, bírni fogja a megpróbáltatásokat, azt a fizikai munkát, amely vár rá, hogy az 50 és 70 km-es gyorsasági szakaszokat teljesíteni tudja a mohácsi országos bajnokságban. Nagyon kíváncsian várom, hogy Azurák Csabával, akivel tökéletesen megértik egymást a televízió képernyõjén, milyen párost fognak alkotni, ha több órán keresztül össze lesznek zárva az autóban. Nagyon nehéz dolga lesz Csabának, hiszen neki nem csak arra kell majd koncentrálni, hogy az autó hogy halad a terepen, hanem arra is, hogy megtalálják a helyes utat, ami néha nagyon nehéz, pláne egy tapasztalat nélküli navigátornak.
Ami viszont egy teljesen más kihívás számomra, az Benik Balázs megjelenése a csapatnál, aminek nagyon örülök, és biztos vagyok benne, hogy nagy csatákat fogunk vívni a versenyeken és remélem, hogy a verseny végén a dobogón szorítjuk majd egymás kezét. De addig is, hogy felvegyem vele is a harcot, az eddiginél úgy gondolom, többet kell tesztelni, edzeni, hogy nehogy a dobogó magasabb fokára õ álljon. Nagy kihívás egy háromszoros magyar ralibajnokkal versenyezni, de úgy gondolom, hogy ez az egész csapat fejlõdésének egy további lépcsõfoka.”