Véget ért az Italian Baja második napja, melyen a mezõnynek háromszor kellett ugyanazt a 83 km-es szakaszt megtennie. Mivel egyetlen egy szakasz ismétlõdik a verseny ideje alatt ugyanabban az irányban, a résztvevõk az elsõ kör után már magabiztosabban veszik be a kanyarokat, ezzel folyamatosan javítva saját eredményeiken.
A Szalay-Bunkoczi kettõs a hetedik helyrõl várta a rajtot, ám az elsõ szakaszon az egyik kanyarban túlcsúsztak, az Antara motorja pedig leállt. Ezt késõbb egy kis tévesztés is követte, így összetettben lecsúsztak a 12. helyre. De ahogy a nagyok mondják, innen szép javítani. Ez a nap végére sikerült is nekik, ezzel összetettben felzárkóztak az ötödik helyre.
„Három kört tettünk meg ugyanazon a szakaszon, és ahogy a többiek, mi is egyre jobb részidõket hoztunk a pályán. Az elsõ körben adódtak problémáink, de a másodikban javítottunk az eredményen, már határozottabban vettem azokat a beláthatatlan szakaszokat, amelyeknél ismeretlenül óvatosabb voltam. Az utolsó körre a terepen meglátszott a verseny nyoma, néhány helyen nagyon kimélyült a nyomvonal, ennek ellenére ez sikerült a leggyorsabban. Az elért eredményt reálisnak tartom, de remélem, holnap még sikerül javítanunk rajta.” – foglalta össze a napot Szalay Balázs.
A többi magyar már nem volt ennyire szerencsés. A Varga-Pocseg páros és a Lukács-Szegedi duó búcsúzni kényszerült a versenytõl. Míg elõbbinek a motorja ment tönkre, utóbbinak diffi problémák miatt nem volt ma értékelhetõ szakasza, így nem folytathatja a küzdelmet. Fazekasnak az ékszíjfeszítõ görgõvel gyûlt meg a baja, emiatt egy szakaszt nem fejezett be. Õ még versenyben van, jelenleg a 28. helyen áll.
A volt gyári Mitsubishi Pajeroval versenyzõ holland Van Dejne Tonnie visszacsúszott a dobogó harmadik fokára, így az orosz Boris Gadasin (Nissan) átvette a vezetést, a cseh Miroslav Zapletal (Mitsubishi) pedig feljött a második helyre.