Elkészült a 2012-es Dakar-rali útvonala, és folytatódik a pálya felírása, az itiner elkészítése. A munka oroszlánrészét már elvégezték, de hogy nem lesz könnyû a verseny, azt az is mutatja, hogy a pályabejáró csapat is „elásta magát”
.
A Dakar távja ezúttal is körülbelül 9000 kilométer lesz (az idén Argentína és Chile mellé beszáll Peru is), s hogy a versenyzõk jobban fel tudjanak készülni, hamarosan további részletek is kiderülnek a pályákról. David Castera versenyigazgató Dél-Amerikában töltötte a szeptembert annak érdekében, hogy az útvonalat véglegesítse. (A mezõnynek nem lesz könnyû dolga: átkel kiszáradt folyómedreken, veszélyes gödrökön, lesznek éles irányváltások, arról nem beszélve, hogy megint meg kell mászni az Andokot.
Az elmúlt két hétben több mint tíz szakaszt „írtak fel”, s a Fiambalá környéki dûnékkel bizony meggyûlt a bajuk (megjegyzendõ, errõl már a magyaroknak is van tapasztalatuk, így Szalay Balázsnak és Bunkoczi Lászlónak is). A korábbi Dakar-gyõztes Jean-Pierre Fontenay sem bírt a Fiambalá környéki dûnékkel – megpróbált versenytempóban átkelni rajtuk, de elég volt egy apró hiba ahhoz, hogy bajba kerüljön. Egy napot elvett a munkából ez a kis manõver, hiszen Córdobából alkatrészeket kellett hozatni, hogy folytatni tudják az utat.
Az Atacama-sivatag is tartogatott kalandokat (nappal 35 fok, éjszaka 3 fok) – Arica környékén olyan heves esõzés kapta el a pálya felíróit, amilyet száz éve nem láttak errefelé. Persze, az is igaz, hogy virágokat sem láttak az Atacamában legalább ennyi ideje – most viszont igen.
(fotó: wikicommons)