Miroslav Zapletal, aki – bár cseh versenyzõ – magyar licenszével egyedül képviseli a magyar színeket a Dakar Rallyn, csütörtök este hatalmasat borult a Mitsubishi Strakar versenyautójával a Dakar Rallyn. Egy dûne mögött estek le egy 15 méteres szurdokba. Navigátora, Tomas kisebb zúzódásokat szenvedett, de Zapletal a hátát fájlalta és mint kiderült, megsérült a gerince.
Elõször helikopterrel a bivouacba szállították a verseny mobilkórházába, de végül úgy döntöttek orvosai, hogy mûtétre lesz szükség és át kell szállítani a 2000 km-re lévõ chilei fõvárosba, Santiagoba, ahol elvégezhetik a beavatkozást.
Ma reggel sikeresen megmûtötték a Mitsubishi pilótát és egyelõre 48 órás megfigyelés alatt tartják az intenzív osztályon. Orvosa a két nap letelte után dönti el, hogy hazaszállítható-e Csehországba, vagy ott kell még maradnia.
Mirek Zapletal évek óta a magyar tereprali versenyek egyik fõszereplõje, sokat küzdött a bajnoki címért, melyet idén óriási csatát követõen végre kiértemelten magáénak tudhat.
A Dakar legyen bármilyen nehéz, vagy könnyen teljesíthetõ, egy dolog biztosan állandó benne: a közepén megtartják a pihenõnapot, amikor a versenyzõk fizikailag és lelkileg is felkészülhetnek a viadal második felére. Ez a nap mára esett, Antafagasta bivouacjában van a teljes mezõny. Ilyenkor általában minden versenyjármûvön nem csak javítják és tisztítják, hanem kicserélik a fõbb alkatrészeket. A táborban mindenki dolgozik, sürög-forog, olyan fentrõl nézve, mint egy hangyaboly.
A szünetet követõen holnap hajnalban ismét útrakelnek, és a már jól ismert Copiaponak veszik az irányt. Elhagyják ezt a területet, amit a Csendes-óceán közelsége miatt sûrûn köd borít és újra bevetik magukat az Atacama homokjába, hogy megküzdjenek a nagy dûnékkel. Elõtte még egy köves részen kell átvergõdniük, ahol könnyû nagyot hibázni, ami fõleg az élen állókat érintheti érzékenyen.