LANGUAGE
HU
EN
HU
EN
LANGUAGE
Hírek
A csapat nem adja fel!

14 tervezett szakasz, amelyből az autósoknak 13-at, a motorosoknak 12-t tartottak meg, 9000 kilométernyi össztáv, 4500 kilométernyi szelektív szakasz a 40. Dakar ralin.

Az autós mezőnyben Carlos Sainz a második, a motorosok közt Matthias Walkner az első, a kamionosok között pedig Eduard Nyikolajev a harmadik (valójában meg már a negyedik, hiszen egyet nyert Vlagyimir Csagin versenyszerelőjeként is) győzelmét aratta.

Szalay Balázs immár 13. alkalommal állt rajthoz a világ legnehezebb terepralis megméretésén – eddig nyolc alkalommal ért célba, Bunkoczi Lászlóval közösen pedig nyolcból hétszer. Az idei megméretésen technikai hiba miatt a negyedik napon búcsúzni kényszerült.

Az Opel Dakar Team pilótáját arra kértük, értékelje a történteket, és nézzen egy kicsit a jövőbe.

SZALAY BALAZS (HUN), OPEL, auto, car, portrait during the Dakar 2018, Stage 1 Lima to Pisco, Peru, on january 6 – Photo Florent Gooden / DPPI

 

„Nagyon sok kérdést vetnek fel bennem a történtek, hogy miért estünk ki ilyen hamar, de még így, jó néhány nap távlatából sincs lelkifurdalásom amiatt, hogy feladtuk. Mert nem adtuk könnyen a bőrünket. Egy egész éjszakányi szerelés után nekivágtunk a következő szakasznak, úgy, hogy mindössze tíz percet töltöttünk a táborban, még csak meg sem reggeliztünk, már indultunk is tovább a következő pályára, ahol ugye megint tönkrement az önindítónk a dűnék között. A legutolsónak jövő kamion rántott be minket, hogy elinduljon az autó, ha ott nem fordulunk vissza, hanem bemegyünk a dűnékbe, senki sem lett volna, aki segíthet. Most is azt mondom, jó döntés volt onnan kijönni, mert a szervizkamionunk meg sem tudta volna közelíteni a helyet, és ahhoz nem vagyunk elég gazdag csapat, hogy csak úgy otthagyjuk az autót a sivatagban.”

367 SZALAY BALAZS (HUN), BUNKOCZI LASZLî (HUN), OPEL, auto, car, action during the Dakar 2018, Scrutineering, verifications, Peru, on january 3 to 6 – Photo Eric Vargiolu / DPPI

 

A páros, ugye, egy vadonatúj Opel Crossland X-szel vágott neki a távnak, úgyhogy pontosan tudja, mi a feladat az elkövetkező hetekben, hónapokban – finomítani a technikát.

„Hogy miként alakul a jövő, egyelőre nem tudnám megmondani, de az biztos, hogy amint hazaér az autó, helyreállítjuk. Erre szükség is van, hiszen nagyot estünk vele a dűnéről lefelé, azután pedig addig teszteljük, amíg problémamentes nem lesz az önindító. A hűtését kell jobban megoldani egyébként. A mostani Dakaron kiderült, hogy egy-két további finomításra is szükség van – ha ez mind sikerül, akkor a valaha volt legversenyképesebb autónk áll majd a műhelyünkben.

Ez a négy versenynap jó volt arra, hogy meglássuk a helyünket a mezőnyben, s arra jutottunk, hogy ha nincs ennyi gondunk, napi szinten ott tudunk lenni a legjobb harmincban, az meg elég ahhoz, hogy a végelszámolásnál ott legyünk a legjobb húszban. A sportban persze nincsenek „ha”-val kezdődő mondatok, hanem csak tények, s azok azt mutatják, a 2018-as Dakaron nem sikerült végigmennünk. Az Opel Dakar Team azonban nem adja fel, s néhány hónapon belül az is kiderül, merre indul tovább…”

367 SZALAY BALAZS (HUN), BUNKOCZI LASZLî (HUN), OPEL, auto, car, action during the Dakar 2018, Stage 1 Lima to Pisco, Peru, on january 6 – Photo Eric Vargiolu / DPPI

 

 

2018-01-14
Dakar 2018 összetett állás
64.
helyezés
Szalay Balázs
Bunkoczi László
100% Dakar, 100% Peru, 100% Opel
A Margitszigeti Casinóban csütörtök este minden az autók és a sivatagi versenyzés körül forgott – az Opel Magyarország és az Opel Dakar Team elképesztően látványos sajtóvacsoráján egyrészt megünnepelték a márka és a csapat 15 éves együttműködését (ami alkalmat adott egy kis múltidézésre), majd a cég és a terepralis csapat is a jövőbe nézett.Divatbemutató a csapat […]
Olvasd tovább
2018-11-09
Legendás pályák, legendás autók, legendás verseny
Az utolsó szakasz kárpótolta őket mindenért – a célban az előző két nap rengeteg technikai problémája után már mosolyogni is tudtak. A Hoffer Zsolt, Bunkoczi László kettős először állt rajthoz az elképesztő népszerűségnek örvendő Rallye Legend viadalon San Marinóban, s itt tette meg első versenykilométereit a „harmincéves öreglánnyal”, az Opel Kadett E GSi-vel, amivel előtte […]
Olvasd tovább
2018-10-15
A rali íze
A Rally Legend nem csupán egy raliverseny a sok közül, hanem maga a rali. Annak íze, illata, esszenciája. Ez a verseny a sportág aranykorát idézi, s nem csupán az indulók személye és a résztvevő legendás autók miatt, hanem azért is, mert elképesztő figyelem övezi a versenyt. Nem túlzás azt állítani, hogy San Marinóban ezen a […]
Olvasd tovább
2018-10-12