LANGUAGE
HU
EN
HU
EN
LANGUAGE
Hírek
A negyedik nap vízválasztó lesz
Csapatvezetõi megbeszélésre volt hivatalos péntek délelõtt Szalay Balázs. Az Opel Dakar Team feje és pilótája a legnagyobb istállók vezetõivel együtt hallgatta meg a rendezõk terveit, és megtudott néhány érdekességet. 


Milyen terveik vannak a rendezõknek? 
Három fõ céljuk volt a mostani újításokkal, hogy növeljék a résztvevõ nemzetek számát – ötvenhárommal idén rekordot döntöttek –, hogy tegyék még nemzetközibbé a rendezõi csapatot, ez is sikerült. A harmadik terv pedig az, hogy megszigorítsák a kontrollt – a hírek szerint ez is rendben lesz. Több bejárat van például minden táborba, máshol mennek be a szervizesek és máshol a versenyzõk, a kijárat és a bejárat pedig különbözõ, így nem fordulhat elõ, hogy a torlódás miatt valaki lekési a rajtot.
A tábor ugyanúgy néz ki, mint eddig? 
Igen. Kivéve, hogy a nagyobb csapatoknak kijelölt helyük van, nem kell keresgélni, tülekedni. Nekünk egy Jeff nevû embert kell keresnünk, õ mondja meg minden nap, hogy hova állhatunk. Egyébként vicces, hogy a csapatoknak megadták az elõre foglalás lehetõségét, aminek az lett a vége, hogy a tizennégy nagy istálló lefoglalta a tábor nyolcvanöt százalékát. A rendezõknek kellett szólniuk, hogy szerényebben, hogy ne legyenek húsz méterek a kamionok között. 
Technikailag egyébként hogy zajlik a helyválasztás? 
Minden este kapunk egy térképet a következõ napi táborról, s azon rajta lesz a mi helyünk. 
A verseny nehézségérõl mondtak valamit? 
Azt, hogy az elsõ nap nem lesz nehéz a tapasztalt csapatoknak, a második és a harmadik homokos ugyan, de még mindig teljesíthetõ, a negyedik viszont pokoli nehéz – egyrészt hosszú, másrészt nagyon mély homokos. Azt mondták, sok csapat számára lesz az a választóvíz. Volt még egy nehéz szakasz, amelyet említettek, de arra a verseny második felében kerül majd sor, úgyhogy arra nem is nagyon koncentráltam – legyünk túl inkább az elsõ napokon. 
Más változás is lesz? 
Sokkal szigorúbb technikai kontrollra számíthatunk, illetve nagy változás, hogy a verseny legvégén újabb technikai ellenõrzésnek vetik alá a jármûveket, hogy akkor is megfelenek-e. A Dakarok történetében még nem volt ilyen. 

DPPI

Dakar 2019 összetett állás
Frissítve: 2019-01-17
20.
helyezés
Szalay Balázs
Bunkoczi László
Élő időeredmények: dakar.com
Szalay sajnálja, de megérti a Silkway rali törlését
A végsőkig kivártak, de nem lehetett tovább halogatni a döntést: a Silkway rali szervezői az orosz sportminisztérium és a helyi autósport szövetség javaslatára törölték a versenyüket, amely július 2-án rajtolt volna Moszkvából, és nyolc szakasz megtétele után Kazanyban ért volna célba. Az immár hagyományosnak tekinthető viadal mind az autósok, mind a motorosok világkupa-sorozatának része lett […]
Olvasd tovább
2020-06-02
Tervezd meg a Grandland X új külsejét!
Megújulás előtt áll az Opel Grandland X! Ha a csapat műhelyében hófehéren áll a versenyautó, az mindig két dolgot jelent: az egyik, hogy készülünk valamire, a másik, hogy megújulunk. A nagy sivatagi versenyek után általában jön az ihlet, hogy milyen, a konkurenciától ellesett újításokkal ruházzuk fel a versenygépet. Bár a Szalay Balázs, Bunkoczi László kettős […]
Olvasd tovább
2020-05-29
Elmarad a 2020-as HunGarian Baja
A HunGarian Baja szervezői úgy döntöttek, a kialakult egészségügyi helyzet és az érvényben lévő törvényi háttér miatt az idén nem rendezik meg a magyar világkupa-versenyt, amelyen az Opel Dakar Team párosa, Szalay Balázs és Bunkoczi László is jó néhányszor rajthoz állt – volt, hogy a dobogón ünnepelhetett –, s amely az idén már 17. alkalommal […]
Olvasd tovább
2020-05-22