LANGUAGE
HU
EN
HU
EN
LANGUAGE
Hírek
A sivatag magyarja a sarat is kedveli

Elõzetesen csak a pokoli meleg tûnt komoly kihívásnak a Fábiánsebestyén környékén megrendezésre kerülõ MetalCom Kupa szombati versenynapján. Az elsõ kilométereken azonban kiderült, hogy ezúttal nem csak az idõjárással, a technikával és a pálya bizonyos pontjaival is meg kell küzdeniük az indulóknak.

A G4S Tereprali Országos Bajnokság 4. futamának második napjára – elõzetesen – két-két alkalommal kiírt 18 és 57 km hosszúságú szelektíveket a belvíz és az esõk okozta sártenger miatt megváltoztatták. Ahogy az Opel Dakar Team vezetõ párosának navigátora, Bunkoczi László a nap végén fogalmazott: „Mentünk 800 métert egy poros egyenesben, majd befordultunk és egy olyan mocsárban találtuk magunkat, amiben szügyig elmerültünk.”

A napot ennek ellenére kiváló, konkrétan a legjobb eredménnyel teljesítette Szalay Balázs és navigátora. Az Opel Dakar Team egysége a pénteki szuperspeciális után még holtversenyben állt az élen, de szombat estére elõnyük 40 másodpercre nõtt. A versenyben vezetõ páros mögött a második helyen Palik László és Darázsi Gábor áll, míg a harmadik pozícióban – Palikék mögött 30 másodperccel elmaradva – Korda Erikék következnek. Szalay Balázs már a pihenés perceit megkezdve úgy összegzett, hogy „Az utak mocsarasak és változatosak voltak, a forróság nagy, de semmi baj, mert sokat ittam és jól oldottuk meg a pályát. A technikával is minden rendben volt, tehát a nehézségek minket nem hátráltattak.”     

A szervezõk – a mezõnybõl többeket nehezen megoldható feladat elé állító saras részek miatt – a nap második részére változtattak a pályákon. A folytatásban 2-szer 20 km-et kellett teljesíteniük a versenyzõknek.

Dr. Várkonyi Andrea a TV2 Tények mûsorvezetõje, aki a nap elsõ felében beragadt a sárba végül is forfaitolt, így folytatta a futamot. A televíziós, aki mellett Liszi László szakágvezetõ navigál, a szelektív nehéz részén már túl volt, amikor megcsúszott az Opel Dakar Team versenyautójával és egy árok fogságába esett. Némi nehézségek után tehát a Várkonyi, Liszi páros  pályán maradt. A csapat másik kettõse, Benik Balázs és Horn Albert kénytelenek voltak kiállni, miután a rali szakágból érkezõ versenyzõ navigátorát annyira megviselte a meleg, hogy nem tudta folytatni a MetalCom Kupát.  

Az Opel Dakar Team 4. egysége, az Apáthy Zoltán, Erõs Gábor duó magabiztos autózással teljesítette a szombati versenytávot.

A szervezõk a zárónapra szintén változtattak a pályán: befejezésként egy 20 és egy 40 km-es szelekítvet kell teljesíteniük vasárnap a versenyzõknek két-két alkalommal. 

Dakar 2019 összetett állás
Frissítve: 2019-01-17
20.
helyezés
Szalay Balázs
Bunkoczi László
Élő időeredmények: dakar.com
Ilyen volt a Monaco-Dakar Rally Raid kalandunk!
15. alkalommal rendezték meg a klasszikus Dakar-rali útvonalon haladó Africa Race sivatagi tereprali versenyt. Az Africa Race mezőnye 2023. december 30-án Monacóból rajtolt, és január 14-én Dakarban ért célba – a klasszikus Dakarok útvonalán haladt, bejárva a Szahara legnagyobb kihívást jelentő tájait.  Újdonság volt, hogy már a Classic és a Rally Raid kategória is képviseltette […]
Olvasd tovább
2024-03-20
Amikor szembejön az európai versenyzővel a megdöbbentő afrikai valóság
Vasárnap Dakhláhban pihenőnapot tartott az Africa Race mezőnye, így a magyar raid indulók is. A folytatás azonban fejes volt a valóságba, amikor a Dakarba tartó mezőny tagjai átlépték a mauritániai határt és megérkeztek a 33 fokos forróságba, valóban egy másik földrészre. Marokkó rendezett és gazdag ország a szaharai iszlám köztársasághoz képest, ahol az emberek kedvesek, […]
Olvasd tovább
2024-01-09
Mezei eltévedt, majdnem kifogyott Szalayék üzemanyaga a sivatagban!
Ezúttal bement a mért szakaszra a Szalay Balázs, Mezei Dániel és a Bunkoczi László, Bunkoczi Soma páros, de hamar kiderült, hogy a raidre felkészített autókkal nehéz megbirkózni a dűnékkel és a marokkói kősivataggal. Harmadik napja tart az Africa Eco Race sivatagi része, amely az előző évekhez hasonlóan látványos tájakon, nehéz szakaszokon halad a szenegáli Dakar […]
Olvasd tovább
2024-01-06