LANGUAGE
HU
EN
HU
EN
LANGUAGE
Hírek
A VERSENYAUTÓ – OPEL MOKKA
Az újdonság varázsa. Az Opel Dakar Team a 2013-as Dakar-ralin vadonatúj technikát vet be: az Opel Mokkát még csak novemberben mutatták be Európában és máris elkészült belõle az elsõ versenyautó – Szalay Balázsék hazai mûhelyében. A csapat a versenygépet hétfõn mutatta be a WestEnd bevásárlóközpontban. 


A 2002-es Dakar-rali után, vagyis immár több mint tíz éve Szalay Balázs saját versenymûhelyt alapított, azóta ott készülnek a csapat versenyautó, így ott épült meg annak idején 2003-ban az elsõ Frontera, 2006-ban az elsõ Antara és 2012-ben az elsõ Mokka, amelyet november közepén mutattak be – néhány nappal azelõtt, hogy a jármûveket feltették volna a hatalmas kompokra, amelyek Dél-Amerikába szállítják a Dakar-karaván európai jármûveit. 
„Azért nem álltunk rajthoz az utolsó néhány magyar bajnoki futamon, mert új autó építésébe fogtunk: a régi alapjait felhasználva így készült el az Opel Mokka – mondta büszkén Szalay Balázs. –  Három hónapunk volt az autó megépítésére, ami nem túl sok, de a fiúknak szerencsére van rutinjuk a gyors munkában, hiszen a Dakaron is ez a siker kulcsa.”

Az Opel Mokkát idén novemberben mutatták be Magyarországon, s a Dakar-csapat az egyik elsõt kapta meg nemcsak hazánkban, hanem egész Európában, hiszen így is villámtempóban készült a versenygép. 

„Ahogy az Opel fejlõdik, úgy kell fejlõdnie a csapatnak is, de nemcsak a típus lett más, hanem például a változó szabályok miatt új motort kapott az autó (minden egyes alkatrészének gyárinak kell lennie, nem engednek semmiféle változtatást) és továbbfejlesztettük a hûtési rendszert, mert azzal a legutóbbi viadalon nagyon sok gondunk volt” – mondta Szalay, akit mindig is lenyûgözött az újdonság varázsa, így már alig várja, hogy sivatagi körülmények között is kipróbálhassa az Opel Mokkát.  

Az Opel és a páros dakaros múltja (és jövõje) egyébként is összefonódik: érdekes statisztikai adat, hogy mióta Szalay Balázs Opellel versenyez, vagyis a 2004-es Dakar-rali óta (ugyanebben az évben kezdte el egyébként Bunkoczi Lászlóval is a közös munkát), mindig célba ért a világ legnehezebb terepraliversenyén.
 

OPEL MOKKA

A motor (GM gyári versenymotor)
Típus: LS3

Hengerûrtartalom: 6200 cm3

Teljesítmény: 380 lóerõ (szûkítõvel)

Nyomaték: 660 Nm

Szûkítõ: 36 mm

Végsebesség: 180 km/óra

Gyorsulás: 7.4 másodperc alatt 100 km/órára


Az autó paraméterei
Súlya: 2150 kg (pótkerekekkel, 50 liter üzemanyaggal)

Szélessége: 2000 mm

Magassága: 1770 mm

Hosszúsága: 4300 mm

Futómû: elöl-hátul független felfüggesztés, kerekenként 2 db 4.42 lengéscsillapító, Einbach spirálrugók

Rugóút: elöl 250 mm, hátul 250 mm

Váltó: X-Track szekvenciális, hatsebességes

Kuplung: Tilton 3 tárcsás

Osztómû: X-Track, egybeépítve a sebességváltóval

Benzintank: ATL 550 literes biztonsági gumitank (1 literes napi tankkal)

Differenciál elöl-hátul: X-Track 247

Gumi: BF Goodrich G1, átmérõ: 790 mm

Felni: Speedline (16 colos) 

Felépítmény: karbon-kevlár, összesen 62 kg


Dakar 2019 összetett állás
Frissítve: 2019-01-17
20.
helyezés
Szalay Balázs
Bunkoczi László
Élő időeredmények: dakar.com
Szalay: Jót tesz a terepralinak, hogy világbajnoki rangot kapott
A Motorsport Világtanács döntése értelmében világbajnoki státuszt kap az FIA tereprali sorozata, amelyet 2022-ben írnak ki először az A.S.O.-val karöltve – a francia cég az elkövetkező öt évben a sorozat exkluzív promótere lesz.  A döntés ennek a nagyon népszerű és látványos szakágnak a fejlődését szolgálja, főleg, hogy a Dakar Rally is bevonódik a sorozatba, hiszen […]
Olvasd tovább
2021-06-22
A sivatag visszavár! Itt a 2022-es Dakar útvonala!
Nem volt elég a homokból és a dűnékből? Nos, a szervezők gondoskodtak róla, hogy a 44. Dakar rali résztvevőinek ne lehessen ilyen panaszuk.
Olvasd tovább
2021-05-12
Szalay levonta a tanulságokat
Szalay Balázs huszonöt éve indult az első Dakarján, s bár a jubileumi verseny nem úgy sikerült, ahogy tervezte, sajnos a sorozatos problémák és technikai gondok megakadályozták a célba érkezésben, ő nem adja fel. Szokásához híven levonta a tanulságokat, és mire vége az idei versenynek, már meglesz a jövőre vonatkozó terve is. Sőt, talán már meg […]
Olvasd tovább
2021-01-12