LANGUAGE
HU
EN
HU
EN
LANGUAGE
Hírek
Az autó hangjából tudja, mi a baj
A Dakar során átlagosan három-hat órát alszik naponta, már a kamion és az autó hangjából tudja, hogy a jármûnek mi baja lehet, és nem habozik, ha meg kell állni segítséget nyújtani a verseny során, hiszen amellett, hogy gyors legyen, ez (is) a dolga. Darázsi Zsolt az Opel Dakar Team versenykamionjának pilótája. 


Az MAN-versenykamion, amelyet vezet, másfél-kéttonnányi alkatrésszel van tele. Maga a versenygép 6-7 tonna – az összesen kilenc. 
„Ehhez képest a világverõ Kamazban alig van tartalékalkatrész, míg az én kamionom 450 lóerõs volt fénykorában, a Kamaz 800 és 1200 között van, és hát nyomatékban is jobban állnak az oroszok. Olyan ez, mintha egy Zsigulit hasonlítanánk össze egy Ferrarival…” – mondta Darázsi Zsolt, aki jövõ januárban Szalai Norbert és Vörös Ferenc társaságában vág neki a világ leghosszabb terepraliversenyének. 

S bár a technikai háttért nem kifejezetten alkalmas rá (már csak a pótalkatrészek mennyiségébõl adódóan sem), Darázsi általában mégis ott vitézkedik a legjobbak között, s vannak igazán kiemelkedõ részeredményei. Például egy szakasz-negyedik hely még az afrikai Dakar-korszakból.

„Az egyik szakaszon, még Afrikában álltunk a második helyen is, de Balázsék autójának pont lett valami baja, úgyhogy meg kellett állnunk segíteni. Persze, utána fájt egy kicsit a szívem, de igazából azért vagyok ott, hogy segítsek, benne van a pakliban, hogy fel kell áldozni egy jó részeredményt azért, hogy a versenyautó is ott legyen a napi célban. Aki ezt nem fogadja el, ne üljön be egy kísérõ versenykamion volánja mögé” – mosolyog Darázsi, aki a rutinos dakarosok közé tartozik. 
S nemcsak a sivatagot ismeri, hanem a jármûveket is, hiszen õ az egyik legrégebbi tagja az Opel Dakar Team szervizcsapatának. „Elég jól ismerjük az autót és a kamiont is, általában már a hangjából nyolcvan százalékos biztonsággal tudjuk, hol lehet a baj… De persze, az adott területen belül azért mindig megy a totózás” – vallja be.
A Dakaron teljesíti a szakaszokat (a többi versenyzõhöz hasonlóan), majd számára és csapata számára még jön a szervizelés, úgyhogy átlagosan három-hat órát alszik naponta, attól függõen, mennyi meló van az Opellel.

„Amíg tart a verseny, én is pörgök, addig hajt az adrenalin. De amikor vége van, nekem is végem van, nem mûködöm tovább, akkor jön ki rajtam a két és fél hét összes fáradtsága. S hogy miben különbözik a Dél-Amerikai Dakar az Afrikaitól? Dél-Amerikában nyár van a Dakar idején, úgyhogy sokkal puhább, süppedõsebb a homok, amibõl volt már problémám. De ahogy elnéztem másnak is…” – vigyorog, az ásásra utalva. Ami egy kilenctonnás kamion esetében azért nem gyerekjáték…

Dakar 2019 összetett állás
Frissítve: 2019-01-17
20.
helyezés
Szalay Balázs
Bunkoczi László
Élő időeredmények: dakar.com
Szalay sajnálja, de megérti a Silkway rali törlését
A végsőkig kivártak, de nem lehetett tovább halogatni a döntést: a Silkway rali szervezői az orosz sportminisztérium és a helyi autósport szövetség javaslatára törölték a versenyüket, amely július 2-án rajtolt volna Moszkvából, és nyolc szakasz megtétele után Kazanyban ért volna célba. Az immár hagyományosnak tekinthető viadal mind az autósok, mind a motorosok világkupa-sorozatának része lett […]
Olvasd tovább
2020-06-02
Tervezd meg a Grandland X új külsejét!
Megújulás előtt áll az Opel Grandland X! Ha a csapat műhelyében hófehéren áll a versenyautó, az mindig két dolgot jelent: az egyik, hogy készülünk valamire, a másik, hogy megújulunk. A nagy sivatagi versenyek után általában jön az ihlet, hogy milyen, a konkurenciától ellesett újításokkal ruházzuk fel a versenygépet. Bár a Szalay Balázs, Bunkoczi László kettős […]
Olvasd tovább
2020-05-29
Elmarad a 2020-as HunGarian Baja
A HunGarian Baja szervezői úgy döntöttek, a kialakult egészségügyi helyzet és az érvényben lévő törvényi háttér miatt az idén nem rendezik meg a magyar világkupa-versenyt, amelyen az Opel Dakar Team párosa, Szalay Balázs és Bunkoczi László is jó néhányszor rajthoz állt – volt, hogy a dobogón ünnepelhetett –, s amely az idén már 17. alkalommal […]
Olvasd tovább
2020-05-22