LANGUAGE
HU
EN
HU
EN
LANGUAGE
Hírek
Berci az egyetlen magyar induló

Sokan szövögettek nagy terveket a januári Dakar-ralival kapcsolatban, a nehéz gazdasági helyzet azonban úgy alakította a dolgok menetét, hogy mindössze egyetlen magyar fiatalember lehet ott versenyzõként a Buenos Aires-i rajtnál, õ pedig nem más, mint Horn Albert, vagy ahogy szinte mindenki ismeri: Berci.

Horn Albert

A tereprali iránt rendkívül elkötelezett fiatalember Drazen Curicnak diktálja az itinert egy Mitsubishiben, amelynek a fejlesztésében, átépítésében is jelentõs részt vállalt. Ebbõl bárki könnyen kitalálhatja, hogy Horn Albertnek nem csupán annyi feladata lesz az autóban, hogy megmondja a pilótájának, merre menjenek, hanem az is, hogy szükség esetén (és aki járt már a Dakaron, tudja, hogy szükség mindig van rá) elhárítsa a technikai problémákat.

“A Dakaron a logisztika az egyik legfontosabb tényezõ, de mondhatnám úgy is, hogy a legfontosabb, ami sajnos a mi esetünkben eléggé szegényes, úgyhogy nem lesz könnyû dolgunk. Komáromi Antal egy szervizautóval hoz utánunk néhány alkatrészt és egy francia kamionban (amelynek pilótájával korábban Szalay Balázs is dolgozott együtt – a szerzõ.) is béreltünk helyet, de például tartalékváltónk nincs, mert az már szabad szemmel is jól látható összegbe került volna, amire nem maradt keret. Úgyhogy a titok nyitja: be kell osztani az autót.”
Ezt persze könnyû mondani, de nem könnyû megvalósítani, pláne egy olyan pilótával a volánnál, aki számára egyvalami létezik: a gyõzelem. Arra vajmi kevés esélye van a gyári pilótákkal szemben (s ezzel a technikával), úgyhogy egy-két jó részeredménnyel már elégedett lenne.

“A pilótám, Drazen Curic vérbeli sportember, számára biztosan nem okoz majd problémát a Dakar, inkább visszafogni lesz nehéz. Elméletben ugyanis hiába tudja, hogy vigyázni kell az autóra, amikor ott állunk a rajtvonalon, hirtelen mintha kimenne a fejébõl. Szóval izgalmas lesz. Ami a navigációt illeti, fogalmam sincs, mi okozhat nehézséget, ugyanis semmiféle tapasztalatom nincs ezzel a versennyel kapcsolatban. Persze, beszéltem azokkal, akik már teljesítették a távot, s az egyik legjobb tanácsot Czeglédi Pétertõl kaptam, aki azt mondta: ne félj a bizonytalantól. No igen, a terepraliban a legtöbbször nem tudod merre jársz, improvizálnod kell, úgyhogy ez tényleg kulcsfontosságú. S persze az én feladatom a technika felügyelete, a szerelés is.”

Dakar 2019 összetett állás
Frissítve: 2019-01-17
20.
helyezés
Szalay Balázs
Bunkoczi László
Élő időeredmények: dakar.com
Dakar_desert
Dakar: újítások pro és kontra
Tilos lesz a telefon és a GPS az autókban, minden háromszáz kilométernél hosszabb mért szakaszon kötelezően beiktatnak 15 perc pihenőt, és előkészített, színes itinert kap minden résztvevő.   Javában zajlanak az előkészületek a 2020-as Dakar ralira, amelyen jó néhány újítás várja a versenyzőket, ha nem lenne elég, hogy vadonatúj helyszínen, Szaúd-Arábiában rendezik meg a viadalt, […]
Olvasd tovább
2019-06-14
Szalay Balázs - Nagy futam
Szalay: Nagy futam, nagy élmény!
Immár hetedik alkalommal tartották meg a Nagy Futamot, amelyre ezúttal is több tízezer ember volt kíváncsi Budapest gyönyörű, történelmi belvárosában. Hosszú, tömött sorokban álltak a szurkolók az Andrássy út két oldalán, valamint az Erzsébet téren, és aki csak villanásnyi képeket látott a hátsó sorokból, az is megérezte az utcai parádé hangulatát – méghozzá az elképesztő […]
Olvasd tovább
2019-05-01
Szalay Balázs átadta a kormányt
A mi kis falunk Gyurijának Dakar-kalandja
Szalay Balázs nem túl gyakran adja ki a kezéből a volánt – még az utcán sem, nemhogy a versenypályán, most azonban kivételt tett. A mi kis falunk című sorozat susogós tréningruhát viselő futballtrénere, Gyuri – vagyis Lengyel Tamás – kedvéért.   Miután az RTL Klub elképesztően népszerű sorozatának múlt szombati epizódjában Gyuri épp a Dakart […]
Olvasd tovább
2019-04-27