LANGUAGE
HU
EN
HU
EN
LANGUAGE
Hírek
Berci az egyetlen magyar induló

Sokan szövögettek nagy terveket a januári Dakar-ralival kapcsolatban, a nehéz gazdasági helyzet azonban úgy alakította a dolgok menetét, hogy mindössze egyetlen magyar fiatalember lehet ott versenyzõként a Buenos Aires-i rajtnál, õ pedig nem más, mint Horn Albert, vagy ahogy szinte mindenki ismeri: Berci.

Horn Albert

A tereprali iránt rendkívül elkötelezett fiatalember Drazen Curicnak diktálja az itinert egy Mitsubishiben, amelynek a fejlesztésében, átépítésében is jelentõs részt vállalt. Ebbõl bárki könnyen kitalálhatja, hogy Horn Albertnek nem csupán annyi feladata lesz az autóban, hogy megmondja a pilótájának, merre menjenek, hanem az is, hogy szükség esetén (és aki járt már a Dakaron, tudja, hogy szükség mindig van rá) elhárítsa a technikai problémákat.

“A Dakaron a logisztika az egyik legfontosabb tényezõ, de mondhatnám úgy is, hogy a legfontosabb, ami sajnos a mi esetünkben eléggé szegényes, úgyhogy nem lesz könnyû dolgunk. Komáromi Antal egy szervizautóval hoz utánunk néhány alkatrészt és egy francia kamionban (amelynek pilótájával korábban Szalay Balázs is dolgozott együtt – a szerzõ.) is béreltünk helyet, de például tartalékváltónk nincs, mert az már szabad szemmel is jól látható összegbe került volna, amire nem maradt keret. Úgyhogy a titok nyitja: be kell osztani az autót.”
Ezt persze könnyû mondani, de nem könnyû megvalósítani, pláne egy olyan pilótával a volánnál, aki számára egyvalami létezik: a gyõzelem. Arra vajmi kevés esélye van a gyári pilótákkal szemben (s ezzel a technikával), úgyhogy egy-két jó részeredménnyel már elégedett lenne.

“A pilótám, Drazen Curic vérbeli sportember, számára biztosan nem okoz majd problémát a Dakar, inkább visszafogni lesz nehéz. Elméletben ugyanis hiába tudja, hogy vigyázni kell az autóra, amikor ott állunk a rajtvonalon, hirtelen mintha kimenne a fejébõl. Szóval izgalmas lesz. Ami a navigációt illeti, fogalmam sincs, mi okozhat nehézséget, ugyanis semmiféle tapasztalatom nincs ezzel a versennyel kapcsolatban. Persze, beszéltem azokkal, akik már teljesítették a távot, s az egyik legjobb tanácsot Czeglédi Pétertõl kaptam, aki azt mondta: ne félj a bizonytalantól. No igen, a terepraliban a legtöbbször nem tudod merre jársz, improvizálnod kell, úgyhogy ez tényleg kulcsfontosságú. S persze az én feladatom a technika felügyelete, a szerelés is.”

Dakar 2019 összetett állás
Frissítve: 2019-01-17
20.
helyezés
Szalay Balázs
Bunkoczi László
Élő időeredmények: dakar.com
Szalayék a hetedik helyen
Két hosszú, sivatagi szakaszt teljesített a Szalay Balázs, Bunkoczi László kettős a jordán világkupa-futam pénteki napján: az Opel Dakar Team párosa a hetedik helyről várja a zárónapot.   Forró, nehéz, idegőrlő napjuk volt a versenyzőknek a jordán világkupa-futam péntekjén. Egy 211 és egy 80 kilométeres szakaszt kellett teljesíteniük a Wadi Rumban. Egyfelől gyönyörű tájakon autóztak, […]
Olvasd tovább
2019-09-20
Bemelegítettek! 
Aqaba belvárosában, egy három kilométeres, homokos, csúszkálós, két ugratóval izgalmassá tett prológgal kezdődött el a jordániai világkupa futam, amelyen egyedüli magyar párosként áll rajthoz a Szalay Balázs, Bunkoczi László kettős.    Az Opel Dakar Team párosa szerdán még a verseny rendezői által szervezett kiránduláson vett részt, amelynek keretében megnézte a világ egyik csodáját, a rózsaszín […]
Olvasd tovább
2019-09-19
Irány a Mars!
Baja a Marson – így nevezik a hétvégén tartandó sprint tereprali világkupa-futamot, amelyen rajthoz áll a Szalay Balázs, Bunkoczi László kettős.  A magyar párosnak különleges kötődése van a helyszínhez, hiszen az Opel Dakar Team építette azt a marsjárót, amely szerepelt a Matt Damon főszereplésével leforgatott Mentőexpedíció című mozifilmben, így az a furcsa helyzet állt elő, […]
Olvasd tovább
2019-09-16