LANGUAGE
HU
EN
HU
EN
LANGUAGE
Hírek
Berci az egyetlen magyar induló

Sokan szövögettek nagy terveket a januári Dakar-ralival kapcsolatban, a nehéz gazdasági helyzet azonban úgy alakította a dolgok menetét, hogy mindössze egyetlen magyar fiatalember lehet ott versenyzõként a Buenos Aires-i rajtnál, õ pedig nem más, mint Horn Albert, vagy ahogy szinte mindenki ismeri: Berci.

Horn Albert

A tereprali iránt rendkívül elkötelezett fiatalember Drazen Curicnak diktálja az itinert egy Mitsubishiben, amelynek a fejlesztésében, átépítésében is jelentõs részt vállalt. Ebbõl bárki könnyen kitalálhatja, hogy Horn Albertnek nem csupán annyi feladata lesz az autóban, hogy megmondja a pilótájának, merre menjenek, hanem az is, hogy szükség esetén (és aki járt már a Dakaron, tudja, hogy szükség mindig van rá) elhárítsa a technikai problémákat.

„A Dakaron a logisztika az egyik legfontosabb tényezõ, de mondhatnám úgy is, hogy a legfontosabb, ami sajnos a mi esetünkben eléggé szegényes, úgyhogy nem lesz könnyû dolgunk. Komáromi Antal egy szervizautóval hoz utánunk néhány alkatrészt és egy francia kamionban (amelynek pilótájával korábban Szalay Balázs is dolgozott együtt – a szerzõ.) is béreltünk helyet, de például tartalékváltónk nincs, mert az már szabad szemmel is jól látható összegbe került volna, amire nem maradt keret. Úgyhogy a titok nyitja: be kell osztani az autót.”
Ezt persze könnyû mondani, de nem könnyû megvalósítani, pláne egy olyan pilótával a volánnál, aki számára egyvalami létezik: a gyõzelem. Arra vajmi kevés esélye van a gyári pilótákkal szemben (s ezzel a technikával), úgyhogy egy-két jó részeredménnyel már elégedett lenne.

„A pilótám, Drazen Curic vérbeli sportember, számára biztosan nem okoz majd problémát a Dakar, inkább visszafogni lesz nehéz. Elméletben ugyanis hiába tudja, hogy vigyázni kell az autóra, amikor ott állunk a rajtvonalon, hirtelen mintha kimenne a fejébõl. Szóval izgalmas lesz. Ami a navigációt illeti, fogalmam sincs, mi okozhat nehézséget, ugyanis semmiféle tapasztalatom nincs ezzel a versennyel kapcsolatban. Persze, beszéltem azokkal, akik már teljesítették a távot, s az egyik legjobb tanácsot Czeglédi Pétertõl kaptam, aki azt mondta: ne félj a bizonytalantól. No igen, a terepraliban a legtöbbször nem tudod merre jársz, improvizálnod kell, úgyhogy ez tényleg kulcsfontosságú. S persze az én feladatom a technika felügyelete, a szerelés is.”

Dakar 2019 összetett állás
Frissítve: 2019-01-17
20.
helyezés
Szalay Balázs
Bunkoczi László
Élő időeredmények: dakar.com
Ilyen volt a Monaco-Dakar Rally Raid kalandunk!
15. alkalommal rendezték meg a klasszikus Dakar-rali útvonalon haladó Africa Race sivatagi tereprali versenyt. Az Africa Race mezőnye 2023. december 30-án Monacóból rajtolt, és január 14-én Dakarban ért célba – a klasszikus Dakarok útvonalán haladt, bejárva a Szahara legnagyobb kihívást jelentő tájait.  Újdonság volt, hogy már a Classic és a Rally Raid kategória is képviseltette […]
Olvasd tovább
2024-03-20
Amikor szembejön az európai versenyzővel a megdöbbentő afrikai valóság
Vasárnap Dakhláhban pihenőnapot tartott az Africa Race mezőnye, így a magyar raid indulók is. A folytatás azonban fejes volt a valóságba, amikor a Dakarba tartó mezőny tagjai átlépték a mauritániai határt és megérkeztek a 33 fokos forróságba, valóban egy másik földrészre. Marokkó rendezett és gazdag ország a szaharai iszlám köztársasághoz képest, ahol az emberek kedvesek, […]
Olvasd tovább
2024-01-09
Mezei eltévedt, majdnem kifogyott Szalayék üzemanyaga a sivatagban!
Ezúttal bement a mért szakaszra a Szalay Balázs, Mezei Dániel és a Bunkoczi László, Bunkoczi Soma páros, de hamar kiderült, hogy a raidre felkészített autókkal nehéz megbirkózni a dűnékkel és a marokkói kősivataggal. Harmadik napja tart az Africa Eco Race sivatagi része, amely az előző évekhez hasonlóan látványos tájakon, nehéz szakaszokon halad a szenegáli Dakar […]
Olvasd tovább
2024-01-06