LANGUAGE
HU
EN
HU
EN
LANGUAGE
Hírek
Beszámoló a marathoni szakaszokról

Fekete gyásszalaggal a tükrökön indultak el versenyzõk a marathoni szakasz elsõ napján. Szalay Balázs azt nyilatkozta, hogy egész nap látta a szalagot a tükrön és nem volt olyan fél óra amikor ne gondolt volna Meonira. Az autóval semmi baj nem volt a maratoni elsõ napján amíg bele nem ugrattak egy gödörbe, ahol eltört a hátsó lengõkar. Emiatt meg kellet várniuk a kamiont, mivel a cseréhez megfelelõ alkatrész nem állt rendelkezésükre az autóban. Balázsnak rendkívüli lelkiismeret furdalást okozott, hogy ilyen jó pozícióból kell a kamionnak az Õ segítségére sietni, de hát nem volt mit tenni, ha versenyben akartak maradni. A javítás után a sötétedés miatt csak éjfélre értek be a táborba.

„Csak azért sajnálom az esetet, mert a második ellenõrzõ ponton 13-ként haladtunk át, és ez azt bizonyítja, hogy mi is és az autó is képesek vagyunk a jó teljesítményre csak eddig minden nap elcsúsztunk egy banánhéjon.” -nyilatkozta Szalay Balázs.

Sajnos ez a banánhéj csütörtökön is az Opel Frontera útjába került, egy sík szakaszon minden ok nélkül eltört a hátsó differenciálmû egyik csapágya, amitõl teljesen megállt az autó. A versenykamion segítségével két-kerék hajtásúvá alakították az autót, és lassú tempóban bedöcögtek a célba.

A páros jelenleg a 22. helyen áll az összetettben, de még semmi sincs veszve, hiszen hátra van két viszonylag hosszú nap, és egy rövid szakasz a rózsaszín tó körül.

A marathoni szakasz elsõ napján Darázsi Zsolt, Tagai Róbert és Szalai Norbert csodájára járt a teljes kamionosokkal foglalkozó sajtóiroda, amikor a MAN legénysége másodikként haladt át a kettes ellenõrzõ ponton. Mindenki azt kezdte el kérdezgetni, hogy kik ezek a fiúk és hol fejlesztették a versenygépüket. Nem akartak hinni a fülüknek, amikor meghallották, hogy ez tulajdonképpen egy szervizkamion megpakolva alkatrészekkel. A fiúk nagyon élvezték a száguldást, bár a komfort érzetüket némiképp csökkentette, hogy közelebbi ismeretséget kötöttek egy fával és annak ágai kiverték a szélvédõt. A huzat persze nem zavarta õket abban, hogy pokoli gyorsak legyenek. Két nappal ezelõtt Darázsiék egy meglepõ ajándékkal kedveskedtek csapatfõnöküknek Szalay Balázsnak.

” Valami zöldet láttunk a homokban, és azt hittük, Balázs autójáról szakadt le valami. Megálltunk, hogy felvegyük lés akkor vettük észre, hogy ez a tavalyi lökhárító egyik darabja. Egy évet várt arra a Szaharában, hogy visszataláljon hozzánk.”

Dakar 2019 összetett állás
Frissítve: 2019-01-17
20.
helyezés
Szalay Balázs
Bunkoczi László
Élő időeredmények: dakar.com
Ilyen volt a Monaco-Dakar Rally Raid kalandunk!
15. alkalommal rendezték meg a klasszikus Dakar-rali útvonalon haladó Africa Race sivatagi tereprali versenyt. Az Africa Race mezőnye 2023. december 30-án Monacóból rajtolt, és január 14-én Dakarban ért célba – a klasszikus Dakarok útvonalán haladt, bejárva a Szahara legnagyobb kihívást jelentő tájait.  Újdonság volt, hogy már a Classic és a Rally Raid kategória is képviseltette […]
Olvasd tovább
2024-03-20
Amikor szembejön az európai versenyzővel a megdöbbentő afrikai valóság
Vasárnap Dakhláhban pihenőnapot tartott az Africa Race mezőnye, így a magyar raid indulók is. A folytatás azonban fejes volt a valóságba, amikor a Dakarba tartó mezőny tagjai átlépték a mauritániai határt és megérkeztek a 33 fokos forróságba, valóban egy másik földrészre. Marokkó rendezett és gazdag ország a szaharai iszlám köztársasághoz képest, ahol az emberek kedvesek, […]
Olvasd tovább
2024-01-09
Mezei eltévedt, majdnem kifogyott Szalayék üzemanyaga a sivatagban!
Ezúttal bement a mért szakaszra a Szalay Balázs, Mezei Dániel és a Bunkoczi László, Bunkoczi Soma páros, de hamar kiderült, hogy a raidre felkészített autókkal nehéz megbirkózni a dűnékkel és a marokkói kősivataggal. Harmadik napja tart az Africa Eco Race sivatagi része, amely az előző évekhez hasonlóan látványos tájakon, nehéz szakaszokon halad a szenegáli Dakar […]
Olvasd tovább
2024-01-06