LANGUAGE
HU
EN
HU
EN
LANGUAGE
Hírek
Dakar 2021: Kihívásokkal teli, technikás útvonal!

Arábia, ahogyan még sohasem láttuk – itt a Dakar rali 2021-es útvonala!

A 43. Dakar ralit január 3-ától 15-éig tartják meg Szaúd-Arábiában – immár második alkalommal vendégeskedik a mezőny a Közel-Keleten.

A verseny minden egyes mért szakasza új, ami azt jelenti, hogy a versenyzők folytathatják az ország, és az ottani sivatag felfedezését. Az útvonalat úgy állították össze, hogy a mezőny egy hatalmas hurkot ír le, hiszen a rajt és a cél városa is Dzsidda (Jeddah), a pihenőnapot pedig  Ha’il városában tartják, ahol egyébként a helyi terepralisok évről évre összegyűlnek a legrangosabb helyi viadalra.

A táborok ismerősek lehetnek, hiszen azok közül jó néhány idei helyszínt megtartottak, a szakaszok azonban száz százalékban újak. Ez azt jelenti, hogy a navigátorokra még nagyobb figyelem irányul majd, főleg mivel az itinert immár minden egyes szakaszon csak közvetlenül a rajt előtt kapják meg az indulók.

„Az egyik legjobb dél-amerikai Dakar volt az utolsó, amikor nem hagytuk el Perut, ezért szerintem egyáltalán nem baj, hogy kizárólag Szaúd-Arábiában zajlik majd a januári verseny – nyilatkozta Szalay Balázs, az Opel Dakar Team pilótája. – Ahogy hallottuk, az elejétől a végéig dűnéken zajlik majd a viadal, ami a versenyzőket biztosan fellelkesíti, hiszen a legutóbbi Dakar átlagsebessége nagyon magas volt, ami állati veszélyes az indulókra nézve. A motorosok sokszor enélkül is a penge élén táncolnak, de az ő védelmükben is született néhány biztonsági intézkedés.”

Néhány kategória számára digitális itinert adnak ki, egyéb más szabályokhoz hasonlóan ez is arra irányul, hogy egy kicsit lelassítsák a mezőnyt, és hogy biztonságosabbá tegyék a versenyt.

Éles hang figyelmeztet majd a „lassú zónákra”, ahol csökkenteni kell a sebességet, a motorosoknál limitálják a felhasználható abroncsok számát, és kötelező lesz a légzsákos mellény használata.

A 2021-es Dakar egy kis időutazást is kínál: bemutatkozik ugyanis a Dakar Classic. A rendes versennyel párhuzamosan teszt-jelleggel zajlik egy klasszikus autós viadal is, amelyre korábban is volt példa. Az  1980 és 1990 között épített versenygépek vesznek részt rajta – a szervezők így tisztelegnek a történelmi viadal legendás korszakai előtt.

„Mivel az utóbbi években klasszikus autóversenyeket is szervezek, természetes, hogy tetszik a Dakar Classic ötlete – folytatta Szalay. – Az utóbbi években is láthattunk néha klasszikus Dakar-autókat a nemzetközi versenyeken, a nyolcvanas években pedig különösen szép versenyautók száguldoztak a sivatagban, úgyhogy a Dakar Classic nemcsak a nézőknek, a versenyzőknek is hatalmas élmény lesz, sőt, engem is elgondolkodtat a lehetőség, hogy egyszer majd egy régi autóval álljak oda a rajthoz…”

A nevezés hétfőn nyílik meg a januári Dakar ralira.

Dakar 2019 összetett állás
Frissítve: 2019-01-17
20.
helyezés
Szalay Balázs
Bunkoczi László
Élő időeredmények: dakar.com
Alternatív megoldások a Marokkó ralin
A marokkói világkupa-futam szervezői a jelenlegi helyzetnek megfelelően átszabták a terveiket, így az eddigiektől eltérően nem szállodában laknak majd a mezőny tagjai, hanem ahogy régen, egy nagyobb, zárt tábort építenek fel számukra, hogy a lehető legkevesebbet érintkezzenek a helyiekkel, így óvva a saját és az ő egészségüket. Az eredeti terv szerint a verseny Agadirból rajtolt […]
Olvasd tovább
2020-06-26
Szalay sajnálja, de megérti a Silkway rali törlését
A végsőkig kivártak, de nem lehetett tovább halogatni a döntést: a Silkway rali szervezői az orosz sportminisztérium és a helyi autósport szövetség javaslatára törölték a versenyüket, amely július 2-án rajtolt volna Moszkvából, és nyolc szakasz megtétele után Kazanyban ért volna célba. Az immár hagyományosnak tekinthető viadal mind az autósok, mind a motorosok világkupa-sorozatának része lett […]
Olvasd tovább
2020-06-02
Tervezd meg a Grandland X új külsejét!
Megújulás előtt áll az Opel Grandland X! Ha a csapat műhelyében hófehéren áll a versenyautó, az mindig két dolgot jelent: az egyik, hogy készülünk valamire, a másik, hogy megújulunk. A nagy sivatagi versenyek után általában jön az ihlet, hogy milyen, a konkurenciától ellesett újításokkal ruházzuk fel a versenygépet. Bár a Szalay Balázs, Bunkoczi László kettős […]
Olvasd tovább
2020-05-29