LANGUAGE
HU
EN
HU
EN
LANGUAGE
Hírek
Die Hard – az Opel Dakar Team közremûködésével
Bruce Willis és a Die Hard legújabb része hónapokig lázban tartotta Budapestet és az országot, a világsztárról és a film kulisszatitkairól azonban csak kevés információ látott napvilágot. Nem véletlenül. 


Az amerikai szuperprodukció készítõi nagy hangsúlyt fektettek a titoktartásra – ezért nem árulhatta el Szalay Balázs egészen eddig, hogy az õ mûhelyében készültek azok az „orosz” katonai jármûvek, amelyeket végül letaroltak, összetörtek, legyõztek a jófiúk. 

„Hét hónap alatt építettünk fel három kamiont, vagy inkább katonai jármûvet, amelyek mindent kibírnak. Az volt a kérés, hogy képesek legyenek leugrani egy hídról, le és felmenni egy lépcsõsoron, felborulni és továbbmenni. Szóval olyan alkatrészeket használtunk, amelyek a Dakar-ralin is simán megállnák a helyüket” – mondta az Opel Dakar Team fõnöke és pilótája, aki szerint az õ Dakar-indulásának (és annak, hogy ezt Magyarországon mindenki tudja) is szerepe volt abban, hogy megkeresték õket a filmesek. 
Normál esetben ugyanis nem szokás, hogy a forgatási helyszínen rendelik meg a filmben szereplõ jármûveket, általában Angliában építtetik õket, vagy egyenesen Amerikából hozzák. Ezúttal kivételt tettek és nem bánták meg… 
„Azóta olyan szemmel nézem az összes tévé- és mozifilmet, hogy milyen jármûvek szerepelnek bennük, és azokat  meg tudnánk-e építeni a mûhelyünkben. Sõt, találkoztam egy angol fickóval, aki jó néhány filmbe készített már jármûveket, úgyhogy õ is elmondott néhány titkot” – mondta Szalay, aki azt is elárulta, hogy a három kamion közül, amelyet a csapata épített, csak egyet vittek vissza Amerikába, kettõt (amelyeket alaposan összetörtek), itt hagytak az õ mûhelyükben, úgyhogy azokat rendbe hozzák, és amikor elkezdik vetíteni a filmet világszerte, a magyar érdeklõdõk is láthatják õket. 

S hogy miért csak akkor?
„Nagyon szigorú titoktartási kötelezettség volt a filmmel kapcsolatban, még a szerelõknek is alá kellett írni, akik a mûhelyben dolgoztak a jármûveken. Nem beszélhettünk róla, szállítani is ponyva alatt kellett õket, nehogy bárki meglássa. Én magam is többször ott voltam a forgatáson, de Bruce Willis-szel sohasem találkoztam, õ egy másik stábbal dolgozott, amely felvette, hogy kiszáll, beszáll, szépen néz, csúnyán néz, miközben én azokat a jeleneteket láttam, amelyekben az akciók zajlottak. Nagyon érdekes volt, s arra is lett volna lehetõség, hogy én is szerepeljek az egyik autós jelenetben, de végül is nem sikerült összehozni, mert olyan hosszú idõt vett volna igénybe, hogy nem vállaltam” – mondta Szalay, akinél persze arra is rákérdeztünk, körülbelül milyen értékük volt azoknak a jármûveknek, amelyeket õk építettek. Ez sem publikus, de a Dakar-ralira készülõ versenyzõ annyit elárult, hogy több százezer eurós nagyságrendben érdemes gondolkodni. 

Dakar 2019 összetett állás
Frissítve: 2019-01-17
20.
helyezés
Szalay Balázs
Bunkoczi László
Élő időeredmények: dakar.com
Szalay: Jót tesz a terepralinak, hogy világbajnoki rangot kapott
A Motorsport Világtanács döntése értelmében világbajnoki státuszt kap az FIA tereprali sorozata, amelyet 2022-ben írnak ki először az A.S.O.-val karöltve – a francia cég az elkövetkező öt évben a sorozat exkluzív promótere lesz.  A döntés ennek a nagyon népszerű és látványos szakágnak a fejlődését szolgálja, főleg, hogy a Dakar Rally is bevonódik a sorozatba, hiszen […]
Olvasd tovább
2021-06-22
A sivatag visszavár! Itt a 2022-es Dakar útvonala!
Nem volt elég a homokból és a dűnékből? Nos, a szervezők gondoskodtak róla, hogy a 44. Dakar rali résztvevőinek ne lehessen ilyen panaszuk.
Olvasd tovább
2021-05-12
Szalay levonta a tanulságokat
Szalay Balázs huszonöt éve indult az első Dakarján, s bár a jubileumi verseny nem úgy sikerült, ahogy tervezte, sajnos a sorozatos problémák és technikai gondok megakadályozták a célba érkezésben, ő nem adja fel. Szokásához híven levonta a tanulságokat, és mire vége az idei versenynek, már meglesz a jövőre vonatkozó terve is. Sőt, talán már meg […]
Olvasd tovább
2021-01-12