LANGUAGE
HU
EN
HU
EN
LANGUAGE
Hírek
Elkezdõdött!
A Szalay Balázs, Bunkoczi László kettõs a 20. helyen teljesítette a Silk Way rali elsõ, rövid de velõs  szakaszát, amelyen nem lehetett megnyerni a versenyt, elveszíteni viszont simán el lehetett volna.

De menjünk sorban!




Hogy a maratoni tereprali nem tréfadolog, arra kiváló bizonyíték volt a Silk Way rali elsõ igazi versenynapja, amely minden szempontból rettenetesen nehéznek bizonyult. Elõször is hajnali fél háromkor jelzett az ébresztõ, el kellett indulni a szervizparkba, onnan meg a kis híján 600 kilométeres (!) összekötõ szakaszra, amely után egy 61 kilométeres szelektív várt a mezõnyre. 

De aki azt hiszi, hogy a viszonylagos rövidsége miatt a mért szakasz sétagalopp volt a versenyzõk számára, nagyobbat nem is tévedhetne. Egyrészt mert a rajt elõtt heves esõ esett, ami csúszóssá, sárossá változtatta a talajt (helyenként meg persze pillanatok alatt felszáradt), másrészt mire a Szalay Balázs, Bunkoczi László kettõs elrajtolt az Opel Mokkával, a pálya közepén újra rázendített az égi áldás. 




„Jó kis technikás pálya lett volna, de a gumiválasztással nem foglalkoztunk annyit amennyit kellett volna, pontosabban nem gondoltuk, hogy ekkora esõ esik majd, így nem tettünk fel új gumit – mondta az Opel Dakar Team pilótája, Szalay Balázs. – A használt abroncs pedig kõre jó lett volna, de a sáros úton helyenként úgy csúszott, mintha jégen mennénk. Megesett, hogy kettes-hármas sebességi fokozatban tövig nyomtam a gázpedált, a kerekek azonban álló helyzetben pörögtek. A kanyarokba is keresztbe csúszva érkeztünk, ami lehet, hogy látványos volt, de gyors semmiképpen sem.”

A szerencsefaktor az volt ezen a napon, hogy a szervizcsapat utolérte Szalayékat a közúti szakaszon, mert 200 kilométer megtétele után eltört az egyik ablaktörlõ, és ha nem cserélik ki, lehetetlen lett volna teljesíteni a versenytávot. Egyszerûen nem láttak volna semmit. Így sem volt hiány kalandokból…




„Az egyes ellenõrzõ ponthoz közeledve egy buggys becsúszott elõttünk az árokba, ott állt az út közepén – idézett fel egy másik történetet Bunkoczi László. – Kikerültük, hogy elérjük a kétszáz méterre lévõ csekkpontot, de így meg az egyik pontot nem érzékelte a GPS, úgyhogy vissza kellett fordulni. Elveszítettünk több mint egy percet, mert közben a buggy kiszabadult és jött szembe. Egyébként is kalandos nap volt, de ez rátett még egy lapáttal.”

A mezõny másik magyar párosa, a Kovács Miklós, Czeglédi Péter, Ács László trió (Scania) a 16. helyen ért célba, méghozzá nagyon jó idõeredménnyel – alig több, mint tízperces hátránnyal. Márpedig ez a szûk, kanyargós, technikás pálya a monstrumok pilótáit még nagyobb kihívás elé állította, mint az autósokat. 



SILK WAY RALI
1. szakasz, Moszkva–Csebokszari (össztáv: 726.95 km, ebbõl szelektív szakasz: 61.43 km). Autósok: 1. Sébastien Loeb, Daniel Elena (francia, Peugeot 3008 DKR Maxi) 42:02, 2. Peterhansel, Cottret (francia, Peugeot 3008 DKR) 29 másodperc hátrány, 3. Despres, Casterra (francia, Peugeot 3008 DKR) 2:14 p h., …20. Szalay Balázs, Bunkoczi László (magyar, Opel Mokka) 17:42 p h. 

Kamionosok: 1. Martin Kolomy, Jíri Stross, Michal Ernst (cseh, Tatra) 49:43, 2. Loprais, Alkendi, Holan (cseh, egyesült arab emirátusokbeli, cseh, Tatra) 51 mp h., 3. Van Genuten, Alcayna, Der Kinderen (holland, spanyol, holland) 2:03 p h., …16. Kovács Miklós, Czeglédi Péter, Ács László (magyar, Scania) 10:39 p h. 


Dakar 2019 összetett állás
Frissítve: 2019-01-17
20.
helyezés
Szalay Balázs
Bunkoczi László
Élő időeredmények: dakar.com
Navigátorok kössétek fel a gatyátokat!
Szaúd-Arábia szinte teljesen felfedezetlen terep a terepralisok számára, még akkor is, ha rendeznek majd ősszel egy-két rövidebb versenyt, amelyre biztosan elutazik az élmezőny. De a versenyzők nagy része úgy érkezik majd meg a januári Dakar helyszínére, hogy csak fényképeken látta a tájat. Így azután fokozott figyelem irányul majd a navigátorokra, így az Opel Dakar Team […]
Olvasd tovább
2019-10-03
Játék a számokkal
Szaúd-Arábia a 30. ország lesz, amely vendégül látja a Dakar-mezőnyt, s a 38. amelyben a Szalay Balázs, Bunkoczi László kettős megméreti magát versenykörülmények között. Három nagyváros határozza meg az útvonalat: Jeddah testesíti meg a történelmi gyökereket, a főváros, vagyis Riyadh a királyság erejét jelképezi, amely határozottan a jövő felé fordul, amit a Qiddiya projekt is […]
Olvasd tovább
2019-10-01
Nyolc vk-pontot szerzett Szalay és Bunkoczi!
A Szalay Balázs, Bunkoczi László kettős még egy emberpróbáló, 211 kilométeres sivatagi szakaszt teljesített szombaton, és a hatodik helyen végzett a Baja Jordan viadalon, ami nyolc világkupa-pontot jelent számára. A gyönyörű Wadi Rumban, vagyis a hold völgyében tartották meg a Baja Jordan utolsó szakaszát szombaton: a mezőny számára ezúttal is 211 kilométer volt a penzum, […]
Olvasd tovább
2019-09-21