LANGUAGE
HU
EN
HU
EN
LANGUAGE
Hírek
Elõzések, és homok mindenütt!
Belecsaptak a közepébe! Hatalmasat tévedett, aki azt hitte, hogy a rendezõk az elsõ valódi sivatagi napon hagyják egy kicsit bemelegedni a versenyzõket. Ellenkezõleg! Rögtön egy viszonylag nehéz, homokos szakaszt jelöltek ki – így azután az Abu-Dhabi Desert Challenge mezõnyének meglehetõsen fárasztó és küzdelmes napja volt vasárnap. 




Szalay Balázs és beugró navigátora, Fabian Lurquin dolgát tovább nehezítette, hogy az elõzõ napi szuperspeciálison eltört kardántengely miatt a 44. helyrõl rajtolt, így nem csupán a pályával és a hõséggel (35 Celsius-fokot mértek árnyékban) kellett megküzdenie, hanem azzal is, hogy jó néhány lassúbb versenyzõ rajtolt elõtte, tehát folyamatosan elõzgetnie kellett. 




„Az elõzések nem jelentettek gondot, mert annyival gyorsabbak voltunk, hogy simán elmentünk az elõttünk indulók mellett, az egyik emelkedõn azonban nem tudtunk lendületbõl felmenni, úgyhogy ott megálltunk és csökkentettük a guminyomást. Egész nap homokon autóztunk, voltak dûnék, ameddig a szem ellátott, és gyorsabb, egyenes szakaszok is – nagyon élveztük” – nyilatkozta Szalay Balázs. 




Navigátora természetesen azonnal számolgatni kezdett, hogy hol és mennyi idõt veszítettek, s hogy miben javulhatnának még, összességében azonban egyetértettek abban, hogy viszonylag hamar sikerült összeszokniuk, s hogy jó volt a hangulat az Opel Mokkában. 

„Körülbelül nyolc percet veszítettünk azzal, hogy meg kellett állnunk leengedni az abroncsokat, és egy kicsit kiástuk az autó alól a homokot. További két percet veszítettünk azzal, hogy megpróbáltunk más irányt választani, mint a többiek, s bár a táv rövidebb volt, tovább tartott teljesíteni. Navigáció szempontjából nem volt nehéz ez a szakasz, és összességében  jól tudtunk együttmûködni. Balázs nagyon jól és biztonságosan vezet a dûnéken, a gyorsabb szakaszokon kell még egy kicsit javulnunk. A Mokka szerintem remek, és jó a hangulat az autóban” – nyilatkozta a belga navigátor, Fabian Lurquin. 




A verseny hétfõn újabb dûnés szakasszal folytatódik – amelyen Szalayék folytathatják a felzárkózást. 



ABU-DHABI DESERT CHALLENGE

1. szakasz (össztáv: 404.48 km, ebbõl szelektív szakasz: 262.36 km). Autósok: 1. Jahja al-Helei, Kalid al-Kendi (arab emírségekbeli, Nissan Pickup) 3:18:01.0, 2. Vasziljev, Zsilcov (orosz, Mini All4) 2:10.0 p h., 3. Varela, Gugelmin (brazil, Toyota Hilux) 3:16.0 p h., …19. Szalay, Lurquin (magyar, belga, Opel Mokka) 44:54.0 p h. Motorosok: 1. Marc Coma (spanyol, KTM) 3:12:54.0, 2. Sunderland (brit, KTM) 1:21.0 p h., 3. Goncalves (portugál, Honda) 4:12.0 p h. 



Dakar 2019 összetett állás
Frissítve: 2019-01-17
20.
helyezés
Szalay Balázs
Bunkoczi László
Élő időeredmények: dakar.com
Dakar_desert
Dakar: újítások pro és kontra
Tilos lesz a telefon és a GPS az autókban, minden háromszáz kilométernél hosszabb mért szakaszon kötelezően beiktatnak 15 perc pihenőt, és előkészített, színes itinert kap minden résztvevő.   Javában zajlanak az előkészületek a 2020-as Dakar ralira, amelyen jó néhány újítás várja a versenyzőket, ha nem lenne elég, hogy vadonatúj helyszínen, Szaúd-Arábiában rendezik meg a viadalt, […]
Olvasd tovább
2019-06-14
Szalay Balázs - Nagy futam
Szalay: Nagy futam, nagy élmény!
Immár hetedik alkalommal tartották meg a Nagy Futamot, amelyre ezúttal is több tízezer ember volt kíváncsi Budapest gyönyörű, történelmi belvárosában. Hosszú, tömött sorokban álltak a szurkolók az Andrássy út két oldalán, valamint az Erzsébet téren, és aki csak villanásnyi képeket látott a hátsó sorokból, az is megérezte az utcai parádé hangulatát – méghozzá az elképesztő […]
Olvasd tovább
2019-05-01
Szalay Balázs átadta a kormányt
A mi kis falunk Gyurijának Dakar-kalandja
Szalay Balázs nem túl gyakran adja ki a kezéből a volánt – még az utcán sem, nemhogy a versenypályán, most azonban kivételt tett. A mi kis falunk című sorozat susogós tréningruhát viselő futballtrénere, Gyuri – vagyis Lengyel Tamás – kedvéért.   Miután az RTL Klub elképesztően népszerű sorozatának múlt szombati epizódjában Gyuri épp a Dakart […]
Olvasd tovább
2019-04-27