LANGUAGE
HU
EN
HU
EN
LANGUAGE
Hírek
Féktelenül – szó szerint
Átkeltek az Andokon. Az idei Dakar-rali során már másodszor. A mezõny ezúttal Fiambalából indult és 4766 méteren, Paso San Franciscónál haladt át a határon, ahol már érezhetõen kevesebb az oxigén, ahol már kétszer kell levegõt venni, hogy az ember egyszer úgy érezze, megtelt a tüdeje. Ráadásul ez még csak a közúti, összekötõ szakasz volt. 

Szalay Balázs és Bunkoczi László nem elõször tette meg ezt a gyönyörû utat, de ezúttal is lenyûgözte õket a természet szépsége. Más kérdés, hogy a verseny egyik legnehezebb szakasza várt az Opel Dakar Team párosára délután, úgyhogy érthetõ okokból inkább azon járt az eszük, arra koncentráltak. 
Copiapó környékén a katedrál-dûnék hatalmasak (nem véletlenül hasonlítják õket katedrálishoz) és embert próbálóak, ráadásul az Opel Mokkával autózó magyar páros már jól ismeri õket, úgyhogy felkészült rájuk. A technikai gondokra azonban nem. 
Azzal kezdõdött, hogy gond volt a töltéssel, rázott a kormány. Aztán a dûnék között kiderült, hogy valami gond a hátsó futómû beállításával is lehet, mert folyamatosan felütött az autó hátulja.



„A dûnéken ez még nem jelentett akkora gondot, sõt, ott olyan jól felvettük a tempót, hogy még az egyik Mini sem tudott megelõzni, sõt, tartottuk vele a lépést. Aztán keményen felütött egy szikla és elvágta a fékcsövet. Na attól kezdve nem volt könnyû dolgunk. Sõt… A kiszáradt folyómederben, a hatalmas kövek között mindössze második sebességi fokozatban tudtunk haladni. Idegõrlõ volt” – vallotta be Szalay Balázs, akit nagyon meglepett, hogy a gondok ellenére a 27. helyet szerezte meg a szakaszon. 
„Egyáltalán nem mentünk gyorsan, sõt, mivel szerettük volna egy darabban behozni a kocsit a táborba, kifejezetten óvatosan közlekedtünk. Ezért is lepett meg a viszonylag jó helyezésünk. Ha a saját tempónkat tudjuk autózni, lehettünk volna sokkal, de sokkal elõrébb is” – tette hozzá a 12. Dakarján induló pilóta, aki utóbb azt is elárulta, a töltésgondok úgy oldódtak meg, hogy két akkumulátor van az autóban, és amikor a kerékcsere után (mert az is volt: a jobb hátsó felnit megütötte valami, így lefordult a gumi) nem indult be az autó, a tartalék akkumulátorral „vették rá” a folytatásra. De rávették, és ez a lényeg. 
Az Opel Dakar Team kettõse a 23. helyen állt az összetettben, amikor 36 autó volt a célban. A helyezésük a többiek eredményétõl függõen változhat. 

12. szakasz, Fiambalá–Copiapó (össztáv: 715 km, ebbõl szelektív szakasz: 319 km). Autósok: 1. „Nani” Roma, Michel Périn (spanyol, francia, Mini All4) 3:36:34, 2. Gordon, Walch (amerikai, Hummer) 4:18 p h., 3. De Villiers, Von Zitzewitz (dél-afrikai, német, Toyota Hilux) 4:25 p h., …27. Szalay Balázs, Bunkoczi László (magyar, Opel Mokka) 1:19:22 ó h.
Motorosok: 1. Frans Verhoeven (holland, Yamaha) 3:49:15, 2. Faria (portugál, KTM) 1:38 p h., 3. Barreda Bort (spanyol, Husqvarna) 3:01 p h. 
Kamionosok: 1. Andrej Karginov, Igor Gyevjatkin, Andrej Mokejev (orosz, Kamaz) 4:09:44, 2. Margyejev, Beljajev, Mirnij (orosz, Kamaz) 2:36 p h., 3. G. de Rooy, Colsoul, Rodewald (holland, Iveco) 2:49 p h. 
Az összetettben. Autósok: 1. Stéphane Peterhansel, Jean-Paul Cottret (francia, Mini All4) 32:50:02, 2. De Villiers, Von Zitzewitz 50:21 p h., 3. Roma, Périn 1:31:06 ó h., …23. Szalay, Bunkoczi 11:02:29 ó h.
otorosok: 1. Cyril Despres (francia, KTM) 37:46:59, 2. Faria 5:39 p h., 3. López Contardo (chilei, KTM) 13:40 p h. 
Kamionosok: 1. Eduard Nyikolajev, Szergej Szavosztyin, Vlagyimir Ribakov (orosz, Kamaz) 33:12:38, 2. Margyejev 31:20 p h., 3. Karginov 50:26

Dakar 2019 összetett állás
Frissítve: 2019-01-17
20.
helyezés
Szalay Balázs
Bunkoczi László
Élő időeredmények: dakar.com
Alternatív megoldások a Marokkó ralin
A marokkói világkupa-futam szervezői a jelenlegi helyzetnek megfelelően átszabták a terveiket, így az eddigiektől eltérően nem szállodában laknak majd a mezőny tagjai, hanem ahogy régen, egy nagyobb, zárt tábort építenek fel számukra, hogy a lehető legkevesebbet érintkezzenek a helyiekkel, így óvva a saját és az ő egészségüket. Az eredeti terv szerint a verseny Agadirból rajtolt […]
Olvasd tovább
2020-06-26
Dakar 2021: Kihívásokkal teli, technikás útvonal!
Arábia, ahogyan még sohasem láttuk – itt a Dakar rali 2021-es útvonala! A 43. Dakar ralit január 3-ától 15-éig tartják meg Szaúd-Arábiában – immár második alkalommal vendégeskedik a mezőny a Közel-Keleten. A verseny minden egyes mért szakasza új, ami azt jelenti, hogy a versenyzők folytathatják az ország, és az ottani sivatag felfedezését. Az útvonalat úgy […]
Olvasd tovább
2020-06-11
Szalay sajnálja, de megérti a Silkway rali törlését
A végsőkig kivártak, de nem lehetett tovább halogatni a döntést: a Silkway rali szervezői az orosz sportminisztérium és a helyi autósport szövetség javaslatára törölték a versenyüket, amely július 2-án rajtolt volna Moszkvából, és nyolc szakasz megtétele után Kazanyban ért volna célba. Az immár hagyományosnak tekinthető viadal mind az autósok, mind a motorosok világkupa-sorozatának része lett […]
Olvasd tovább
2020-06-02