A Szalay Balázs, Bunkoczi László kettõs újabb kalandos napon van túl, mivel az Opel Mokkában tönkrement a fék, közvetlenül a Selyemút-rali negyedik szakaszának rajtja után. Így viszont jó néhányszor csak a védõangyala aktív közremûködésének köszönhetõen maradt talpon a páros, amely a 13. helyen zárta az Asztrahán és Eliszta közötti szelektív szakaszt, az összetettben azonban egyet így is elõrelépett és már az ötödik!
„A rajt után még száz métert sem tettünk meg, amikor ráléptem a fékre és gurult tovább az autó. Ettõl kezdve nem volt könnyû dolgunk, hiszen gyakran megesett, hogy a kézifékkel nem tudtam valahová befordítani az autót, vagy hogy a szükségesnél nagyobbat repültünk, mert nem tudtam lelassítani egy domb elõtt. Kétszer-háromszor is csak a hatalmas szerencsénknek köszönhettük, hogy nem borultunk fel” – mondta Szalay Balázs, aki ettõl függetlenül nagyon élvezte a 305 kilométeres szakaszt, amely elõbb sztyeppéken, utóbb pedig dûnéken át vezetett a sakk fõvárosának is nevezett Elisztába.
Érdekesség, hogy Kalmükföld fõvárosában nem csupán az errefelé megszokott kenyérrel és sóval köszöntötték a célba érkezõket, hanem egy fehér sállal is – ami a buddhista szokásokat tükrözi. Itt van ugyanis Európa egyetlen buddhista temploma, amely nem csak impozáns, de elképesztõ nyugalmat is áraszt.
Erre szükségük is volt a versenyzõknek, Szalaynak különösen, hiszen õ egész nap a kéziféket rángatta, ami meglehetõsen fárasztó, ellenben egyáltalán nem olyan gyors megoldás, mint ha mûködik a normál fék.
„Három, viszonylag nehéz dûnés szakaszt jelöltek ki a rendezõk, amelyeken az autónk meglehetõsen könnyen átment – azért is sajnálom nagyon ezt a technikai hibát, mert még így is élveztük a pályát, mi lett volna, ha minden tökéletes? Így egyszer-kétszer alaposan odavertük magunkat, és sokkal lassúbb is volt a tempó, mint lehetett volna, de legalább itt vagyunk, miközben a mezõnynek már majdnem a fele búcsúzott” – mondta Szalay, és igaza volt, szerdán például a versenyben vezetõ Philippe Gache került nagy hátrányba (még nem tudni, folytatja-e), mivel tönkrement a váltója.
„Nagy kár, hogy egyik napunk sem hibamentes, ma is volt például defektünk. A jobb hátsó gumink lefordult a felnirõl, s olyan forró volt, hogy elkezdett füstölni, nem is mertem betenni a csomagtartóba, nehogy megpörkölõdjön a Mokka. Ám szerencsére mindez együtt sem jelentett nagy hátrányt, sõt, az összetettben elõrébb is léptünk. Reméljük, sikerül még feljebb küzdeni magunkat” – mondta Szalay, aki tehát az ötödik helyrõl várja az orosz viadal hátralévõ három szakaszát.
SELYEMÚT-RALI
4. szakasz, Asztrahán–Eliszta (össztáv: 534.67 km, ebbõl szelektív szakasz: 305 km). Autósok: 1. Vlagyimir Vasziljev, Vitalij Jevtyekov (orosz, G-Force Proto) 3:42:50, 2. Firsov, Filatov (orosz, Nissan Pickup) 5:19 p h., 3. Dmitrijev, Demjanyenko (orosz, NT) 7:49 p h., …13. Szalay Balázs, Bunkoczi László (magyar, Opel Mokka) 29:01 p h.
Az összetettben. Autósok: 1. Vlagyimir Vasziljev, Vitalij Jevtyekov 20:05:59, 2. Schlesser, Zsilcov (francia, orosz, Schlesser Buggy) 19 másodperc hátrány, 3. Malysz, Marton (lengyel, Toyota Hilux) 46:19 p h., …5. Szalay Balázs, Bunkoczi László 1:45:10 ó h.